استرالیا. کشوری مهاجرت پذیر پر از فرصت های جدید.

ویزای توریستی استرالیا، ساده و امکان پذیر است. اما به برای همه! برای ویزای توریستی استرالیا، باید با دقت نظر و حساب شده اقدام کرد. چرا که با اشتباه تحلیل شرایط فرد متقاضی ، ویزای توریستی استرالیا می تواند ریجکت شود که قاعدتا اتفاق خوبی نیست.

درادامه مقاله ویزای توریستی استرالیا، درمورد کشور استرالیا، موقعیت جغرافیایی استرالیا، مدارک ویزای توریستی استرالیا و بقیه موارد در خصوص ویزای توریستی استرالیا، اطلاعات کسب خواهید کرد.

 

موقعیت جغرافیایی استرالیا :

استرالیا در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است و زندگی مدرن در استرالیا  سابقه‌ای حدود ۲۰۰ سال دارد. اما زندگی نخستین انسان‌ها در آن به ۴۲ تا ۴۸ هزار سال پیش برمی‌گردد.

استرالیا سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه و اصلی ترین آن محسوب می شود. استرالیا در میان آب‌های اقیانوس آرام قرار دارد . نزدیک‌ترین کشورها به آن اندونزی، تیمور شرقی و پاپوآ گینه نو در شمال، جزایر سلیمان، وانواتو، و کالدونیای جدید در شمال شرق و نیوزیلند در جنوب شرقی هستند.

استرالیا از نظر زمین‌شناسی قدیمی‌ترین خشکی جهان است. از نظر وسعت ششمین کشور جهان است و به همین دلیل تنوع گیاهی و جانوری زیادی دارد.

 

شهرهای استرالیا :

پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد. سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند.

کشور استرالیا به ۸ ایالت اصلی تقسیم می شود :

NSW – نیو ساوت ولز که مرکز آن شهر سیدنی است.

QLD – کوئینزلند که مرکز آن شهر بریزبن است.

SA – استرالیای جنوبی که مرکز آن شهر آدلاید است.

TAS – تاسمانی که مرکز آن شهر هوبارت است.

VIC- ایالت ویکتوریا که مرکز آن شهر ملبورن است.

WA – استرالیای غربی که مرکز آن شهر پرت است.

NT –  سرزمین شمالی که مرکز آن شهر داروین است.

ACT – سرزمین پایتخت استرالیا شامل شهر کانبرا و اطراف آن.

 

شرایط آب و هوایی استرالیا :

تغییرات آب و هوایی در استرالیا به شدت دیگر قاره ها نیست چرا که دور تا دور آن با دریا احاطه شده است و نواحی کوهستانی کمی دارد.در استرالیا فصل ها مخالف نیمکره ی شمالی است مثلا هنگامی که در اروپا تابستان است در استرالیا زمستان است و برعکس.در اکثر نواحی استرالیا مطبوع ترین فصل ها بهار و پاییزند، بجز در ایالت تاسمانی که تابستان مطبوع ترین فصل آن به شمار می آید.

بزرگترین جاذبه ی استرالیا برای بسیاری از مهاجرین ،خصوصا کسانی که از نیمکره ی شمالی به این کشور می آیند آب و هوای معتدل و شیوه ی زندگی در این کشور است.استرالیا کشوری برعکس سایر کشورهاست و گرمترین منطقه ی آن در شمال و سردترین منطقه ی آن در جنوب آن واقع شده است.

در شمال استرالیا که منطقه ی استوایی است فقط دو فصل دیده می شود:فصل بارانی (از نوامبر تا آوریل) و فصل خشک و کم باران (از می تا اکتبر) در حالی که در جنوب استرالیا تمام فصول دیده میشوند :بهار (سپتامبر تا نوامبر) ، تابستان (دسامبر تا فوریه) ، پاییز (مارس تا می) و زمستان (ژوئن تا آگوست) .

