دلایل تحصیل در انگلستان

انگلستان یکی از بهترین مقاصد تحصیل در انگلستان به دلایل زیر است:

۱- زبان: یکی از مهمترین دلایل برای تحصیل در انگلستان این است که انگلستان یک کشور انگلیسی زبان است. آیا تا بحال آن را با دیگر کشورهای اروپایی مقایسه کرده اید؟ انگلیسی زبانی است که همین الان هم شما کمی آنرا می‌دانید. یک زبان بین‌المللی است که در اینترنت، علوم، تکنولوژی، هنر، تجارت، گردشگری و غیره از آن استفاده می‌شود. انگلیسی زبانی است که در ۱۰۵ کشور جهان صحبت می‌شود!

۲- فاصله: آیا تا بحال به این مسئله فکر کرده اید که چقدر انگلستان به ایران نزدیک است. آن را با دیگر کشورهای انگلیسی زبان مثل استرالیا، آمریکا، کانادا، و زلاندنو مقایسه کنید. فاصله کم، زمان و هزینه تردد شما و خانواده شما از ایران را کاهش میدهد و زندگی را در حین تحصیل برایتان خوشایندتر می کند.

۳- تجربه: مؤسسات و دانشگاههای انگلستان بیش از صد سال است که پذیرای دانشجویان خارجی می باشد. آنها تجربه زیادی در برآوردن نیازهای دانشجویان خارجی دارند,تجربه و کیفیت بالای آموزش در این کشور یکی از امتیازات و نکات قابل توجه می باشد.

۴- کیفیت: مؤسسات و دانشگاههای انگلستان از بالاترین استانداردهای کیفی درسطح جهانی برخوردارند. مسلما شما نمی خواهید پس از صرف این همه هزینه و انرژی از دانشگاهی فارغ التحصیل شوید که کیفیت آن زیر سوال باشد!

۵- ورودی: در انگلستان بیش از ۲۵۰۰ مؤسسه آموزشی پذیرای دانشجویان خارجی هستند. معمولاً امتحان ورودی (کنکور) وجود ندارد. و از طریق بررسی سوابق افراد می توان پذیرش برای آنها گرفت

۶- مدرک تحصیلی: مدرک تحصیلی که شما در انگلستان با آن فارغ التحصیل می شوید در تمام دنیا معتبر خواهد بود در واقع برگ برنده در دست شما خو اهد بود. چون می توانید در هر کشور انگلیسی زبان تحصیل کنید

7 کار: پس از فارغ‌التحصیلی، مدرک تحصیلی شما از انگلستان، پایه‌ای محکم برای ساختن آینده کاری ‌تان در ایران، انگلستان و یا هر نقطه دیگری از جهان خواهد بود. ( آیا می دانستید نظام آموزشی انگلستان کوتاه ترین مسیر ممکن را برای شما فراهم می کند  تا بتوانید وارد دنیای کار شوید. )شانس پیدا کردن شغل برای شما زیاد است.

۸- مدت تحصیل: اگر انگلستان را با دیگر کشورهای دنیا مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که دوره لیسانس در اکثر کشورها ۴ سال است، در حالی که در انگلستان تنها ۳ سال به طول می انجامد و  فوق‌لیسانس تنها ۱ سال به درازا می‌کشد که این مساله خود از لحاظ شهریه و هزینه زندگی به نفع شما است. ( از دید ما این یکی از دلایل بسیار مهم برای تحصیل در انگلستان می باشد. )

۹- بیمه درمانی: دانشجویان خارجی با پرداخت هزینه ای نا چیز از بیمه درمانی در انگلستان برای طول مدت تحصیل برخوردار خواهند شد.

۱۰- اجازه کار: معمولاً به دانشجویان خارجی ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار داده می‌شود تا برای خود کمی درآمد کسب کرده و یا آن را صرف هزینه‌های زندگی‌شان کنند.

۱۱- نحوه تدریس: مؤسسات و دانشگاههای انگلستان از روش‌های آموزشی و آزمایشی مختلفی استفاده می‌کنند. آن‌ها از آخرین تکنولوژی و اطلاعات سود می‌برند.که تدریس با کیفیت باشد.

۱۲- جامعه: انگلستان کشوری بین‌المللی برای تحصیل و همچنین سفر و زندگی می باشد. انگلستان دارای فرهنگ  چند جامعه‌ای  با افراد گوناگون و روشنفکر و جامعه‌ای است با فرهنگ‌های متعدد است.

۱۳- تفریح: در انگلستان فرصت‌های بسیاری برای استفاده از تفریحات، ورزش، محل‌های تفریحی و دیدنی وجود دارد. دانشجویان خارجی می توانند در اوقات فراغت از این فرصت ها بهره مند شوند.

۱۴- سفر: بازدید از شهرها و روستاهای انگلستان آسان و ارزان است زیرا مسافت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد و شما می توانید از تخفیف دانشجویی برخوردار شوید. شما همچنین می‌توانید ظرف چند ساعت با اتوبوس، قطار یا قایق به دیگر کشورهای دیدنی قاره اروپا سفر کنید و از بودن در آن و دیدن آنها لذت ببرید.

میانگین هزینه تحصیل در انگلیس

میانگین هزینه تحصیل در انگلستان در مقاطع دانشگاههای معتبر و مورد توصیه ی این کشور بین ۱۰ تا ۱۲ هزار پوند معادل ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به صورت سالیانه میباشد و در مقطع لیسانس نیازمند مدرک زبان (آیلتس ۶) و در مقطع فوق لیسانس (آیلتس ۶٫۵) و دردکترا آیلتس ۷ مورد نیاز میباشد حتی در بعضی از این کورس ها هزینه ی تحصیل به حدود ۳۵۰۰ پوند در سال هم رسیده و شرایط استثنائی را برای اقدام ایجاد کرده است.

تحصیل در مدارس و کالج های کشور انگلستان

بواسطه قدمت دانشگاه های ممتاز در سیستم آموزشی انگلستان و امکانات بسیار ویژه ای که کشور انگلستان در اختیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در انگلستان قرار می دهد، کشور انگلستان همواره مورد توجه علاقه مندان به تحصیل در معتبر ترین مراکز علمی و همه افرادی که متقاضی اخذ اقامت دائم انگلستان بوده اند، قرار گرفته است. تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان در بهترین مدارس خصوصی و دولتی انگلستان میسر است و این کشور برای از بین بردن دغدغه خانواده ها در رشد و تربیت دانش آموزان در محیطی بیگانه، شرایط ویژه ای را نظیر محیا کردن خوابگاه های دانشجویی با امکانات پیشرفته، تهیه غذای اسلامی و حلال، فراهم کردن بستر نظارت مستمر اولیای دانش آموز بر روند تحصیلی و زندگی و بسیاری دیگر از امکانات را جهت تسهیل و بهبود بخشیدن زندگی در حین تحصیل در انگلستان بوجود آورده است.

