کشور انگلستان و معرفی آن

انگلستان نام یکی از 4 کشور تشکیل دهنده پادشاهی متحد بریتانیای کبیر  و ایرلند شمالی می باشد.که نیمه ی جنوبی بریتانیا را در بر میگیرد و یکی از پر اهمیت ترین بخش های آن می باشد.انگلستان از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم مرز است.پایتخت انگلستان شهر لندن،و جمعیت آن حدودا 55 میلیون نفر می باشد.انگلستان یکی از محیوی ترین کشور های اروپایی می باشد و زبان رسمی آنان انگلیسی می باشد به همین جهت افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند.

انگلستان دارای آب و هوایی نسبتا معتدل می باشد و در زمستان از 0 درجه پایین تر و در تابستان از 32 درجه بالاتر نمی رود.سردترین ماه های سال در زمستان ماه ژانویه و فوریه می باشد و گرم ترین ماه ژوئیه می باشد.

شهرهای مهم انگلستان:

شهر منطقه جمعیت
لندن لندن 7.375
بیرمنگام غرب میدلندز 1.092.330
لیورپول شمال غربی 466.415
منچستر شمال غربی 503.127
لیدز یورکشایر و هامبر 751.485
ناتینگهام شرق میدلندز 305.680
کمبریج شرق 123.867
برایتون جنوب شرقی 273.369
آکسفورد جنوب شرقی 151.906
ساوت همپتون جنوب شرقی 236.882
شفیلد یورکشایر و هامبر 552.698
یورک یورکشایر و هامبر 198.051
بریستول جنوب غربی 428.234
نیوکاسل شمال شرقی 280.177

 

راه های مهاجرت به انگلستان

هدف ما از این مقاله آشنایی با انگلستان ، بررسی شرایط و انواع روش های مهاجرت به انگلستان به گونه ای دوستانه و خیرخواهانه به جهت راهنمایی درست شما برای مهاجرت به انگلستان می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کشوری را دارند می دانند که  بررسی شرایط آن کشور یکی از مهم ترین مراحل ابتدایی  پیش از مهاجرت می باشد که باید مطالعه نمایند پس شما  می توانید با مطالعه این مقاله و با کسب اطلاعات درست و با در نظر گرفتن شرایط خودتان تصمیم درستی اتخاذ کنید.

ویزای سرمایه گذاری انگلستان TIER1

برای ویزای TIER1  :

سرمایه گذارانی است که سرمایه بسیار زیادی جهت راه اندازی یک تجارت در انگلستان را دارند.

فارغ التحصیلانی که یک پلن کاری مورد تایید یکی از ارگان های مهم انگلستان را دارند.

افرادی که به عنوان یک استعداد بین المللی در حرفه خودشان شناخته شده اند.

شما از طریق ویزای TIER1 یا همان ویزای سرمایه گذاری می توانید جهت مهاجرت و اقامت انگلستان اقدام نمایید .اما از آنجا که این روش دیگر بسته شده است روش های جایگزینی برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت در انگلستان در نظر گرفته شده که به ترتیب به شرح آنها می پردازیم.

1. ویزای استارت آپ

به جهت اخذ ویزای استارت آپ انگلستان و کارافرینی باید یک بیزینس پلن و طرح تجاری ارائه دهید که مورد تایید موسسات انگلیسی واقع شود و نیز باید به زبان انگلیسی مسلط باشید وموجودی حساب شما در 3 ماه گذشته حدودا 1000 پوند باشد.

ویزای استارت آپ فقط به مدت 2 سال معتبر می باشد و برای تمدید ویزای خود باید نوع آن را تغییر دهید.

2. ویزای نواوری یا Innovator

جهت اخذ ویزای نواوری و ابتکار انگلستان باید یک ایده و طرح خلاقانه ارائه دهید که مورد تایید موسسات انگلستان واقع شود. مقدار هزینه ای که شما برای اجرای طرحتان باید در انگلستان سرمایه گذاری کنید حدودا 50.000 پوند می باشد.

ویزای نواوری انگستان به مدت 3 سال اعتبار دارد که به مدت 3 سال دیگر قابل تمدید می باشد و شما پس از گذشت 3 سال میتوانید جهت اقامت دائم انگلستان اقدام نمایید.

3. خرید اوراق قرضه دولت انگلستان

در این روش شما نیاز به هیچگونه طرح تجاری و بیزنس پلن ندارید و تنها با سرمایه گذاری 2 میلیون پوند در اوراق قرضه انگلستان میتوانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید.

در ابتدا اقامت 3 سال اعتبار دارد و به مدت 2 سال دیگر قابل تمدید می باشد و در نهایت پس از 5 سال موفق به کسب اقامت دائم انگلستان می شوید.

