تحصیل در استرالیا. فرصتی برای ورود به سرزمین سبز.

استرالیا کشوری است با شرایط تحصیلی پویا همراه با محیطی آرام، لذت بخش و با ثبات که در شهرهای زیبا و فرهنگهای متفاوت تجربه بین المللی خوبی را برای تحصیل فراهم ساخته است. تحصیل در استرالیا، در کنار مزیت های آموزشی و آکادمیک فراوان، می تواند فرصت های شغلی خوبی در استرالیا و دیگر کشورهای پیشرفته دنیا پس از تحصیل در استرالیا ، فراهم کند.

استرالیا کیفیت آموزشی بالایی در محیطی امن و مطلوب به دانشجویان خارجی ارائه می نماید. تحصیل در استرالیا با ارائه دوه های آموزشی منطبق بر استانداردهای جهانی، فرصتها و تجربیات بسیار جالب و جدیدی را به دانشجویان ارائه می دهد.

در حال حاضر استرالیا بعد از آمریکا و انگلستان، سومین رتبه را در جذب دانشجویان خارجی انگلیسی زبان از آن خود کرده است. باید توجه داشت که هزینه های تحصیل در استرالیا و زندگی در استرالیا در مقایسه با آمریکا و انگلستان به مراتب پایین تر می باشد.

مؤسسات آموزشی استرالیا با ارائه دوره های متنوع تحصیلی در مقاطع گوناگون، انتخاب دوره تحصیلی مناسب را آسان می نماید. نظام جامع تضمین کیفیت آموزشی در استرالیا که از طریق دولت و صنعت اداره می شود به دانشجویان خارجی اطمینان خاطر می دهد که کیفیت آموزش آنها دقیقاً مشابه با دانشجویان بومی استرالیا می باشد.

استراليا يك كشور انگليسي زبان است و از اين نظر بر بسياري از مراكز آموزشي ديگر كشورهاي جهان برتري دارد.مراكز آموزشي استرالیا پيوسته با نيازهاي فرهنگي و مذهبي محصلين همراه هستند و در جهت تطبيق آنان با شرايط محيط جديد، ياريشان مي‌كنند.استراليا از بزرگترين اجتماعات چند فرهنگي و هماهنگ دنياست كه مردمانش خيلي گرم و صميمي مي‌باشند و به راحتي اتباع ديگر كشورها را پذیرا می شود.

تحصیل در استرالیا

سالانه بیش از ۶۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی، از بیش از ۱۴۰ کشور در سرتاسر دنیا، ادامه‌تحصیل در کشور استرالیا را انتخاب می‌کنند. بهتر است بدانید کشور استرالیا به‌دلیل ارائه مدارک بین‌المللی معتبر و شناخته‌شده و محیط امن و پرجنب‌وجوش به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان تبدیل شده است. شما چه ملاک‌هایی برای انتخاب کشور مقصد خود در نظر گرفته‌اید؟ کیفیت دانشگاه‌ها و سطح علمی آن‌ها، شرایط زندگی در کشور مقصد، هزینه‌های تحصیلی و زندگی، کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌، امنیت، شرایط کار دانشجویی و… از مهم‌ترین عواملی هستند که برای انتخاب مقصد تحصیلی باید به آن‌ها توجه کرد.

پذیرش تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در کشور استرالیا در دو مرحله نیاز به ارائه مدارک می باشد. ابتدا شخص باید از یکی از مدارس یا دانشگاه های استرالیا پذیرش تحصیلی دریافت نماید و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل و اقامت در استرالیا اقدام کند، که در هر مرحله مدارک خاصی مورد نیاز می باشد.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی از استرالیا شامل موارد زیر می باشد:

     ارائه و ترجمه ریز نمرات تحصیلی ۱۲ ساله

     ارائه و ترجمه مدارک تحصیلی قبلی

     ارائه مدرک زبان معتبر

     ارائه و ترجمه مدارک شناسایی

     ارائه پاسپورت

     ارائه ۴ قطعه عکس

     ارائه و ترجمه سوابق کاری

شرایط تحصیل در استرالیا

دانشگاه های استرالیا به علت دارا بودن بهترین متد های آموزشی همچون متد های به کار رفته در دانشگاه های آمریکا و انگلیس، سالانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان می باشند.