مدارس دولتی State Schools:

کودکان و نوجوانان انگلیسی دارای سن 5 تا 16 سال می توانند بطور رایگان در مدارس دولتی تحصیل کنند. عمده کودکان در انگلستان در این مدارس ثبت نام می کنند. مدارس دولتی بطور معمول توسط دولت یا مراجع آموزشی محلی پشتیبانی و تامین مالی می شوند. دانش آموزان بین المللی مجاز به تحصیل در این مدارس نمی باشند مگر اینکه همراه والدین خود که با ویزای تحصیلی انگلستان مشغول به تحصیل می باشند، در انگلیس اقامت داشته باشد.

مدارس مستقل یا خصوصی Private Schools

در حدود 2600 مدرسه خصوصی در انگلستان وجود دارد که حدود 625000 دانش آموز و نوجوان را آموزش می دهند (6.5 درصد کل دانش آموزان در انگلستان). عمده مدارس خصوصی در انگلستان توسط شهریه هایی که والدین دانش آموزان به این مدارس پرداخت می کنند تامین مالی می شوند.

تحصیل خانگی Home Schools:

تعداد کمی از کودکان و نوجوانان دارای سن 4 تا 16 سال در خانه توسط معلم خصوصی آموزش داده می شوند.

ویزای همراه دانش آموز در انگلستان

عنوان ویزای تحصیلی انگلستان برای دانش آموزان مطابق وبسایت مهاجرت انگلستان، Tier 4 (General) student visa می باشد. برای اخذ این ویزا فرد می بایست دانشجو دارای 16 سال سن یا بالاتر و پذیرش از از موسسه مورد تایید باشد و توانایی مکالمه و خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی بر اساس رشته مورد نظر را داشته باشد و بتواند شهریه و هزینه زندگی خود در انگلستان را تامین نماید.زودترین زمانی که می توان برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان درخواست داد 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی می باشد. بطور معمول ظرف 3 هفته به درخواست های ویزا پاسخ داده می شود

هزینه درخواست ویزای دانشجویی انگلستان

هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان برای متقاضی اصلی 328 پوند می باشد.همچنین هزینه درخواست ویزا برای هر همراه نیز 328 پوند می باشد. متقاضی اصلی ویزای تحصیلی انگلستان (دانشجو) میبایست علاوه بر پرداخت هزینه ویزا 328 پوند، مبلغ جداگانه ای به میزان 150 پوند بابت بیمه درمانی نیز پرداخت کند.

پذیرش مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان

جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان برای دانشجویان ، دانشجو می بایست از موسسات آموزشی مورد تایید جهت ویزای دانشجویی، یک پذیرش غیر مشروط داشته باشد و بتواند هزینه های زندگی و شهریه خود را تامین نماید. موسسه آموزشی که پذیرش تحصیلی را به دانشجو ارائه می کند یک شماره مرجع به نام CAS را برای فرد ارسال می کند که در زمان پر کردن فرم ویزا این کد می بایست وارد شود.(Confirmation of Acceptance for Studies). امکان تحصیل در مراکز زیر با دریافت ویزای دانشجویی وجود خواهد داشت .

ویزای همراه دانشجو در انگلستان

برای اعضای خانواده ( وابسته ) دانشجو می توان همزمان با ویزای تحصیلی در انگلستان درخواست ویزای همراه داد. اعضای خانواده ( وابسته ) عبارتند از همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو. دانشجو می بایست توانایی پوشش هزینه های اعضای خانواده خود را در زمان اقامت در انگلستان نشان دهد. برای هر همراه می بایست مقدار مشخصی بودجه علاوه بر بودجه شخصی دانشجو موجود باشد. مقدار بودجه ای که مورد نیاز است بستگی به طول دوره تحصیل دارد.

مدارک و دوره های تحصیلی:

در طی دو سال پایانی تحصیلات متوسطه (سنین 14 تا 16 سال) عمده دانش آموزان یکی از دوره های ذیل را می گذرانند:
The General Certificate of Secondary Education) GCSE): این مدرک رایج ترین مدرک تحصیلی در بین دانش آموزان در سنین 14 تا 16 سال در انگلستان می باشد.
International Baccalaureate Middle Years Program) IB) تعداد مدارسی که در انگلیس این مدرک را ارائه می کنند بطور مداوم در حال افزایش می باشد. دانش آموزان بطور معمول با هدف آماده سازی جهت دوره اصلی IB که دوره ای 2 ساله می باشد، موضوعاتی نظیر زبان، علوم انسانی، علوم طبیعی، ریاضیات، هنر و تکنولوژی را آموزش می بینند.این دوره ها بطور معمول ترکیبی از کارهای کلاسی و آزمون می باشند. دانش آموزان امکان انتخاب از گستره وسیعی از موضوعات را دارند. به عنوان مثال دانش آموزی که دوره GCSE را می گذارند 7 تا 10 موضوع مختلف را نظیر ریاضیات، ادبیات انگلیسی، زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، فناوری اطلاعات، جغرافی و تاریخ انتخاب میکند.
هر دو مدرک فوق دارای درجه بالای مقبولیت و اعتبار در بین دانشگاه ها، کالج ها و کارفرمایان در انگلستان و سطح جهانی می باشند. هدف اصلی این دوره ها ایجاد زمینه مناسب برای دانش آموزان در موضوعات مختلف به منظور آماده سازی آنها جهت مقاطع تحصیلی بالاتر و یا یک موقعیت کاری می باشد.

تحصیل در مقطع لیسانس کشور انگلستان

بر خلاف دوره لیسانس که در بسیاری از کشورها که 4 سال و یا حتی بیشتر است، دوره لیسانس در کشور انگلستان سه ساله است این نکته که فرد متقاضی بعد از گذراندن دوره سه ساله لیسانس می تواند برای دوره یک ساله فوق لیسانس انگلستان اقدام کند و پذیرش بگیرد، برای خیلی از دوست داران تحصیل در انگلستان به عنوان یکی از دلایل مهم جهت انتخاب این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی محسوب می شود. هر فرد متقاضی برای ورود به دوره لیسانس باید مدرک IELTS با نمره  5  و5.5 را دارا باشد. اخذ مدرک زبان هم در ایران میسر می باشد و هم فرد متقاضی می تواند دوره های آموزش زبان انگلیسی را در داخل کشور انگلستان سپری کند. گفتنی است دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس در کشور انگلستان مجوز همراه داشتن همراه را در این مقطع را نخواهند داشت.

