مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان برای چه کسانی مناسب است؟ آیا برای مهاجرت به آلمان مدرک زبان آلمانی الزامیست؟ کدام روش بهترین و سریعترین راه مهاجرت به آلمان است؟ هزینه مهاجرت به آلمان چقدر می باشد؟ کدام رشت های دانشگاهی و تخصصی خواهان بیشتری در آلمان دارد؟

درباره کشور آلمان

کشور آلمان، در اروپا از هر نظر منحصر به فرد است. در بخش صنعت بسیار پیشرفته است. کشور آلمان جزو یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود، همچنین این کشور در اتحادیه اروپا از رفاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلایل ما  مهاجرت و زندگی در آلمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کشور صنعتی آلمان در قاره اروپا واقع شده و  دارای آب و هوای ملایم و معتدل است. دانمارک، لهستان، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک و هلند در همسایگی این کشور قرار دارد. شهر زیبای برلین پایتخت این کشور محسوب می‌شود و دارای 16 ایالت است. جمعیت کشور آلمان را بیش از 82 میلیون تشکیل می‌دهد.

کشور آلمان اقتصاد و صنعت بسیار قوی دارد، به همین جهت شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده‌آل است. این کشور جزو مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می شود و هرساله افراد از سراسر جهان با روش‌های مختلف از جمله تحصیلی، کاری، توریستی،سرمایه‌گذاری، همراه، ازدواج، تولد، شرایط خاص و پناهندگی تصمیم به مهاجرت به این کشور را داشته باشند. از شهرهای مهاجر‌پذیر در آلمان می‌توان به هامبورگ، برلین، فرانکفورت اشاره کرد.

پیش نیاز های عمومی برای مهاجرت به آلمان

با این که راه های زیادی برای مردم وجود دارد که بتوانند از آن ها برای مهاجرت به آلمان استفاده کنند. هر کدام از آن ها الزامات خاص خود را دارند، در برخی از ان ها شباهت هم وجود دارد.برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به آلمان شما باید معیار های زیر را انجام دهید و به تحقق برسانید.

ثبات مالی را ثابت کنید

هر هدف مهاجرتی متفاوت یک آستانه ی مالی دارد که متقاضیان باید آن را انجام دهند. اما با این وجود متقاضیان باید ثابت کنند که آن ها توانایی این را دارند تا خودشان در آلمان سرمایه گذاری کنند حتی اگر شما در آلمان کار کنید. شما باید یک بودجه اولیه داشته باشید تا بتوانید هزینه هایتان را بپردازید تا زمانی که حقوقتان را دریافت کنید.

بیمه درمانی داشته باشید

شما قادر نخواهید بود بدون داشتن پوشش بیمه درمانی معتبر به آلمان مهاجرت کنید. راه پیشنهادی این است که بیمه ی درمانی آلمانی داشته باشید.تا زمانی که نمی توانید مطمئن شوید که مقامات المانی بیمه درمانی خارجی را قبول می کنند یا خیر.

دارای حداقل مهارت اساسی در آلمان

برای توانایی داشتن  زندگی درآلمان شما نیاز خواهید داشت که زبان آلمانی را بدانید.چارچوب مشترک اروپا برای مرجع زبان ها دارای سه مهارت الف ب پ  ( a,b,c ) است.هر کدام از این ها دارای دو بخش است. بنابراین مهارت زبان به دو دسته ی الف 1 و الف 2 یا سطح ابتدایی ، ب 1و ب 2 یا سطح کار آموز در زبان و پ 1 و پ 2 یا سطح پیشرفته در مهارت های زبان تقسیم می شود.

برای این که اجازه داشته باشیم به آلمان مهاجرت کنیم شما نیاز خواهید داشت که در امتحان ورودی شرکت کنید و نمره ی الف 1 یا ب 1 را از آن کسب کنید.اگر شما می خواهید که اقامت دایم بگیرید شما نیاز به نمره ی بالاتر دارید یعنی پ 1 یا پ 2 .

راه های مهاجرت به آلمان

آن‌هایی که در آلمان پیشینۀ مهاجرت دارند از زندگی خود در این کشور بسیار راضی می‌باشند. در یک همه‌پرسی از ایرانیانی که ویزای آلمان دارند و مهاجر آلمان به حساب می آیند در حد خوب و خیلی خوب ارزیابی‌شده است.