میانگین تابش خورشید در روز در شهرهای بزرگ استرالیا از پنج ساعت تا هشت ساعت متفاوت است. ژانویه گرمترین ماه در اکثر مناطق جنوبی است در حالی که در تاسمانی و ویکتوریای جنوبی فوریه گرمترین ماه سال است.گرمترین نقطه ی استرالیا ماربل بار است که معمولا دمایی بین ۳۸ درجه تا ۴۲ درجه دارد.توصیه میشود چنانچه تحمل گرمای زیاد را ندارید از اقامت در شهرهای پرث و بریزبین خودداری کنید و به شهرهای خنک استرالیا از جمله سیدنی ، ملبورن،آدلاید و هوبارت بروید.

زیرشاخه های ویزای توریستی شماره ۶۰۰ استرالیا

  • ویزای توریستی استرالیا

اگر قصد سفر به استرالیا به عنوان توریست را دارید. همچنین اگر پدرو مادر یا فرزندان شما در استرالیا هستند و می خواهید به ملاقات آنها بروید این شاخه بهترین انتخاب برای شما می باشد. ویزای توریستی استرالیا را می توانید از ایران و به صورت آنلاین دریافت کنید. هزینه این ویزا ۱۳۵ دلار استرالیا می باشد.

اگر از استرالیا اقدام کردید هزینه ویزا ۳۴۰ دلار استرالیا می باشد.

با دریافت ویزای توریستی فامیلی استرالیا شما اجازه کار ندارید و فقط تا ۳ ماه می توانید تحصیل کنید.

معمولا پلیس چک و آزمایشات پزشکی مورد نیاز است که تا یک سال اعتبار دارند.

مدت اعتبار این ویزا بین ۳، ۶ و ۱۲ ماه است.

  • ویزای توریستی فامیلی استرالیا

اگر خواهر و برادر یا اقوام یا دوستان شما در استرالیا هستند و شما قصد دیدار آنها را با دعوت نامه دارید معمولا این مسیر برای دریافت ویزای توریستی استرالیا از همه بهتر می باشد. در این روش معمولا شخصی که در استرالیا است و دعوت نامه ارسال می کند بین ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار استرالیا به عنوان امانت نزد دولت استرالیا می گذارد و بعد از اینکه شما به استرالیا رفتید و بازگشتید مبلغ خود را پس می گیرد.

برای دریافت ویزای توریستی فامیلی استرالیا می توانید از ایران و به صورت آنلاین اقدام کنید. هزینه ویزای توریستی فامیلی ۱۳۵ دلار استرالیا می باشد.

با دریافت ویزای توریستی فامیلی استرالیا شما اجازه کار ندارید و فقط تا ۳ ماه می توانید تحصیل کنید.

معمولا پلیس چک و آزمایشات پزشکی مورد نیاز است که تا یک سال اعتبار دارند.

مدت اعتبار این ویزا بین ۳، ۶ و ۱۲ ماه است.

  • ویزای توریستی بیزینسی استرالیا

اگر قصد سفر به استرالیا برای شرکت در کنفرانس، مصاحبه شغلی، قرارداد کاری و از این قبیل موارد را دارید، می بایستی از شاخه ی ویزای توریستی بیزینسی استرالیا اقدام کنید.

ویزای توریستی بیزینسی استرالیا را می توانید به صورت آنلاین اقدام و دریافت نمائید. هزینه این ویزا ۱۳۵ دلار استرالیا می باشد.

مدت اعتبار این ویزا معمولا ۳، ۶ یا ۱۲ ماه است.

آزمایشات پزشکی و پلیس چک موردنیاز است.

با دریافت این ویزا شما اجازه کار در استرالیا را ندارید و می توانید حداکثر به مدت ۳ ماه  تحصیل کنید.

برای دریافت ویزای بیزینسی سمینارها می توانید از سابکلاس ۴۵۹ و ۴۵۶ هم استفاده نمائید.