 

هزینه های زندگی در انگلستان

هزینه های زندگی در انگلستان برای دانشجویان به صورت میانگین بین 800 تا 900 پوند در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع لیسانس در کشور انگلستان می باشد.

 

داشتن حق کار در انگلستان

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور انگلستان مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 12 پوند به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان

کشور انگلستان می تواند یکی از بهترین انتخاب های هر فرد برای تحصیل در خارج از کشور و گذراندن مقطع فوق لیسانس محسوب گردد چرا که طول مدت این دوره 1 سال می باشد و با توجه به اینکه آموزش در کشور انگلستان در سطح بسیار بالایی صورت می پذیرد، افراد پس از گذراندن مقطع فوق لیسانس از کشور انگلستان به سطحی از توانایی و تجربه دست می یابند که قادر خواهند بود آینده ای روشن را برای خود و خانواده خود فراهم کنند.

هر متقاضی برای تحصیل در این دوره باید مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره 6-6.5 را داشته باشد. اما برای کسانی که این نمره IELTS را ندارند اصلا جای نگرانی نیست زیرا دوره های ویژه ای برای کسانی که نمره 5.5 را دارند فراهم شده که به دورهPre-master و یا Pre-sessional شناخته می شوند، این دوره ها نه تنها برای افرادی است که نیاز به کسب نمره زبان بالاتری دارند بلکه مناسب برای علاقه مندانی است که قصد دارند رشته تحصیلی خود را تغییر دهند و می توانند به راحتی با گذراندن این دوره 6 ماهه برای فوق لیسانس اقدام کنند.دوره آیلتس برای زبان اموزان بصورت دوره های حضوری برگزار می شود.

در ضمن ذکر این مطلب هم حائز اهمیت است که در دوره کارشناسی ارشد فرد متقاضی می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به طور همزمان ببرد ، گفتنی است که همسر فرد متقاضی نیز در انگلستان از اجازه کار برخوردار است.

دوره آمادگی کارشناسی ارشد در انگلستان

یکی دیگر از دوره هایی که مورد استقبال متقاضیان تحصیل در انگلستان می باشد دوره آمادگی کارشناسی ارشد یا هماندوره Pre-Master در انگلستان می باشد. ما قصد دارم در این مقاله کوتاه دوره آمادگی کارشناسی ارشد در انگلستان را برای شما شرح نماییم.دوره Pre Master مهارت‌های مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشجویان متقاضی ارتقا خواهد بخشید.کلاس‌ها کوچک و اغلب متشکل از تعداد کمی دانشجو است که شما را قادر می‌سازد یادگیری را در  سریع‌ترین زمان ممکن به -نحوی کارآمد داشته باشید.

دوره آمادگی دکترا در انگلستان

یکی از دوره هایی که مورد استقبال متقاضیان تحصیل در انگلستان می باشد دوره آمادگی دکترا یا همان دوره Pre PhD در انگلستان می باشد. ما قصد دارم در این مقاله کوتاه دوره آمادگی دکترا در انگلستان را برای شما شرح نماییم.(دوره آمادگی دکترا در انگلستان ( دوره Pre PhD ) ،آمادگی لازم را جهت تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان فراهم می کند. علاوه بر این، ورودPhD را بطور موفقیت آمیزی تسهیل و تضمین می کند.این دوره شامل کلاسهای زبان فشرده با روش های تحقیقی، آموزش مهارت های مطالعاتی و تالیفات در PhD می باشد تا موفقیت مطلوبی را در دانشگاه تضمین کند.

شما بهترین آمادگی ممکن برای دکترای خود را با آموزش آزمون سطح بالا برای آیلتس و روش های تخصصی بسیاری را در زمینه رشته  خود کسب می کنید. همچنین روش تالیف دکترا به شما امکان پیشرفت در زمینه ی تحقیقتان را می دهد که در نهایت به نفع پروپزال شما  خواهد بود.

تحصیل در مقطع دکترا  و پیش دکترا در انگلستان

در تمامی کشورها دوره دکترا دوره ای 4-5 ساله است اما بدلیل نظام آموزشی قوی حاکم در انگلستان طول دوره دکترا 2.5-3 سال است. کسانی که چه در انگلستان و یا هر کشور دیگری در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره اقدام کنند. مدرک زبان مورد نیاز برای دوره دکترا 7 IELTS است.

یک دوره فوق العاده در انگلستان قبل از مقطع دکترا وجود دارد به نام Pre-PhD ، این دوره 6 ماهه برای کسانی که proposal تا به حال ننوشته اند و دانش زیادی در این رابطه ندارند و در مورد مقاله نویسی هم تجربه ای ندارند، دوره ای بسیار مفید است و با گذراندن این دوره می توانند مقطع دکترا را به نحو احسن بگذرانند.

دوره A-Level

یکی از مقاطع برای تحصیل در انگلستان A-Level می باشد. این دوره مناسب برای سن ۱۵ سال به بالا و کسانی که خواستارتحصیل دردوره ‌های دارای اعتبار بین‌المللی و ورود به بهترین دانشگاه‌ها هستند می باشد.نمرات دروس دوره A-level به صورت A.B.C.D.E درجه بندی شده است و کسانی که حداقل در دو درس نمره های A.B.C را کسب نمایند مستقیمأ وارد دانشگاه می شوند (رتبه دانشگاه ارتباط مستقیم با این نمرات خواهد داشت) و افرادی که نمره آنان E.D باشد نمی توانند وارد دورهBachelor (لیسانس ) شوند و وارد دوره های پایین تر H.N.D یا مراکزی با کیفیت پایین می شوند.دوره هایA-Level از ابتدا به صورت تخصصی گروه بندی می شوند. و دانش آموزان بر اساس علایق و تواناییها وارد A-Level تخصصی مرتبط به رشته مورد علاقه می شوند.
به طور مثال : علاقه مندان به رشته پزشکی میبایست از ابتدا وارد دوره A-Level in Medicine شوند

دوره فاندیشن ( Foundation Program )

فاندیشن ( Foundation Program ) یک دوره تمام وقت برای دانشجویان خارجی كه دوره دبیرستان را پشت سر گذاشته اند و در دوره دیپلم نمره های خوبی گرفته اند برنامه ریزی شده است. اين دوره فاندیشن جهت افرادي كه تمایل براي ورود مستقيم به دانشگاه های انگلستان را دارند و بدلیل تفاوتهای سیستم آموزشی انگلستان و ایران واجد شرايط نيستند نیز توصیه میشود.
دورهIFP (International Foundation Program) دانشجو را جهت ورود به دانشگاه ، در رشته های كارشناسی آماده می كند و مجموعه ای است از تحصیل در دروس دانشگاهی انتخابی دانشجو و هم چنین انگلیسی در سطوح دانشگاهی و مهارت های تحصیلی.