 راه های مهاجرت به آلمان شامل :

1- مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری (اقامت سرمایه گذاری آلمان یا ویزای سرمایه گذاری آلمان)

2- مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک (اقامت خرید ملک آلمان یا ویزای خرید ملک آلمان)

3- مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی (اقامت کارآفرینی آلمان یا ویزای کارآفرینی آلمان)

4- مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل (اقامت تحصیلی آلمان یا ویزای تحصیلی آلمان)

5- مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج (اقامت ازدواج آلمان یا ویزای ازدواج آلمان)

6- مهاجرت به آلمان از طریق اشتغال (اقامت کاری آلمان یا ویزای کاری آلمان)

7- تابعیت تولد آلمان (ویزای تولد آلمان)

8- ویزای گردشگری آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل در آلمان از گذشته به خصوص در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بوده است. دلایل زیادی من جمله سطح عملی بالا در دانشگاه های آلمان، نظام تحصیلی رایگان، ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی، شرایط بسیار خوب کار پس از پایان تحصیل و دلایل دیگری باعث شده است آلمان یکی از اولین انتخاب های مهاجرت و تحصیل باشد.

البته توجه داشته باشید که تحصیل به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم آلمان شود. افراد برای تحقق این امر باید پس از پایان تحصیل خود در آلمان استخدام شوند و ویزای خود را به نوع کاری تغییر دهند. فارغ التحصیلان به مدت 18 ماه فرصت دارند که در آلمان بمانند و به جستجوی کار بپردازند در صورتی که نتوانند در این زمان در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند باید کشور آلمان را ترک کنند.

  • تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

    فرصت خوبی که در حال حاضر در آلمان وجود دارد تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی و لیسانس بدون قبولی در دانشگاه سراسری ایران است. در واقع دانش آموزانی که دیپلم ۱۲ ساله را در ایران اخذ نموده اند با دارا بودن مهارت زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 می توانند دوره ۹ ماهه کالج را در آلمان پشت سر بگذارند و وارد مقطع کارشناسی شوند. دانش آموزانی که مدرک خود را با معدل بالا اخذ نمایند می توانند بدون گذراندن دوره کالج وارد بهترین دانشگاه های آلمان شوند.

  • تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

    مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در بیشتر رشته ها به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود و دانشجویان می توانند با داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B2 در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نماید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی تقریباً رایگان می باشد و دانشجویان هزینه ای در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در هر ترم به عنوان شهریه پرداخت می نمایند.

  • تحصیل در آلمان در مقطع دکترا

    در مقطع دکترا پذیرش با تأیید استاد راهنما انجام می پذیرد و در واقع کسانی می توانند در مقطع دکترا تحصیل نمایند که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند و از نظر استاد راهنما قابل تأیید باشند. همانطور که می دانید تحصیل در مقطع دکترا در آلمان به عنوان شغل پذیرفته شده است و دانشجویان با عملکرد مناسب خود در دانشگاه می توانند حقوق دریافت کنند و هزینه زندگی خود را تأمین نمایند. البته میزان این دستمزد به عملکرد دانشجو بستگی دارد و دستمزد همه دانشجویان به یک میزان نخواهد بود.

ازدواج با فرد آلمانی

در این نوع ویزا برای اخذ تابعیت در کشو آلمان ازدواج با مرد یا زن آن تفاوتی ندارد و در صورتی که پرونده شما به درستی ارایه شود و مشکل حقوقی نداشته باشد (مانند جعل سند و..) در این صورت به طور قطع این ازدواج منجر به اخذ تابعیت شما می شود و متعاقب آن می توانید از امکان کار و یا تحصیل رایگان برخوردار شوید.

اقامت از طریق ویزای کار آفرینی

در صورتیکه  کارآفرین از کشوری خارج از اتحادیه اروپا بخواهد کسب و کار خود را در آلمان شروع کند، یا قصد احداث شعبه‌ای از بیزینس خود را در آلمان داشته باشد، باید در ابتدا برای دریافت اقامت آلمان اقدام کند تا از لحاظ قانونی‌ مجاز به انجام فعالیت اقتصادی در آلمان باشد. اکثر کارآفرینان باید درخواست خوداشتغالی خود را از طریق سفارت یا کنسول‌گری های آلمان در کشور خود ارائه دهند.

خرید ملک در آلمان

در خصوص خرید ملک در آلمان لازم است این نکته را یادآور شد که در کشور آلمان محدودیتی در خرید ملک وجود ندارد و افراد غیرتبعه وکسانی که حتی اقامت اتحادیه اروپا را ندارند میتوانند این کشور را برای سرمایه گذاری انتحاب کنند تا در نهایت بتوانند اقامت کشور آلمان را بدست آورند

ویزای کاری آلمان

از جمله شرایطی که شانس گرفتن ویزای کاری آلمان را بالا می برند، می توان به داشتن سن مناسب (۴۰ سال به پایین)، سابقه کاری خوب و بیمه، مدارک فنی و حرفه ای، مدرک زبان آلمانی B1 و بالاتر و مدرک زبان آیلتس یا تافل اشاره کرد. بسیاری از شرکت ها و کارخانه های معتبر در کشور آلمان نیاز مبرم به نیروهای متخصص خارجی به خصوص نیروی جوان دارند و حتی نکته مثبت این نوع از ویزااین است که در اکثر موارد افراد متقاضی می توانند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود بیابند و سپس برای  اخذ اقامت کشور آلمان اقدام نمایند.

