ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه که در مورد سوپرویزا شناخته می شود به این صورت است که یک شخص که در کانادا مقیم دائم است برای شما دعوت نامه ارسال می کند. ویزای توریستی کانادا ۵ ساله در واقع همان ویزای چند بار ورود است اما دلیل خاصی وجود دارد که در ایران این ویزا مشهور به ۵ ساله است.

در این مقاله به طور کامل خواهید خواند:

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا به چه صورت است؟

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا چگونه است؟

مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا به چه شکل است؟

هزینه های ویزای توریستی چقدر است؟

مدارک جهت ویزای توریستی کانادا چی لازم است؟

ویزای توریستی 5 ساله کانادا یعنی چه؟

ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

پناهندگی در کانادا با ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا چیست؟

اول بگذارید به طور خلاصه وار به شما بگوییم که ویزای توریستی کانادا چیست و اصلا در چه دسته ای قرار دارد. ویزای توریستی کانادا زیر شاخه Temporary Resident Visa است که به اختصار به آن TRV گفته می شود. ویزای توریستی کانادا معمولاً در سه نوع سینگل، مولتی و سوپرویزا در نظر گرفته می شود و شخص بر اساس نوعی که انتخاب می کند می تواند طبق زمان مشخص در خاک کانادا حضور داشته باشد.

کانادا کشوری است که مقصد بسیاری از مردم در دنیا محسوب می شود و برای گردشگری بی نظیر است.

برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید توریست بودن شما مشخص باشد و ثابت شود.

نوع اول – ویزای توریستی کانادا ویزای سینگل است. یعنی شما به واسطه این ویزا یک بار وارد خاک کانادا می شود و اگر از خاک کانادا خارج شوید برای ورود مجدد باز هم نیاز به درخواست ویزا دارید. در واقع مثالی که وجود دارد مثل یک بلیط تک سفر مترو است. دقت کنید که طبق این ویزا حتی اگر مهلت ویزا باقی مانده باشد و از خاک کشور خارج شده باشید در واقع ویزای شما بی اعتبار است و همه مراحل باید از اول برای درخواست ویزا طی شود. با ویزای توریستی کانادا از نوع سینگل می توانید ۶ ماه در خاک این کشور بمانید.

نوع دوم – ویزای مالتیپل است که در واقع مشهور به چند بار ورود و خروج به کانادا است. یعنی شما در هر بار ورود می توانید حداکثر ۶ ماه در کانادا بمانید و پس از این ۶ ماه تمام شده از کشور خارج شوید و باز هم پس از چند ساعت وارد کشور شوید و ۶ ماه دومتان را آغاز کنید! در این ویزا تاریخ اعتبار پاسپورت اهمیت زیادی دارد پس دقت لازم را داشته باشید برای تمدید پاسپورت زودتر اقدام کنید.

نوع سوم – سوپر ویزای کانادا است که بیشتر برای والدین مناسب است. این ویزا با دعوتنامه همراه است و از سمت فرزند یا نوه شما ارسال می شود به طوری که خود شخص در کانادا اقامت دائم داشته باشد و یک سری شرایط سنی نیز برای وی ارزیابی می شود که در بخش مربوطه به آن پرداخته ایم.

ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

بر اساس ابلاغیه مهاجرتی کانادا، به دلیل محدودیت های مسافرتی که از سوی کشورهای مجاور ایران دیده می شود احتمالاً ایرانیات برای ارائه مدارک بیومتریک و همینطور پروسه مصاحبه و آزمایش پزشکی دسترسی به دفاتر IRCC ندارند اما به طور کلی متقاضی ویزای توریستی در ایران می تواند تقاضای خود را آنلاین اعلام نماید.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

شخصی که درخواست برای ویزای توریستی کانادا می دهد باید از نظر بیماری سالم باشد و یا اگر بیماری خاصی دارد شرایط درمان و داروی مورد نظر او در کشور کانادا موجود باشد این شرط معمولاً مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کسانی که پاسپورت معتبر ندارند در پروسه اخذ ویزای توریستی شانسی ندارند.

معمولاً در ۹۰ درصد مواقع ویزای توریستی این کشور در مدت ۳ ماه صادر می شود اما گاه این زمان به ۱۳۳ روز نیز از سوی اداره مهاجرت و سفارت کانادا می رسد.

در صورتی که دوست دارید در کانادا خرید بیزینس داشته باشید و یا وارد کسب و کار شوید به واسطه ویزای توریستی می توانید وارد خاک این کشور شوید و ملاقات کاری یا سرمایه گذاری داشته باشید.

کسانی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند نمی توانند به تنهایی اقدام برای اخذ ویزای توریستی داشته باشند.