در انتهای هر دوره دانشجو آگاهی لازم را از درس مورد نظر خواهد داشت به علاوه توانائی های خود را در زمینه مهارتهای دانشگاهی و زبان برای ورود به دانشگاه در دوره های كارشناسی افزایش می دهد. دانشجو جهت ورود به اين دوره IFP بایستی بتواند مداركی دال بر نشان دادن وضعیت هوشی خوب و استاندارد و درجه زيادی از انگیزه و سطح مناسبی از زبان انگلیسی از خود نشان دهد.
دانشجویان خارجی در صورتی كه برای اين دوره اقدام نمایند شانس زیادتری برای ورود به رشته دانشگاهی خواهند داشت, به شرطی كه دوره را با موفقیت و با نمره های مورد نیاز پشت سر بگذارند و شرایط ورودی رشته مورد نظر را داشته باشند. دوره های پیش دانشگاهی برای دانشجویانی است كه در كشورهایی تحصیل كرده اند كه مدارك آنها در انگلستان شناخته شده نباشد. عموما دانش آموزان بايد نمره های خوبی از دروس خود در كشورشان داشته باشند تا بتوانند برای اين دوره ها اقدام كنند.
این دوره شامل آمادگی براي زبان انگلیسی چه به صورت همزمان با مطالعه دروس دانشگاهی یا ( فقط برای خود دوره انگلیسی ) می باشد تا دانشجو مهارتهای زبان انگلیسی خود را افزایش دهد . حداقل سن برای ورود به دوره فاندیشن ( Foundation ) هفده ۱۷ سال تمام می باشد دانش آموزانی که هنوز دیپلم نگرفته اند باید بجای دیپلم یک سال GCSE را بگذرانند وهمچنین دارا بودن دیپلم کشور ایران هم الزامی می باشد. برای ورود به دوره Foundation حداقل سطح زبان intermediate(بالای مقدماتی) مورد نیاز می باشد که حدود IELTS 4.5 می باشد.

دوره های زبان در انگلیس

کشور انگلستان مقصد اول آموختن زبان انگلیسی در سطح جهان می باشد که مطابق آمار 49.5% از زبان آموزان زبان انگلیسی که به خارج از کشور محل زندگی خود جهت زبان آموزی سفر می کنند به خود جذب می کند.
در سراسر انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می توان هزاران دوره زبان انگلیسی در سطح عالی برای تمامی سنین و توانایی‌های مختلف یافت.
اگر می خواهید زبان انگلیسی را برای کار، تحصیل یا حتی فقط برای تفریح بیاموزید، دوره های مختلفی برای شما در دسترس می باشد. با حضور در محیطی که در اطراف شما تمامی افراد به زبان انگلیسی صحبت می کنند، شما می توانید علاوه بر آشنایی با فرهنگ و تمدن و جاذبه های طبیعی انگلستان، زبان انگلیسی را سریعتر بیاموزید.

چرا یادگیری زبان انگلیسی در انگلستان؟
هر ساله در حدود 600000 نفر دانشجوی بین الملل به منظور ارتقاء و تکمیل مهارت های زبان انگلیسی خود به انگلیس سفر می کنند.

در این بخش به بعضی فوایدی که یادگیری زبان انگلیسی در انگلستان دارد اشاره می شود:

     دوره های زبان برای تمامی سنین و با هر سطح توانایی می باشد
برآورد می شود که انگلستان بیشترین تعداد دوره های زبان انگلیسی در مقایسه با سایر کشورها را دارا می باشد.با سفر به انگلستان می توان زبان انگلیسی را با هدف کاری، آموزشی یا بصورت تفریحی فرا گرفت.همچنین می توان فراگیری زبان انگلیسی را به تنهایی یا همراه با دوره ای دیگر به طور همزمان انجام داد.
در انگلستان، یادگیری زبان انگلیسی همراه با تفریح و کار گروهی می باشد. به جای فقط گوش کردن به استاد خود، کلاس ها شامل بازی‌ها، حل تمرین و مباحثه می باشد. شما ممکن است برای تمرین مهارتهای درک مطلب به ترانه ای گوش کنید، تلویزیون ببینید یا روزنامه بخوانید.

     کیفیت تضمین شده
مراکز مجاز آموزش زبان انگلیسی در انگلستان به منظور اطمینان از استانداردهای بالای آموزش، امکانات اقامتی، خدمات رفاهی بطور منظم بازرسی می‌شوند.

♦     انگلیس مهد زبان انگلیسی می باشد
در انگلستان شما در محیطی حضور دارید که تمام افراد پیرامون به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این موضوع سبب می شود که زبان انگلیسی را در طول زندگی روزمره تمرین کنید. در زمان کوتاهی متوجه خواهید شد که مهارت های شما به مقدار زیادی بهبود یافته است. حتی ممکن پس از گذشت چند روز شما شروع به فکر کردن به زبان انگلیسی کنید!

     برای آینده آماده میشوید
مهارتهای زبان انگلیسی برای کارفرمایان، دانشگاه ها و کالج ها در سطح جهانی دارای اهمیت زیادی می باشد و ابزاری بسیار مفید جهت یافتن شغل مناسب می باشد. تقویت دانش زبان انگلیسی سرمایه گذاری پر بازدهی در طول زندگی هر شخص می باشد.

♦     تجربه فرهنگی منحصر به فرد
یادگیری زبان انگلیسی در انگلستان فرصت مناسبی جهت یافتن دوستان جدید از نقاط مختلف دنیا، آشنایی با فرهنگ و تمدن انگلیس و گشت و گذار در ییلاق ها و جاذبه های دیدنی انگلستان می باشد.
به علاوه بر اساس یک نظرسنجی جهانی لهجه انگلیسی British به عنوان جذابترین لهجه زبان انگلیسی مطرح می باشد .

تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط ورود به دوره ۵ ساله پزشکی در انگلستان برای دانشجویان خارجی :
متقاضیانی که از خارج انگلستان علاقمند به تحصیل در انگلستان رشته پزشکی هستند بایستی در نظر داشته باشند که هر ساله فقط تعداد محدودی از متقاضیانی که از خارج از اتحادیه اروپا درخواست تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان را دارند میتوانند در این رشته پذیرفته شوند.
متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که در خارج از انگلستان تحصیل کرده اند بایستی دوره های GCSE و یا معادل آن را انجام داده باشند. بنابراین از دانشجویان خواسته میشود تا مدارک لازم را به منظور استاندارد بودن آموزش قبلی خود , در زمان تقاضای پذیرش در رشته پزشکی ارائه دهند.دانشجویان خارجی می بایست دوره های A-Level را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند تا بتوانند در رشته پزشکی در انگلستان پذیرفته شوند.
تست دیگری که متقاضیان رشته پزشکی بایستی با موفقیت پشت سر گذارند، BioMedical Admissions Test ) BMAT ) است که یک بار در سال برگزار میشود .این تست به عنوان پیش نیاز ورود به دانشگاه های برتر است.
معمولا انتقال دانشجو از کشورهای دیگر برای تحصیل در رشته پزشکی به انگلستان غیرممکن است.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان :

بدلیل ماهیت این دوره , هزینه های تحصیلی هر سال تحصیلی تقریبا یکسان است ( بدون احتساب ضریب تورم ) زمانی که دانشجو برای رشته پزشکی در انگلستان اقدام میکند بهتر است کل هزینه تحصیلی در ۵ سال را در نظر بگیرد.