شرایط مهاجرت به استرالیا و قوانین اخذ اقامت استرالیا برای دانشجویان موضوع جذاب و مهمی است که هم در این مقاله و هم در سایت های دولتی این کشور می توانید در مورد آن کسب اطلاع فرمایید.

هزینه تحصیل در استرالیا

سیستم آموزشی رایگان برای دانشجویان بین المللی در استرالیا وجود ندارد و همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا ملزم به پرداخت شهریه می باشند. تحصیل رایگان در استرالیا تنها برای شهروندان یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند میسر می باشد.

مقطع تحصیلی هزینه به دلار در استرالیا
دبستان ۷.۸۰۰تا۳۰۰۰۰
دبیرستان ۴۰۰۰تا۲۲۰۰۰
کالج ۱۰۰۰۰تا۲۰۰۰۰
کارشناسی ۱۰۰۰۰تا۲۵۰۰۰
کارشناسی ارشد ۱۵۰۰۰تا۳۰۰۰۰
دکترا ۱۴۰۰۰تا۳۵۰۰۰

دانشگاه های برتر در استرالیا

استرالیا پس از آمریکا در رده دوم پذیرش دانشجو در جهان قرار گرفته است. سطح علمی دانشگاه‌های این کشور بالاست و امکانات زندگی در آن ایده‌آل است. دانشگاه‌های استرالیا نسبت به دانشگاه‌های بسیاری از نقاط جهان در رده‌های بالاتری قرار دارند. ده دانشگاه برتر که با توجه به رده‌بندی‌های جهانی و ملاک‌هایی مانند سطح امکانات دانشجویی و… دسته بندی شده‌اند، در ادامه به شما معرفی می‌شوند.

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه کوییزلند

دانشگاه nsw

دانشگاه موناش

دانشگاه سیدنی

دانشگاه کانبرا

اعتبار دانشگاه های استرالیا و انتقال به کشور های دیگر

همان‌طور که گفتیم سطح علمی بالا و کیفیت آموزشی یکی از عواملی است که باعث شده تا تحصیل در استرالیا مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین‌الملل قرار بگیرد.

بهتر است بدانید دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه‌های اروپا و آمریکا برابری می‌کند. بیش از ۳۰ دانشگاه در این کشور در بین هزار دانشگاه اول جهان و تعدادی از آن‌ها در بین ۱۰۰ دانشگاه اول جهان قرار دارند. برخی از رشته‌ها در استرالیا نسبت به سایرین باکیفیت بسیار بیشتری ارائه می‌شوند و همین موضوع باعث شده است که افرادی که فارغ‌التحصیل این رشته‌ها هستند؛ از اعتبار خوبی در سطح بین‌الملل برخوردار باشند.

شرایط اخذ پذیرش لیسانس وفوق لیسانس

دوره کارشناسی در کشور استرالیا یک دوره سه ساله است که اگر دانشجویان بخواهند می‌توانند یک سال دیگر تحصیلات خود را ادامه دهند و مدرک Bachlor یا honor دریافت کنند. البته در برخی از رشته‌ها دانشجویان در سال چهارم دوره لیسانس خود به ارائه پژوهش و پایان نامه می‌پردازند.

هزینه‌های دوره لیسانس نسبت به سایر دوره‌ها پایین‌تر است و در مقابل امکان اخذ بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان این دوره کم‌تر است. به طور کلی شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش و تحصیل در استرالیا در تمام دانشگاه‌ها یکسان است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی عبارتند از:

     مدرک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان به صورت ترجمه شده

♦     مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه شده

♦     مدرک زبان

♦     ویزای تحصیل در استرالیا

توجه کنید که مدارک شما باید توسط مراکز مورد تأیید سفارت استرالیا ترجمه شده باشند. اگر مدرک دیپلم شما ۱۲ ساله نیست، می‌توانید از کالج‌های دبیرستانی پذیرش بگیرید و یک سال دوره پیش دانشگاهی خود را در آن‌جا بگذارنید.