ویزای کار دائم در انگلستان TIER2

ویزای کار بلند مدت در انگلستان به ویزای کار عمومی،ویزای ورزشکاری، ویزای مبلغان دینی ، ویزای انتقال داخل شرکتی تقسیم می شود.

شخص با دریافت ویزای کار انگلستان می تواند همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال وارد انگلستان شود. اولین شرط جهت اخذ ویزای TIER2 داشتن یک دعوتنامه کاری یا جاب افر توسط یک کارفرمای انگلیسی که مجوز استخدام نیروی کار خارجی را دارد داشته باشید و شغل شما باید جزو جاب لیست مورد نیاز کشور انگلستان باشد. جهت اخذ ویزای کار انگلستان باید 70 امتیاز کسب نمایید که این امتیازات به حرفه و تخصص شما،مدرک زبان ،ساپورت مالی و پیشنهاد شغلی بستگی دارد. ویزای کار انگلستان به مدت 5 سال اعتبار دارد که به مدت 5 سال دیگر قابل تمدید می باشد.  شما پس از 5 سال و داشتن درامد حداقل 35.000 پوند در سال میتوانید اقامت دائم انگلستان را کسب کنید.

مدارک مورد نیاز جهت در یافت ویزای کار انگلستان:
  1. فرم تقاضانامه
  2. یک قطعه عکس
  3. پاسپورت معتبر
  4. مدرک زبان انگلیسی
  5. پرینت حساب 3 ماه اخیر

ویزای کار موقت بدون تخصص در انگلستان TIER3

ویزای کار موقت برای افراد کم یا بدون تخصص در انگلستان است.دولت انگلستان از 25 مارس 2013 این طرح را بطور کامل متوقف کرد.

ویزای تحصیل در انگلستان TIER4

مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان از دیگر روش ها کارامدتر بوده و خود به دو دسته تقسیم می شود.

  1. ویزای دانشجویان و افراد بالای 17 سال (General)
  2. ویزای دانش آموزی و افراد زیر 17 سال(Child)

اخذ ویزای دانشجویی (General) انگلستان نیازمند 40 امتیاز و جهت ویزای دانش اموزی (Child) نیازمند 30 امتیاز می باشد.

امتیاز بندی ویزای تحصیلی

1 مدرک زبان 10 امتیاز
2 تمکن مالی 10 امتیاز
3 نامه پذیرش نهایی CAS LETTER 20 امتیاز
    1. داشتن مدرک زبان یکی از مهم ترین اولویت ها جهت مهاجرت می باشد.در این روش داشتن مدرک زبان آیتلس یا معادل آن برای افراد بالای 17 سال الزامی می باشد و برای افراد زیر 17 سال لزومی ندارد.
    2. داشتن نامه بانکی حتما می بایست از یکی از بانک های پارسیان یا پاسارگاد باشد و می بایست پرینتی دقیق از بانک های مذکور گرفته شود. و برای افراد کمتر از 17 سال پرینت حساب پدر یا مادر که نشان دهد که توانایی پرداخت 9 ماه هزینه های تحصیل را دارند مورد قبول می باشد.این مبلغ حدود 1.280 پوند که به ازای 9 ماه 11.52 پوند می باشد.دانشجویان نیز باید هزینه شهریه را پرداخت کرده یا ثابت کنند توانایی پرداخت شهریه را دارند.
    3. نامه پذیرش نهایی یا CAS LETTER صدور این نامه به مدرک زبان و دیگر موارد بستگی دارد.و شامل مدارک زیر می باشد.

         کلیه مدارک و سوابق تحصیلی و گواهی های آموزشی و ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی.

         داستن حداقل 2 توصیه نامه از اساتید دانشگاه به همراه مهر و امضای استاد.

         ارائه انگیزه نامه یا SOP که در آن اگیزه و علت مهاجرت و تحصیل را باید نوشت.

    ویزای کار موقت با تخصص در انگلستان TIER5

    ویزای کاری موقت انگلستان برای هنرمندان ، ورزشکاران ،کارمندان خیریه و کارکنان دیپلماتیک می باشد.جهت اخذ ویزای کاری انگلستان باید از کارفرمایی که دارای گواهینامه اسپانسرشیپ ویزای TIER5 انگلیس است یک پیشنهاد کاری داشته باشد.  به مدت 3 ماه حدودا 945 پوند در حساب خود داشته باشید تا اثبات کند توانایی پوشش مالی خودتان را دارید.