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان برای دانشجویان خارجی :
دانشجویان خارجی در صورت پذیرفته شدن در رشته های پزشکی در انگلستان بایستی هزینه های تحصیلی که حدودا سالیانه حدود ۲۰ تا ۳۰هزار پوند می باشد را پرداخت نمایند و در زمان اقدام جهت اخذ پذیرش در پزشکی در انگلستان , دانشجویان بایستی بتوانند توانائی مالی خود جهت پرداخت هزینه های تحصیلی در این رشته در مدت ۵ سال را نشان دهند.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

یکی از رشته هایی که متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان به دنبال آن هستند رشته دندان پزشکی در انگلستان می باشد. مدت زمان تحصیل رشته دندانپزشکی در انگلستان ۵ سال می باشد و لازمه ورود به این رشته ،گذراندن دوره A-Level می باشد .ناگفته نماند که دانشجویان بعد از گذراندن این دوره با کسب نمرات عالی و با قبولی در آزمون UK CAT میتوانند مجاز به انتخاب این رشته شوند.
بدیهی است که با تحصیل دندانپزشکی در انگلستان و اخذ مدرک از دانشگاه های آن آینده کاری و زندگی کسانی که در این رشته تحصیل می کنند را تضمین میکند.
همینطور ویزای تحصیلی انگلستان  فرصتی بسیار عالی برای دانشجویان رشته دندانپزشکی می باشد که علاوه بر گذراندن دوره های تئوری ،مهارتهای عملی آنها هم به دلیل گذراندن دوره هایی در بیمارستانها ، موسسات خدمات اجتماعی ، مدارس ومراکز تحقیقاتی بسیار بالا خواهد بود .

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت انگلستان که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند در ذیل آورده شده است.

-Belfast
The Queen’s University of Belfast, School of Dentistry
-Birmingham
Dental School, University of Birmingham
-Bristol
Dental School, University of Bristol
-Cardiff
Wales College of Medicine, Dental School
-Dundee
University of Dundee, Dental School, Park Place, Dundee DD1 4HN
-Glasgow
University of Glasgow, Glasgow Dental School,
-Leeds
School of Dentistry, University of Leeds,
-Liverpool
School of Dental Surgery, University of Liverpool,
-London –King’s College
King’s College Dental Institute
-London – Barts and the London
Queen Mary s School of Medicine and Dentistry
-Manchester
University of Manchester, The Turner Dental SchooL
-Newcastle
University of Newcastle upon Tyne, The Dental School
-Plymouth (graduate entry only)
Peninsula Dental School
-Sheffield
School of Clinical Dentistry, University of Sheffield

تحصیل داروسازی در انگلستان

داروسازی در انگلستان با نام MPharm می باشد که به عنوان مدرک لیسانس و مدت تحصیل آن ۴ سال می باشد. اما در دانشگاهی به نام دانشگاه Kings College London انگلستان که یکی از معتبرترین دانشگاه ها در زمینه علم داروسازی می باشد ۳ سال اولیه به عنوان مقطع کارشناسی و ۱ سال پایانی به عنوان فوق لیسانس محسوب می شود و در پایان، دانشجو مدرک کارشناسی ارشد دارو سازی دریافت می کند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در انگلستان و اخذ مدرک MPharm از دانشگاه های آن به عنوان یک داروساز متخصص محسوب می شوند. مدرک داروسازی یا MPharm مورد تائید انجمن داروسازان کشور انگلستان، ولز ، اسکاتلند و ایرلند شمالی می باشد.
دانشجویان پس از اتمام دوره ی ۴ ساله داروسازی، می بایستی دوره ی ۱ ساله ی کارآموزی را بگذرانند. پس از اتمام این دوره و موفقیت در آزمون ثبت داروسازان به عنوان یک دارو ساز معتبر ثبت می شوند.
کسانی که در ایران دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی باشند و هدف آنها تحصیل در انگلستان در رشته داروسازی می باشد می باید در ابتدا دوره ای به نام Foundation in Pharmacyو یا A-Level را در کالج های معتبر انگلستان که معمولا تاریخ شروع این دوره در ماه سپتامبر و ژانویه است که طول دوره به مدت ۹ ماه و دو سال در A-Level می باشد را بگذرانند . دانش آموزان در این کالجها دروس تخصصی همچون زیست، شیمی، علوم آزمایشگاهی، ریاضی و فیزیک را باید پاس کنند و همچنین دانش آموزان در طول این دوره برای مصاحبه های ورودی دانشگاه آماده می شوند.

لیست دانشگاه های داروسازی در انگلستان:

England:
Aston University – Birmingham
University of Bath – Bath
University of Bradford – Bradford
University of Brighton – Brighton
University of Central Lancashire – Preston
De Montfort University – Leicester
University of East Anglia – Norwich
University of Huddersfield – Huddersfield
Liverpool John Moores University – Liverpool
Keele University – Keele
King s College London – Waterloo
Kingston University / St George s – South West London / South London
Medway School of Pharmacy – University of Greenwich / University of Kent
UCL School of Pharmacy – Bloomsbury , London
University of Hertfordshire – Hatfield
University of Manchester – Manchester
University of Nottingham – Nottingham
University of Portsmouth – Portsmouth
University of Reading – Reading
University of Sunderland – Sunderland
University of Wolverhampton – WolverhamptonNorthern IrelandQueen s University Belfast (QUB) – Belfast
University of Ulster (UU) – ColeraineScotlandUniversity of Strathclyde – Glasgow
Robert Gordon University – Aberdeen
Wales
Cardiff University (Cardiff School of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences) – Cardiff
Ireland
University College Cork – Cork
Royal College of Surgeons in Ireland – Dublin
Trinity College, Dublin – Dublin

دانشگاه های مورد تائید انگلستان در ایران

دانشگاه های گروه الف انگلستان که دانشگاه های رنک ممتاز انگلستان در سیستم وزارت علوم ایران میباشند