تقاضا برای تحصیل در استرالیا در مقطع فوق لیسانس نسبت به لیسانس بیشتر است. دوره کارشناسی ارشد در استرالیا به دو صورت ارائه می‌شود؛ تحقیقاتی و تحصیلی.

دوره‌های کارشناسی ارشد تحصیلی شامل یک تا سه سال تحصیل می‌باشند که شامل کلاس‌های آموزشی و پژوهش‌های علمی و کارآموزی می‌باشد. همچنین در پایان شما مستلزم ارائه پایان نامه خواهید بود. دانشجویان ایرانی بیشتر این دوره‌ها را انتخاب می‌کنند. امکان دیگری که در استرالیا وجود دارد؛ کارشناسی ارشد دوگانه است. به این صورت که دانشجویان می‌توانند با دو سال تحصیل دو مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنند. از آن‌جایی که این موضوع باعث تقویت رزومه تحصیلی و موثر در یافتن شغل است، دانشجویان زیادی برای آن درخواست می‌دهند و شرایط پذیرش در آن بسیار رقابتی است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کارشناسی ارشد تحصیلی عبارتند از؛

♦     مدرک لیسانس و ریزنمرات به صورت ترجمه شده

♦     مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده توسط دانشگاه

     رزومه کاری و تحصیلی به صورت ترجمه شده

     ویزای تحصیل در استرالیا

دوره‌های کارشناسی ارشد تحقیقاتی شباهت بسیاری به دوره دکترا دارد. این نوع کارشناسی ارشد برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا دارند؛ توصیه می‌شود چرا که می‌توانند پروژه‌های خود را تا مقاطع بالاتر نیز ادامه دهند. در پایان کارشناسی ارشد تحقیقاتی دانشجویان باید پایان نامه ارائه دهند. این دوره معمولا یک سال تحصیل تمام وقت زمان می‌برد و در پایان چنانچه دانشجو به مفاهیم مورد نظر اساتید راهنما مسلط باشد؛ می‌تواند فارغ‌التحصیل شود.

بورسیه تحصیلی در استرالیا

اگر بخواهیم تمام بورسیه‌های تحصیلی کشور استرالیا را به شما معرفی کنیم بسیار زمان بر است. برخی از این بورسیه‌ها توسط دولت استرالیا به دانشجویان خارجی اعطا می‌شوند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی نیز صرفا به دانشجویان پژوهشگر و به منظور تأمین هزینه‌های پژوهشی آن‌ها اعطا می‌شود.

بورسیه تحصیلی ADS: این بورسیه توسط دولت استرالیا به دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه به این کشور سفر می‌کنند؛ اعطا می‌شود.

بورسیه ALA: این بورسیه مخصوص به دانشجویان نابغه است و پس از بررسی شرایط و رزومه دانشجو، از سوی دولت استرالیا به وی اعطا می‌شود.

دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه کوییزلند، دانشگاه نیوسات ولز و…از دانشگاه‌هایی هستند که به دانشجویان خود بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند.

گاهی اوقات افراد خیر و ثروتمند و یا موسساتی مانند بانک‌ها نیز به دانشجویان بورسیه‌های تحصیلی اعطا می‌کنند. در این باره لازم است از دانشگاه خود سوال بپرسید.

همچنین شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط کشور ایران استفاده کنید. این بورسیه‌ها تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را تأمین می‌کنند و شما در مقابل ملزم به انجام مواردی مانند تعهد به خدمت خواهید بود.

معادل سازی مدارک در استرالیا

دولت استرالیا سازمانی را برای ارزیابی مدارک تحصیلی افرادی که برای کار و تحصیل در این کشور درخواست می‌دهند، اختصاص داده است. شما باید مدارک تأییدشده خود را ترجمه کنید و برای این سازمان ارسال کنید. روند تأیید و ترجمه به‌صورت زیر است:

ابتدا باید مدرک پیش‌دانشگاهی و دیپلم خود را به اداره آموزش‌وپرورش ببرید تا مهر تأیید آن‌ها را دریافت کنید. مدارک دانشگاهی شما نیز باید دارای مهر تأیید دانشگاه محل تحصیلتان باشند. پس از آن لازم است که تمام مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی خود را به مترجم‌هایی که از سوی سفارت استرالیا تأیید شده‌اند بسپارید. پس از ترجمه باید مدارک خود را به سفارت استرالیا تحویل دهید تا آن‌ها مدارک شما را برای سازمان‌های مربوطه ارسال کنند.