شرایط ویزای توریستی استرالیا

وزارت امور خارجه استرالیا، یک سری قوانین و شرایط برای ویزای توریستی استرالیا تعیین کرده است. در صورتی که متقاضی ویزای توریستی استرالیا این شرایط را نداشته باشد، بدون هیچ شکی، درخواست ایشان رد خواهد شد.

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا به شرح زیر می‌باشد:

     متقاضی ویزای استرالیا، باید تاریخچه سفری متناسب با منابع مالی خود داشته باشند. منظور از تاریخچه سفری برای ویزای توریستی استرالیا، ویزای شینگن نیست و هر سفر خارجی یک تاریخچه سفری محاسبه می‌شود.

♦     متقاضی ویزای توریستی استرالیا در صورتی که دعوت‌نامه داشته باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی استرالیا خواهد داشت. دعوت نامه اگر از سمت بستگان درجه متقاضی ارسال شود، دارای اعتبار بیشتری خواهد بود.

♦     متقاضی ویزای توریستی استرالیا، برای هر روز اقامت خود در این کشور باید میانگین بین ۶۰ تا ۸۰ دلار استرالیاتمکن مالی به سفارت این کشور ارائه کند. مبلغ اعلام شده با احتساب هزینه اقامت و خرج های روزانه در استرالیا میباشد.

ویزای توریستی استرالیا و مدارک مورد نیاز اخذ ویزا

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای توریستی استرالیا عبارتند از:

     پاسپورت شخص و در صورت داشتن همراه، ارائه پاسپورت تمامی اعضا.

     پر کردن فرم های مربوطه در اخذ ویزای توریستی استرالیا (فرم ۱۴۱۹ ، فرم ۱۴۱۸ و یا فرم ۱۴۱۵ که برای هر شخص الزامی می باشد).

     کلیه مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی.

     برای فرزندان زیر ۱۸ سال در صورتی والدین همراه او نباشند می بایست فرم ۱۲۲۹ تکمیل گردد.

     فرزند زیر ۱۸ سال اگر در خاک استرالیا تحت تکفل شخصی باشد، آن شخص می بایست فرم ۱۲۵۷ را تکمیل نماید.

     سند ازدواج متقاضی اخذ ویزای توریستی استرالیا (در صورت تاهل) یا سند طلاق یا سند فوت همسر.

     ارائه مدارکی حاوی تمکن مالی نظیر پرینت حساب و فیش حقوقی.

     ارائه گواهی مبنی به اشتغال به کار و یا در صورت تحصیلی ارائه گواهی اشتغال به تحصیل.

     در صورت اشتغال در شرکت خصوصی (تمامی مدارک شرکت اعم از کد مالیاتی، شماره ثبت و…).

     درصورت بازنشسته بودن مدارک دال بر بازنشستگی متقاضی اخذ ویزای توریستی استرالیا.

     سند اموال و دارایی های شخص متقاضی اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا.

     در صورتی که اقوام و یا آشنایانی در کشور استرالیا دارید ارائه دعوتنامه می تواند بسیار سودمند باشد..

مراحل اخذ ویزای توریستی استرالیا

 ویزای توریستی استرالیا را در ایران می توان به صورت الکترونیکی دریافت نموده و تمامی مراحل آن را از طریق آنلاین انجام داد و نیازی به تعیین وقت سفارت، ارائه مدارک بیومتریک به صورت حضور و مصاحبه حضوری وجود ندارد. به منظور اخذ ویزای توریستی استرالیا کافی است مراحل زیر را با دقت و مو به مو انجام داد.

1. در سایت رسمی دولت استرالیا یک ImmiAccount یا یک حساب کاربری بسازید.

2. وارد حساب کاربری خود شوید و در منوی My application summary گزینه New application را انتخاب نموده و فرم درخواست ویزا را دریافت نمایید. با مطالعه آن و تکمیل مفاد ذکر شده در این فرم از آن پرینت بگیرید.