موضوعی که در مورد ویزای توریستی کانادا دیده می شود ارائه وثیقه است که البته همان مدارک مالی یا مدارک کاری و تحصیلی است که تضمینی برای برگشت شخص است و شاید کمی روی نظر مامور سفارت اثرگذار باشد اما در مجموع تاثیر چندانی ندارد

مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا

شما برای اخذ ویزای توریستی کشور کانادا در ابتدا باید برای وقت سفارت اقدام نمایید. البته که فرض بر این است که مدارک شما تکمیل است. کسانی که درخواست تایم دارند می بایست مدارک خودشان را به کنسولگری ارائه دهند و معمولاً زمان ارائه به آنها گفته می شود.

پس از ارائه مدارک در زمان مشخص وارد سفارت می شود و مراحل انگشت نگاری را طی می کنید. معمولاً یک ماه پس از انگشت نگاری پاسخ درخواست برای شما ارسال می شود.

معمولاً اخذ ویزای توریستی برای کانادا نیازی به تست پزشک ندارد اما گاه در نوع سوپرویزا این گزینه نیز مطرح است. منظور از تست غیر از کرونا است در دوره کرونا برای ورود و خروج از هر کشوری پروسه آزمایش کرونا را پشت سر بگذارید.

در مراحل اخذ ویزای توریستی چیزی که بسیار با آن روبرو می شویم موضوع ریجکت شده است! در واقع موضوع از این قرار است که ریجکت شدن در پروسه توریستی به طور کلی چند دلیل اصلی دارد:

1-      شما و همه اعضای خانواده همزمان درخواست ویزای توریستی داده اید که کمی غیر منطقی به نظر می رسد.

2-      مدارک شما کافی نیست و نسبت به تنظیم مدارک سهل انگاری می کنید.

3-      قبلا سابقه بدی در اخذ ویزای توریستی داشته اید به طوری که طبق زمان مشخص از کشور مقصد خارج نشده اید.

4-      نمی توانید افسر را قانع کنید که قصد شما فقط گردشگری است!

5-      دقت کنید که اگر بتوانید تمکن بالای مالی را ثابت کنید بسیاری از مشکلات شما در راستای ریجکتی حل می شود!

هزینه ویزای توریستی کانادا

برای درخواست ویزای توریستی نیاز به پرداخت هزینه کنید و همینطور انگشت نگاری نیز باید با هزینه لازم را در نظر بگیرید. در صورتی که ثبت نام شما آنلاین است باید هزینه برای کردیت کارت یا کارت اعتباری پرداخت کنید و در صورت ثبت نام حضوری نیز باید هزینه را پیش از ثبت نام پرداخت کنید و فیش واریزی را نیز با سایر مدارک ارائه دهید.

مدارک جهت برای ویزای توریستی کانادا

مدارک زیر را برای اخذ ویزای توریستی کانادا تهیه کنید:

1-      پاسپورت معتبر متقاضی اصلی و همراهان

2-      ارائه ترجمه شناسنامه هر یک از افراد به صورت جداگانه. (ترجمه باید به دقت و معتبر باشد)

3-      فرم درخواست ویزای توریستی Application form که باید به صورت کامل پر شود.

4-      ارائه عکس تمام رنگی ۳ در ۴ با زمینه سفید

5-      نامه تمکن مالی نیاز است که باید از سوی بانک تایید شود و همینطور به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. گردش مالی شما باید در سه ماه آخر اعلام شده باشد.

6-      در صورتی که دعوت نامه معتبر دارید باید ارائه دهید.

7-      همینطور می بایست مدارک لازم و بلیط رفت و برگشت داشته باشید و محل اسکان خود را رزرو کنید.

8-      باید ثابت کنید که قصدتان گردشگری است و نمی خواهید در خاک این کشور به مدت طولانی بمانید.

9-      بهتر است یک سری مدارک شغلی در صورت وجود ارائه دهید تا مشخص شود که وضعیت شغلی خوبی در ایران دارید.

10-   در صورتی که دانشجو هستید می توانید با مدرک معتبر ثابت کنید که به زودی قصد بازگشت به کشور خودتان را دارید.

ویزای توریستی ۵ ساله کانادا

ویزای توریستی کانادا ۵ ساله در واقع همان ویزای چند بار ورود است اما دلیل خاصی وجود دارد که در ایران این ویزا مشهور به ۵ ساله است. می دانیم که در ویزای مالتیپل شما این اجازه را دارید که چندین بار وارد خاک کشور کانادا شوید و از آن خارج شوید. یعنی یک بار ورود می کنیم ۶ ماه گشت و گذار می کنید، سپس خارج می شوید، دوباره حتی پس از چند ساعت می توانید وارد شوید و برای ۶ ماه بعدی در این کشور گشت و گذار کنید و این روند به همین صورت ادامه دارد اما موضوع علت اینکه این ویزا مشهور به ویزای ۵ ساله کانادا است به خاطر اعتبار نهایی پاسپورت ایرانی است که در واقع حداکثر ۵ سال است.