اگر مدرک تحصیلی شما از دانشگاهی باشد که توسط کشور استرالیا مورد تأیید قرارگرفته باشد؛ به‌راحتی پذیرفته خواهید شد و شما می‌توانید پروسه پذیرش خود را ادامه دهید. اما اگر از سایر دانشگاه‌ها مدرک گرفته باشید؛ ابتدا واحدهایی که گذرانده‌اید با واحدهای ارائه‌ شده در کشور استرالیا مقایسه خواهد شد و در صورت برابری واحدهای ارائه‌شده، مدرک شما مورد تأیید این سازمان قرار خواهد گرفت.

معمولا دریافت پاسخ تایید یا عدم تایید مدارک شما بین ۱تا۴ماه طول خواهد کشید.

خوابگاه در استرالیا

در استرالیا نیز مانند تمام کشورهای دانشجوپذیر، انواع امکانات اقامتی برای دانشجویان ارائه می‌شود و شما می‌توانید به دلخواه خود انتخاب کنید.

زندگی مستقل در یکی دو سال اول تحصیل توصیه نمی‌شوند. بهتر است در این مدت در خوابگاه‌ها اقامت کنید تا علاوه بر آشنایی با شهر محل زندگی خود و کشور استرالیا، دوستانی نیز پیدا کنید و روابط خود را گسترش دهید.

انواع اقامتگاه‌های دانشجویی را در زیر نام برده‌ایم و توضیحاتی درباره هرکدام ارائه داده‌ایم:

خوابگاه‌های دانشجویی: خوابگاه‌های دانشگاه‌ها معمولا در پردیس دانشگاه یا در محلی نزدیک به خود دانشگاه واقع شده است. اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی ارزان‌ترین نوع اقامت حین تحصیل در استرالیا است. اکثر خوابگاه‌ها دارای امکاناتی مانند سلف برای سرو غذا، امکانات ورزشی و کتابخانه می‌باشد. همچنین با اقامت در خوابگاه‌ها شما نیاز به پرداخت هزینه برای رفت و آمد نخواهید داشت و این موضوع به نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌های شماست.

خانه‌ها و آپارتمان‌های دانشجویی: شما با توجه به بودجه‌ای که دارید و امکاناتی که از یک خانه توقع دارید، می‌توانید یک آپارتمان اجاره کنید. آپارتمان‌های ارائه شده در استرالیا انواع مختلفی دارند و اجاره‌بهای آن‌ها نیز متفاوت است. شما می‌توانید به صورت انفرادی یا چند نفری این آپارتمان‌ها را اجاره کنید.

اقامت به همراه خانواده استرالیایی: اگر دوری از خانواده برایتان سخت و طاقت فرساست؛ این گزینه بهترین محل اقامت برای شماست. اقامت در کنار یک خانواده می‌تواند حس و حال خوب بودن در خانه را برای شما داشته باشد. در این نوع اقامت شما اتاق مخصوص به خود را خواهید داشت و صاحب خانه معمولاً برای شما غذا نیز آماده خواهد کرد.

اقامت در هتل آپارتمان: در این نوع اقامت شما یک اتاق در یک هتل آپارتمان خواهید داشت که ممکن است به صورت انفرادی یا شراکتی باشد. هزینه این نوع اقامت تقریبا با هزینه اقامت در خوابگاه برابری می‌کند. اما در هتل آپارتمان‌ها غذا سرو نمی‌شود. همچنین سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه نیز بین چند اتاق مشترک است. همه افراد می‌توانند در این هتل آپارتمان‌ها اقامت کنند و تنها مخصوص به دانشجویان نمی‌باشد.

ارزیابی رایگان