3. در ادامه مراحل ذکر شده گزینه Import Application را انتخاب نموده، اطلاعاتی که از شما درخواست شده است تکمیل نمایید و مدارک لازم را ضمیمه آن کنید و در انتها گزینه Confirm را انتخاب نمایید.

4. در مرحله بعدی تمامی مدارکی را در کنار فرم درخواست ویزای توریستی استرالیا ضمیمه نمایید و از صحیح پر شدن فرم درخواست و به همراه درستی مدارک ارائه و ضمیمه شده اطمینان حاصل کنید.

5. برای اینکه سفارت استرالیا درخواست ویزای توریستی استرالیا توسط شما را بررسی نماید باید در منوی Manage Payments گزینه Pre-pay Paper Service را به جهت پرداخت هزینه ویزا انتخاب نمایید. هزینه ویزای توریستی استرالیا ۲۵۰ دلار آمریکا است که باید پرداخت شود. لازم به ذکر است در صورتی که درخواست شما مبنی بر ویزای توریستی استرالیا توسط سفارت استرالیا رد شد این هزینه به شما باز نخواهد گشت.

6. پس از انجام کلیه مراحل ذکر شده، به شما متقاضی درخواست ویزای توریستی استرالیا، یک شماره پیگیری داده خواهد شد. با گذشت بازه زمانی در حدود سه هفته الی یک ماه از درخواست شما مبنی بر ویزای توریستی استرالیا می توانید در بخش حساب کاربری خود وارد گزینه vevo شوید و وضعیت درخواست خود را مشاهده نمایید.

هزینه ی ویزای توریستی استرالیا

هزینه بررسی پرونده متقاضی توسط سفارت، از جولای ۲۰۱۵، ۱۳۵ دلار استرالیا می باشد. این هزینه در صورت رد پرونده توسط سفارت، مسترد نمی شود. برای اطلاع از هزینه ی خدمات این دفتر، با ما تماس بگیرید.

ویزای توریستی استرالیا و مدت درخواست

مدت زمانی که پس از درخواست متقاضیان ویزای توریستی استرالیا موفق به دریافت آن می شوند با توجه به نوع آن متفاوت است. از آنجایی که خدمات سفارت استرالیا به متقاضیان دریافت ویزای توریستی به صورت الکترونیکی و آنلاین است. و حضور فیزیکی در سفارت حذف شده است، متقاضیان زمان کمتری را به جهت دریافت پاسخ از سفارت منتظر می مانند. در جدول ذیل با توجه به نوع ویزا مدت زمان بررسی پروسه و اخذ آن خدمت شما سروران ذکر گردیده است.

زیر گروه ویزا نوع ویزا مدت پاسخ به ۷۰ درصد پرونده ها (روز) مدت زمان پاسخ به ۹۰ درصد پرونده ها (روز)
ساب کلاس ۶۰۰ توریستی ۱۷ ۳۱
ساب کلاس ۶۰۰ کاری ۱۰ ۱۹
ساب کلاس ۶۰۰ اسپانسر خانوادگی ۳۰ ۴۹

ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

ریجکتی ویزای توریستی، به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد.

چند دلیل رایج رد شدن ویزای توریستی استرالیا به شرح زیر می‌باشد:

     عدم توانایی در پرداخت هزینه های اقامت در استرالیا

     ارائه اطلاعات غیر واقعی و جعلی به سفارت استرالیا

     داشتن سوء پیشینه کیفری

     تاریخچه سفری غیر قابل قبول برای سفارت استرالیا

رفع ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا، رفع ریجکتی ندارد.

در صورتی که درخواست ویزای توریستی استرالیای شما رد شود. پس از رفع کردن دلایلی که سفارت استرالیا برای ریجکتی شما عنوان کرده اند، می‌توانید دوباره درخواست خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که در صورت ریجکتی، هزینه های پرداختی به سفارت استرالیا، عودت داده نخواهد شد.

ارزیابی رایگان