    تفتوت ویزای TIER5 و ویزای TIER2 اسکیل وورکر در این می باشد که ویزای طرح 2 برای افرادی با تخصص و مهارت بالا است که حرفه آنها حتما باید در جاب لیست انگلستان باشد.

    مهاجرت از طریق ازدواج

    یکی دیگر از روش های مهاجرت به انگلستان ازدواج با یک شهروند انگلیسی می باشد و در صورتی که بخواهید با یک شهروند انگلیسی ازدواج نمایید باید در ابتدا شرایط زیر را داشته باشید.

    ♦     باید حداقل 18 سال داشته باشید.

         نباید دارای هیچگونه جرم و سوئ پیشینه باشید.

         باید دارای شرایط روحی و روانی نرمال باشید.

         باید از نظر فرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی شرایط مطلوبی داشته باشید و به زبان انگلیسی کاملا مسلط باشید.

         همسر شما باید از شرایط مالی خوبی جهت تامین هزینه های زندگی برخوردار باشد.

         همسر شما باید اقامت دائم انگلستان را داشته باشد.

    با رعایت موارد بالا و پس از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم انگلسالن را کسب نمایید.

    مهاجرت از طریق تولد

    کشور انگلستان جزو کشور هایی می باشد که از قانون خون پیروی می کند  یعنی فرزندی که در انگلستان متولد می باشد باید دارای پدر یا مادر انگلیسی باشد تا کودک تابعیت آن کشور را کسب نماید. اما اگر کودک متولد شده در انگلستان به مدت 10 سال در آن کشور زندگی کند می تواند تابعیت انگلستان را بدون در نظر گرفتن ملیت پدر مادر  اخذ کنند.

    بررسی مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان

    انگلستان بزرگترین بخش از کشور پادشاهی بریتانیای کبیر است که از سمت شمال با جمهوری اسکاتلند و از سمت غرب با جمهوری ولز همسایه است . انگلستان از نظر مساحت هفتاد و نهمین کشور جهان است و جمعیتی بالغ بر ۵۴ میلیون نفر دارد . این کشور تراکم جمعیت تقریبا بالایی دارد اما با این حال رشد جمعیت آن منفی است . پایتخت انگلستان شهر لندن ، بزرگترین شهر در قاره اروپا است . انگلستان از اطراف با دریا احاطه شده است و دارای آب و هوای مرطوب و بارانیست . در ادامه به مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان پرداخته شده است .

    مزایای مهاجرت به انگلستان

    بدون شک زندگی در انگلستان از رویاهای بسیاری از افراد خصوصا جوانان نسل امروز است و باید بگوییم که این شدت علاقه خیلی هم بیراه نیست . زیرا انگلستان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است . این کشور در زمینه های مختلفی در جهان پیشرو بوده و باعث کشش جوانان به سمت تحصیل ، کار و زندگی در این کشور می شود . انگلستان از شرایط آب و هوایی خاصی برخوردار است که برای برخی افراد مزیت و برخی عیب محسوب می شود . برای افرادی که عاشق باران باشند و از زمستانهای خیلی سرد و یا تابستانهای خیلی گرم فرار می کنند ، انگلستان یک کشور ایده آل برای زندگی محسوب می شود . خطوط ساحلی زیبا ، سیستم حفظ بافت های تاریخی بریتانیا در ترکیب با شهرسازی با سنگفرش های زیبا ، فستیوال های پر هیاهو ، همه و همه از مزیت های زندگی در انگلستان هستند .

    افرادی که برای آینده فرزندانشان به فکر مهاجرت به یک کشور خارجی هستند ، با مطالعه مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان نکات زیادی درباره زندگی در انگلستان را درک خواهند کرد . سیستم آموزشی انگلستان یکی از اولین و برترین سیستم های آموزشی در دنیاست . تحصیل دانش آموزان در انگلستان از بهترین گزینه هایی است که شما می توانید برای آینده فرزندتان انتخاب نمایید . دانشگاه های انگلستان در جای جای کره زمین زبانزد خاص و عام است و حتی به دلیل اشتیاق بالای جوانان دیگر کشورها ، دانشگاه هایی مانند کمبریج ، آکسفورد و غیره در بسیاری کشورها شعبه دارند و فرصت تحصیل و بهره مندی مستعد از زبان و فرهنگ های متفاوت را فراهم کرده است .

    مهاجرت به لندن پایتخت انگلستان

    شهر لندن پایتخت کشور پادشاهی بریتانیا ، یکی از بزرگترین ، زیباترین و مدرن ترین شهر های دنیاست . لندن مرکز تجاری ، فرهنگی ، صنعتی و علمی انگلستان است . بهترین کالج ها و دانشگاه های انگلستان در لندن قرار دارد و محققان و دانش پژوهان برجسته صرفا به دلایل دانش های نوین پزشکی و دندانپزشکی ، علوم مهندسی و علوم هنری و تئاتر از سراسر دنیا به لندن مهاجرت می کنند . فرصت های شغلی زیادی برای افراد بومی و خارجی در لندن وجود دارد .