چه کسانی معمولاً کاندید استفاده از ویزای توریستی کانادا از نوع ۵ ساله هستند؟

کسانی که به دلایل مورد قبول کنسولگری به صورت مداوم نیاز به سفر به کانادا دارند.

همینطور والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ های مسن نیز می توانند از طریق فرزندانشان اقدام به اخذ این نوع ویزا نمایند.

اعتبار پاسپورت شما باید تمدید شود و این موضوع مهمترین بخش از ویزای چند بار ورود توریستی است.

ویژگی های مهم ویزای توریستی ۵ ساله کانادا:
  •     ویزا تا زمان اعتبار پاسپورت، اعتبار دارد.
  •     شما تا ۶ ماه برای هر بار ورود می توانید در خاک این کشور حضور داشته باشید.
  •     تعداد دفعات ورود به خاک کانادا برای شما نامحدود است.
  •     در صورتی که در طول ۱۰ سال گذشته برای ویزای کشور کانادا پروسه انگشت نگاری را طی کرده اید برای درخواست مجدد دیگر نیاز به انگشت نگاری ندارید.
  •     اگر در طول ۶ ماه اول در کشور کانادا قوانین را رعایت نکنید و یا دچار خطا شوید ویزای شما تمدید نمی شود.

ویزای توریستی کانادا تضمینی

چیزی به عنوان تضمین برای اخذ ویزای توریستی کانادا وجود ندارد. تضمین شما زمانی است که طبق قانون پاسپورت معتبر داشته باشید، مدارک لازم را ارائه دهید و بتوانید مامور سفارت را مجاب کنید که قصد شما تنها گشت و گذار است.

ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه

ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه که در مورد سوپرویزا شناخته می شود به این صورت است که یک شخص که در کانادا مقیم دائم است برای شما دعوت نامه ارسال می کند. معمولاً این نوع از ویزای توریستی کانادا مخصوص والدین است و فرزندان یا نوه ای که در این کشور حضور دارد و اقامت دائم دارد دعوتنامه ای ارسال می کند تا پروسه اخذ ویزای توریستی کانادا برای شما آسان تر شود.

شرایط برای فردی که اقامت دائم کانادا دارد و قرار است که دعوت نامه ارسال نماید به شرح زیر است:

1-     شخص باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و افراد زیر ۱۸ سال معمولاً اجازه ارسال دعوت نامه ندارند مگر در شرایط خاص!

2-      فرد می بایست بیمه شما را برای یک سال پرداخت نماید و گواهی پرداخت را ارائه دهد.

3-      وضعیت حقوق شخصی که قرار است برای شما از کانادا دعوتنامه ارسال نماید ۲۴ هزار دلار است که رقم قابل توجهی است و باید به این بخش دقت داشته باشید.

4-      شخص باید حتما یا شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد.

5-      فرد دعوت کننده می بایست مدارک اقامت و همینطور برگه های مربوط به ارزشیابی مالی و مالیاتی را ضمیمه پرونده نماید.

6-      فرد دعوت شونده می بایست معاینات لازم را توسط پزشک مورد اعتماد سفارت انجام دهد و نیاز به تاییدیه پزشک دارد با جلوی هزینه های تحمیلی درمانی از دولت کانادا گرفته شود.

ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

شرایط کرونا پروسه اخذ ویزای توریستی برای ایرانیان را دشوارتر کرده است اما در سفرهای موقت و ضروری شرایط درخواست آنلاین برای یک شخص ایرانی وجود دارد و باید فرم اینترنتی به دفتر IRCC ارسال شود. دقت کنید که در فرم مورد نظر سوالی مبنی بر اینکه آیا تقاضای شما در دفتری خارج از کانادا در حال بررسی است پرسیده می شود می شود که باید گزینه خیر را انتخاب کنید.

پناهندگی در کانادا با ویزای توریستی

پناهندگی در کانادا را به کل فراموش کنید! کانادا در زمینه پناهندگی بسیار سخت گیر است و شاید آنطور که شما فکرش را میکنید به شما اهمیت ندهد بنابراین ویزای توریستی نباید اهرمی برای رسیدن به پناهندگی این کشور باشد چون شانس شما برای اقامت برای همیشه از دست می رود و خطرات جانی و مالی به همراه دارید.

ارزیابی رایگان