1. Birbeck College, University of London کالج بیربک، دانشگاه لندن
2. Heriot-watt University (دانشگاه هریوت-وات)
3. Cardiff University (دانشگاه کاردیف)
4. Cranfield University( دانشگاه کرنفیلد)
5. Durham University (دانشگاه دورام)
6. Imperial College London (ایمپریال کالج لندن)
7. Goldsmiths, University of London( گولداسمیت، دانشگاه لندن)
8. King’s College London (University of London) (کینگز کالج لندن ، دانشگاه لندن)
9. Lancaster University( دانشگاه لنکستر)
10. London Business School(مدرسه بازرگانی لندن)
11. Liverpool School of Tropical Medicinمدرسه داروهای استوایی لیورپول (فقط در رشته های مرتبط با وزارت علوم)
12. London City University (دانشگاه سیتی لندن)
13. London School of Economics and Political Science (LSEمدرسهٔ اقتصاد و علوم سیاسی لندن
14. London School of Hygiene and Tropical Medicine (فقط در رشته های مرتبط با وزارت علوم مدرسه بهداشت و داروهای استوایی لندن)
15. Loughborough Univesity (دانشگاه لافبورو)
16. Swansea University (دانشگاه سوانزی )
17. SOAS – School of Oriental and African Studies, University of London (مدرسه مطالعات آفریقایی و خاور ، دانشگاه لندن)
18. The Institute of Caneer Research موسسه تحقیقات سرطان (فقط در رشته های مرتبط با وزارت علوم)
19. Royal College of Arts (کالج سلطنتی هنر)
20. Royal Northern College of Music
21. (کالج سلطنتی شمالی موسیقی)
22. Royal Veterinary College, University of London (کالج سلطنتی دامپزشکی فقط در رشته دامپزشکی
23. Royal College of Music (کالج سلطنتی موسیقی(
24. Newcastle University (دانشگاه نیوکاسل)
25. Queen Mary, University of London (کویین مری، دانشگاه لندن)
26. Queen’s University Belfast (دانشگاه کوئینز بلفاست)
27. (Royal Holloway, University of London رویال هالووی، دانشگاه لندن)
28. The University of Manchester (دانشگاه منچستر)
29. The University of Nottingham (دانشگاه ناتینگهام)
30. The University of Sheffield (دانشگاه شفیلد)
31. The University of Warwick (دانشگاه وارویک)
32. University College London (دانشگاه کالج لندن)
33. University of Aberdeen (دانشگاه آبردین)
34. University of Bath (دانشگاه باث)
35. University of Birmingham (دانشگاه بیرمینگهام)
36. University of Bradford (دانشگاه بردفورد)
37. University of Bristol دانشگاه بریستول
38. University of Cambridge دانشگاه کمبریج
39. University of Dundee دانشگاه داندی
40. University of Edinburgh دانشگاه ادینبورو
41. University of Exeter دانشگاه اکسیتر
42. University of Glasgow دانشگاه گلاسکو
43. University of Leeds دانشگاه لیدز
44. University of Leicester دانشگاه لستر
45. University of Liverpool دانشگاه لیورپول
46. University of Oxford دانشگاه آکسفورد
47. University of Reading دانشگاه ریدینگ
48. University of Southampton دانشگاه ساتهمپتون
49. University of St. Andrews دانشگاه سنت اندروز
50. University of Surrey دانشگاه ساری
51. University of Sussex دانشگاه ساکس
52. University of the Arts London دانشگاه هنر لندن
53. University of York دانشگاه یورک
54. University of Kent دانشگاه کنت
55. University of Essex دانشگاه اسکس
56. University of Salford دانشگاه سالفورد
57. University of Stirling دانشگاه استرلینگ
58. Keele University دانشگاه کیل

دانشگاه های گروه ب انگلستان که دانشگاهای رنک خوب انگلستان در سیستم وزارت علوم ایران میباشند.

1. Aberystwyth University دانشگاه آبریستویث
2. Aston University دانشگاه استون
3. Bangor University دانشگاه بنگور
4. Bournemouth University دانشگاه بورنموث
5. Brunel University دانشگاه برونل
6. Coventry University دانشگاه کاونتری
7. De Montfort University دانشگاه دومونتفورت
8. Glasgow Caledonian University
9. Glasgow School of Arts مدرسه هنر گلاسکو
10. Kingston University دانشگاه کینگستون
11. Liverpool John Moores University دانشگاه جان مور لیورپول
12. Manchester Metropolitan University دانشگاه متروپولیتن منچستر
13. Middlesex University دانشگاه میدلسکس
14. Oxford Brookes University دانشگاه آکسفورد بروکس
15. Royal Agricultural University دانشگاه کشاورزی پادشاهی
16. St Mary’s University College Belfast دانشگاه کالج سنت ماری بلفاست
17. University for the Creative Arts دانشگاه هنرهای خلاقانه
18. University of East Anglia دانشگاه آنجلیا شرقی
19. University of East London دانشگاه شرق لندن
20. University of Hertfordshire دانشگاه هرت فورد شایر
21. University of Hull دانشگاه هال
22. University of Strathclyde دانشگاه استرثکلاید
23. University of Portsmouth دانشگاه پورتسموث
24. Nottingham Trent University دانشگاه ترنت ناتینگهام
25. Sheffield Hallam University دانشگاه شفیلد هالام
26. University of Plymouth دانشگاه پلیموث
27. University of Wales دانشگاه ویلز
28. University of Ulster دانشگاه اولستر
29. University of Brighton دانشگاه برایتون
30. University of Westminster دانشگاه وست مینیستر
31. University of the West of England Bristol دانشگاه غرب انگلیس بریستول

دانشگاه های گروه ج انگلستان که دانشگاهای رنک متوسط انگلستان در سیستم وزارت علوم ایران میباشند