    علاوه بر لندن شهرهای دیگری مانند منچستر ، لیورپول ، ناتینگهام و غیره از دیگر شهرهای مهم انگلستان هستند که برای زندگی در انگلستان مزیت های زیادی برای مهاجران دارد . در بررسی مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان ، یکی از بهترین و مهم ترین امتیازها برای زندگی یک مهاجر بحث امنیت است . این موضوع در انگلستان بسیار بارز بوده و از دولت بریتانیا از حقوق مهاجران و خصوصا فرزندانشان بسیار حمایت می کند .

    شرایط کار و اقامت دائم برای مهاجران در انگلستان از دیگر کشورها بهتر است . دولت انگلستان نسبت به کشورهای اروپایی ، ایالات متحده و استرالیا خیلی سریعتر به مهاجران اقامت می دهد . یکی از دلایل این امر را میتوان آشنایی مهاجران به زبان انگلیسی و ورود سریع تر آها به بازار کار عنوان کرد .

    معایب مهاجرت به انگلستان

    علی رغم مزایایی که در بالا در خصوص بازار کار و اقتصاد خوب انگلستان خدمت شما عزیزان توضیح داده شد ، اکنون بخشی از معایب مهاجرت به انگلستان را نیز بیان می کنیم . یکی از نارضایتی های عمده مهاجران درباره زندگی در انگلستان ، تمرکز زندگی در شهر لندن است . انگلستان شهرهای زیادی برای زندگی دارد اما همه افراد برای تحصیل ، کار و زندگی به سوی لندن روانه شده اند . این موضوع باعث شده است که لندن هم مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر در دنیا از بحث شلوغی و ترافیک رنج ببرد . موضوع فرصت های شغلی در انگلستان و به طور انحصاری در لندن بسیار بارز است . فرصت های شغلی در لندن بسیار زیادتر از دیگر شهرهای انگلستان است . از شوی دیگر شهر لندن از گرانترین شهرهای دنیاست . بنابراین زندگی برای یک فرد عادی آنهم مهاجر ممکن است مقداری دشوار باشد .

    طبق مطالعات در راستای بررسی مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان ، به این نکته اشاره می شود که علیرغم پیشرفته بودن سیستم آموزشی انگلستان ، بخش قابل توجهی از مدارس و دانشگاه های این کشور در انحصار بخش خصوصی هستند و برای افراد مهاجر که باید با قیمت پوند هزینه تحصیل فرزندانشان را بپردازند ، مقداری پرهزینه می باشد . برای مواجه نشدن با چنین مشکلاتی پیشنهاد می شود از موارد بورس تحصیلی در مدارس ، کالج ها و دانشگاه های انگلستان آگاهی پیدا کرده و استفاده کنید .

    نرخ بیکاری در انگلستان

    از دیگر معایب مهاجرت به انگلستان این است که علیرغم اینکه انگلیس یک کشور با رشد جمعیتی بوده و مهاجران باعث بهبود پویایی و هیاهو در این کشور شده اند اما مردم انگلستان در مقایسه با سایر نواحی اروپا خودشان را بالاتر از مهاجران می بینند و این می تواند کار کردن یک مهاجر در جامعه و ارتقاء مقام علمی و شغلی او را مقداری دشوار کند . به همین دلیل مهاجران کمی احساس حقارت کرده و با حقوق و دستمزدهای پایین تری تن به کار می دهند . این موضوع در به ضرر خود انگلیسی ها تمام می شود زیرا نرخ بیکاری در بین آنها بالا می رود .

    در سال های اخیر میزان جرم و جنایت از سوی مهاجران در کشور انگلیستان افزایش پیدا کرده بود و به همین دلیل دولت انگلستان شرایط مهاجرپذیری و حفاطت از مرزهایش را سخت تر کرده است . البته لازم به ذکر است که جرم و جنایت از سوی خود انگلیسی ها هم رو به افزایش بوده است و متاسفانه بسیاری از این جرم ها در زمینه افکار نژاد پرستانه بوده است . در این مقاله تلاش بر آشنایی شما با مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان بوده است .

    اگر هنوز ابهامی دارید یا کنجکاو شدید با مشاوران ما تماس بگیرید

     یا به صورت آنلاین یک وقت مشاوره حضوری رزرو کنید

    ارزیابی رایگان