1. Anglia Ruskin University دانشگاه آنجلیا راسکین
2. Bath Spa University دانشگاه بث اسپا
3. Birmingham City University دانشگاه سیتی بیرمینگهام
4. BPP University دانشگاه بی پی پی
5. Canterbury Christ Church University دانشگاه کلیسای مسیحی کانتربری
6. Cardiff Metropolitan University دانشگاه متروپولیتن کاردیف
7. Leeds Metropolitan University دانشگاه متروپولیتن لیدز
8. Leeds Trinity University دانشگاه ترینیتی لیدز
9. Liverpool Hope University (دانشگاه هوپ لیورپول)
10. London Metropolitan University (دانشگاه مترو پولیتن لندن)
11. Napier University( دانشگاه ناپیر)
12. Robert Gordon University (دانشگاه روبرت گوردون)
13. Southampton Solent University (دانشگاه سولنت ساتهمپتون)
14. Staffordshire University (دانشگاه استافوردشایر)
15. Thames Valley University → University of West London دانشگاه تیمز ولی
16. University of Abertay Dundee (دانشگاه ابرتی داندی)
17. University of Bedfordshire (دانشگاه بدفوردشایر)
18. University of Bolton (دانشگاه بولتون)
19. University of Central Lancashire دانشگاه لنکاشایر مرکزی
20. University of Chester (دانشگاه چستر)
21. University of Chichester (دانشگاه چیچستر)
22. University of Derby( دانشگاه دربی)
23. University of Huddersfield (دانشگاه هودرزفیلد)
24. University of Lincoln (دانشگاه لینکلن)
25. University of Northampton (دانشگاه نورث همپتون)
26. University of Northumbria at Newcastle دانشگاه نورثومبریا در نیوکاسل
27. University of South Wales دانشگاه ویلز جنوبی (university of Glamorgan :نام قبلی)
28. University of Sunderland (دانشگاه ساندرلند)
29. University of Teesside( دانشگاه تیسید)
30. University of the West of Scotland (دانشگاه غرب اسکاتلند)
31. University of Wales Trinity Saint David دانشگاه ترینیتی سنت دیوید ویلز (University of Wales,
32. University of Wolverhampton (دانشگاه ولورهمپتون)
33. University of Winchester (دانشگاه وینچستر)
34. University of Greenwichدانشگاه گرینویچ
35. South Bank University(دانشگاه سات بنک)
36. The Open University of London (دانشگاه اپن لندن – صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد)

هزینه های تحصیل در انگلستان برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در انگلستان

هزینه های ادامه تحصیل در انگلستان   برای دانشجویان خارجی از 2000 تا 24000 پوند در سال بسته به موسسه آموزشی یا دانشگاه , سطح دوره تحصیلی و نوع رشته متفاوت است. معمولا هزینه های تحصیلی در مراکز آموزش عالی بیشتر است   هزینه های زندگی در شهرستان ها بطور متوسط 800 پوند و در لندن 1000 پوند محاسبه شده است.هزینه های تحصیلی در انگلستان برای ادامه تحصیل در انگلستان برای دانشجویان خارجی از 2000 تا 18000 پوند در سال بسته به موسسه آموزشی یا دانشگاه , سطح دوره تحصیلی و نوع رشته متفاوت است  در سالهای 2012 و 2013 به آن ها اشاره شده است. معمولا هزینه های تحصیلی در مراکز آموزش عالی بیشتر است.

دوره های زبان در انگلیس

کشورانگلستان مقصد اول آموختن زبان انگلیسی در سطح جهان می باشد که مطابق آمار 49.5% از زبان آموزان زبان انگلیسی که به خارج از کشور محل زندگی خود جهت زبان آموزی سفر می کنند به خود جذب می کند.

در سراسر انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می توان هزاران دوره زبان انگلیسی در سطح عالی برای تمامی سنین و توانایی‌های مختلف یافت.

دوره فنی و حرفه ای در انگلستان

دانش آموزانی که در پی ادامه تحصیل و رفتن به دانشگاه نیستند ،میتوانند تحصیلات خود را با  تحصیل در دوره های فنی حرفه ای ادامه دهند.

از جمله مهم ترين دوره هاي آموزش تکميلي فني و حرفه اي كه در مراكز آموزش عالی فنی و حرفه ای انگلستان ارائه می گردد ،می توان به موارد ذيل اشاره نمود:

۱National Vocational Qualifications (NVQs)
۲. Scottish Vocational Qualifications (SVQs)

مسیر و روند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

• سن 3 تا 4 سال: در انگلستان بسیاری از کودکان آموزش را از سنین 3 تا 4 سال با حضور در کودکستان آغاز می کنند. این دوره اجباری نمی باشد.
• سن 4 تا 16 سال: تحصیل تمام وقت برای تمامی کودکان و نوجوانان مابین سنین 5 تا 16 سال اجباری می باشد. تمامی کودکان انگلیسی در این سنین می توانند بطور رایگان در مدارس دولتی تحصیل کنند.
o آموزش ابتدایی: این دوره مختص کودکان دارای سنین 4 یا 5 سال تا 11 یا 13 سال می باشد.
o آموزش متوسطه: این دوره مختص دانش آموزان دارای سن 11 یا 13 سال تا 16 سال می باشد.
• سن 16 سال و بالاتر: پس از پایان دوره آموزش اجباری، دانش آموزان بطور معمول وارد دوره های آماده سازی Further Education و یا تحصیلات عالی Higher Education می شوند.

هزینه تحصیل در انگلستان

هزينه هاي سالانه (پوند)

طول دوره ها

كالج زبان حدودا ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ پوند برای دوره یکساله بدیهی است اگر دوره کوتاهتر باشد این عدد کاهش پیدا میکند.
دوره هاي كارشناسي ۱. هنر و علوم انساني۸۰۰۰-۱۲۰۰۰  پوند در سال
۲. مهندسی و ریاضیات ۸۰۰۰-۱۴۰۰۰  پوند در سال
۳. باليني ۱۰۰۰۰-۱۴۰۰۰ پوند در سال۴. پزشکی ۲۰۰۰۰ پوند در سال
سه تا چهار سال
(
۵ سال براي گروههاي پزشكي)
سال تحصيلي 
۹ ماه مي باشد
دوره هاي كارشناسي ارشد هنر و علوم انساني ۸۰۰۰-۱۵۰۰۰ پوند برای کل دوره فوق لیسانس
مهندسی و ریاضیات
۱۰۰۰۰-20۰۰۰ پوند برای کل دوره فوق لیسانس
باليني 
۱۰۰۰۰-۲۰۰۰۰ پوند برای کل دوره فوق لیسانس
کل دوره فوق لیسانس با احتساب پایان نامه ۱۲ ماه میباشد
دوره هاي دكترا ۱۰۰۰۰-۱۵۰۰۰ پوند در سال دوره دکترا معمولا ۳ سال میباشد
MBA ۹۰۰۰ پوند به بالا يك سال و در بعضی از دانشگاهها تا ۱۸ ماه

 

پرسش و پاسخ در مورد ویزای تحصیلی انگلستان

آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان در مقطع کارشناسی وجود دارد؟
خیر

آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟
در دوره های کارشناسی ارشد که by course ارائه میشوند معمولا بورسیه وجود ندارد. در دوره هایی که by research هستند دانشجو معمولا نوعی از بورسیه را دریافت میکند ولی در قبال آن ملزم به کار کردن روی پروژه هایی که استاد تعیین میکند خواهد بود.

آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع دکتری انگلستان وجود دارد؟
بله. در بیشتر دوره های دکتری در انگلستان حداقل نوعی از بورسیه ارائه خواهد شود.

میزان بورسیه تحصیل در انگلستان چقدر است؟
بورسیه میتواند بخشی از شهریه را پوشش دهد یا گاها بورسیه به صورت TA یا RA به دانشجو اعطا میشود. گاها هم دانشجو Full Scholarship میگیرد که تمام هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش میدهد. پیشنهاد ما این هست که در شروع حتی اگر کمترین میزان بورسیه را دریافت کردید تحصیل خود را آغاز کنید چون در ادامه فرصت های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

آیا پس از ورود به انگلستان میتوانم درخواست بورسیه دهم؟
بله. معمولا از شرکت ها و سازمان های بزرگ مبالغی برای تحقیق و توسعه به دانشگاه ها داده میشود، اساتید هم بر اساس بودجه ای که در دست دارند بخشی از این پروژه های تحقیقاتی را به دانشجو ها میدهند و در قبال آن نوعی از کمک هزینه را اعطا میکنند.

اقامت دائم پس ازدریافت ویزای تحصیلی انگلستان به چه صورتی است؟
در صورت یافتن پیشنهاد شغلی پس از تحصیل می توان ویزای کاری دریافت کرد که منتهی به دریافت اقامت دائم می شود.

اگر ترک تحصیل کنم چه اتفاقی برای ویزای من خواهد افتاد؟
دانشگاه با اداره مهاجرت انگلستان مکاتبه میکند و شما باید از انگلستان خارج شوید.

آیا امکان ترک تحصیل و کار کردن در انگلستان وجود دارد؟
بله. به شرطی که بتوانید با کارفرمای انگلیسی قرارداد رسمی کار امضا کنید.

آیا برای کار در انگلستان باید مجوز بگیرم؟
خیر. نیازی به مجوز کار همزمان به تحصیل در انگلستان نیست.

در حین تحصیل در انگلستان چقدر اجازه کار کردن دارم؟
۲۰ ساعت در هفته اجازه کار همزمان با تحصیل در ایامی که کلاس دانشگاه دارید. ۴۰ ساعت در هفته در ایامی که کلاس ندارید.

آیا کار در انگلستان باید مرتبط با تحصیل من باشد؟
خیر.

آیا همسر من اجازه کار در انگلستان را دارد؟
بله.

بنظر شما من میتونم در انگلستان کار پیدا کنم؟
یافتن کار در انگلستان بستگی به توانایی های شخصی افراد و همچنین توانایی زبانی آنها دارد.

شرط نمره زبان برای دریافت پذیرش چطور است؟
برای اطمینان از پروسه پذیرش و ویزای انگلستان متقاضی باید حتما نمره آزمون زبان داشته باشد.

مدرک زبان ندارم، قصد تحصیل در انگلستان رو دارم و برنام ام این هست که زبان رو در انگلستان یاد بگیرم، امکانش هست؟‌
این موضوع بستگی به نامه پذیرشی که شما میگیرید دارد. باید این موضوع مورد به مورد بررسی شود.

قصد تحصیل در دوره های زبان در انگلستان رو دارم، میتونم اقدام کنم؟
پذیرش دوره زبان در انگلستان به راحتی گرفته میشود ولی امکان دریافت ویزا برای دوره های زبان وجود ندارد.

قصد دارم با ویزای تورستی وارد انگلستان بشم و بعد در دوره های زبان شرکت کنم، میتونم؟
در صورت دریافت ویزای توریستی انگلستان، امکان تبدیل آن به ویزای تحصیلی وجود دارد. شانس موفقیت تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی با استفاده از ثبت نام در دوره های زبان بسیار کم است.

از کدام دانشگاه انگلستان پذیرش میگیرید؟
ما به طور همزمان برای ۳ تا ۵ دانشگاه کشور انگلستان اقدام میکنیم. تمامی دانشگاه ها مورد تائید ایران و کشور انگلستان هستند. برای مشاهده لیست کامل دانشگاه ها با ترجمه فارسی به صفحه دانشگاه های انگلستان مراجعه کنید.

شرایط من با کدام دانشگاه هماهنگ هست؟
پس از شروع پروسه مشاور شما لیست دانشگاه ها را به شما اعلام خواهد کرد.

نمره زبان ندارم، شانس ویزا من چقدر هست؟
بدون نمره زبان شانس دریافت ویزا بسیار کم است.

پذیرش من مشروط به دوره زبان هست، شانس ویزای من چقدر هست؟
سفارت برای صدور ویزا نسبت به پذیرش های مشروط بسیار سخت گیرانه عمل میکند. البته اگر پذیرش مشروط به دوره زبانی باشد که متقاضی پس از آن بدون گذراندن آزمون وارد دوره اصلی شود شانس ویزا خوب خواهد بود. حتی در این حالت هم متقاضی باید دارای نمره زبان باشد. مثلا اگر نمره مورد نیاز ۶.۵ است، متقاضی نمره ۶ را داشته باشد.

یک بار قبلا درخواست ویزا من مردود شده، باز هم شانس دارم؟
بله. این موضوع جزئیات زیادی دارد. با مشاورین ما تماس بگیرید.

آیا بیمه درمانی برای تحصیل در انگلستان اجباری است؟
بله. متقاضی باید حتما تحت پوشش بیمه درمانی باشد. او میبایست پیش از درخواست ویزا بیمه را خریداری کند یا این که از نظر مالی بتواند اثبات کند که توان خرید بیمه درمانی را دارد

اقدام برای پذیرش ویزای تحصیلی انگلستان

کل کار اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان و اپلای برای ویزای انگلستان چقدر طول میشکه ؟
پروسه پذیرش تحصیلی انگلستان ۲ تا ۴ ماه خواهد بود. پروسه ویزا هم ۲ تا ۴ ماه.

هزینه های من برای اقدام کردن چه چیزهایی هستند؟
هزینه هایی که شما باید به سازمان های مربوطه پرداخت کنید به شرح زیر است:
هزینه های انجام کارها از طریق موسسات مجاز (بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بسته به پرونده شما)
هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی انگلستان (۳۲۲ پوند برای هر متقاضی)‌

چه افرادی به من کمک میکنند که برای پذیرش و ویزا اقدام کنم؟
مشاورین رسمی و ثبت شده تحصیلات در سازمن اعزام دانشجوی آلمانی آیسف
مشاور رسمی مهاجرت به انگلستان عضو انجمن مشاورین رسمی مهاجرت به انگلستان OISC

آیا شما تضمین ویزای انگلستان میدید که من پذیرش بگیرم؟
بله. در صورتی که شرایط اولیه را داشته باشید. نوع تضمین ما به نحوی است که در صورت عدم موفقیت کل حق الوکاله را به موکلین عودت میکنیم

اگر هنوز ابهامی دارید یا کنجکاو شدید با مشاوران ما تماس بگیرید

 یا به صورت آنلاین یک وقت مشاوره حضوری رزرو کنید

ارزیابی رایگان