ویزای سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان از طرق زیر میتواند منجر به اقامت دائم این کشور شود :

     فعالیت حرفه‌ای فردی (نظیر رستوران یا مغازه فرش فروشی)

     تاسیس شرکت مدنی (۲ نفر یا بیشتر)

     تاسیس شرکتهای شخصی (تضامنی)

     تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

     تاسیس شرکت سهامی

     تاسیس شعبه

     دفتر نمایندگی

     شعبه مستقل

♦     شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه)

تابعیت تولد در آلمان

سیستم تابعیت از طریق تولد در  کشور آلمان، به شیوه سیستم خونی می باشد. تابعیت از طریق خون یکی از اصلی ترین انواع تابعیت می باشد که افراد می توانند از این طریق تابعیت کشور پدر و مادر خود را اخذ نمایند. فرزندی که در آلمان از پدر و مادر غیر تبعه آلمانی متولد شود تابعیت پدر و مادر از هر کشوری که هستند به فرزند اعطا می‌شود. همچنین اگر فردی به مدت ۸ سال در آلمان اقامت دائم داشته باشد فرزندی که متولد می‌شود می تواند اقامت و تابعیت آلمان را اخذ نماید.

مهاجرت توریستی

مهاجرت توریستی به آلمان می‌تواند یک انتخاب عالی محسوب شود. در این روش شما در ابتدا باید فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

در این فرم به طور دقیق باید هدف از سفر شما مشخص باشد و نیاز است به شکل دقیق و درست مشخص شود که می‌خواهید به کشور خود باز گردید.

باید مدارک کاری و تحصیلی خوبی ارائه دهید. مدارک کاری شما نشان می‌دهد که می‌خواهید به کشور خود باز گردید.

عموماً ویزای توریستی آلمان 90 روزه صادر می‌شود .

نیاز است که زمان ورود و خروج افراد به طور دقیق مشخص شود.

نیاز به بیمه مسافرتی به ارزش مشخص، خواهید داشت.

سوالی که در خصوص این نوع ویزا برای  این کشور وجود دارد، وجود و یا عدم وجود دعوت‌نامه است. دقت کنید که داشتن دعوت‌نامه می‌تواند یک شانس عالی محسوب شود، اما نبود آن به معنی عدم صدور ویزای توریستی این کشور نخواهد بود.

دقت کنید که شما برای اخذ این ویزا باید خود را برای مصاحبه آماده نمایید. در روز مصاحبه سوالاتی پرسیده می‌شود که شاید از نظر شما عجیب باشد اما در هر صورت از دسته سوالات مهم بوده و نشان می‌دهد که هدف شما از سفر چیست. بهتر است پاسخ شما کوتاه و صریح باشد. دقت نمایید که شما با ویزای توریستی این کشور نمی‌توانید وارد کار و تحصیل شوید.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به آلمان، پناهندگی در آلمان است. توجه داشته باشید که مؤسسه حقوقی ویزا نو به دلیل خطرات این روش، هیچ گونه مشاوره و خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهد. طبق کنوانسیون ژنو اشخاصی که در خاک کشور خود احساس نا امنی و خطر می کنند می توانند از حمایت کشورهایی که عضو این کنوانسیون هستند بهره مند شوند. امروزه با توجه به حجم زیاد پناهنده در سر تا سر دنیا به خصوص در کشور آلمان امکان رد درخواست پناهندگی بسیار زیاد است و کیس های پناهندگی با دقت بسیار بیشتری بررسی می شوند لذا باید توجه داشته باشید این روش به هر بهانه قابل قبول نیست و ریسک زیادی به همراه خواهد داشت. با توجه به خطراتی که امروزه متوجه پناهندگان می شود بر همه واضح و مبرهن است که این روش مردود شناخته شده است و به هیچ وجه از سوی حقوقدانان توصیه نمی شود.

اشخاصی که در آلمان درخواست پناهندگی ارائه می دهند از خدماتی برای گذران زندگی خود برخوردار می شوند. این خدمات شامل پرداخت هزینه های اولیه زندگی من جمله خوراک، پوشاک و مسکن می شود. البته منظور از مسکن مکان هایی است که وضعیت قابل قبولی از جهت بهداشتی و امنیت خاطر ندارند و پناهجویان تا زمان تأیید درخواست پناهندگی خود می بایست این شرایط را پذیرا باشند در غیر این صورت خدماتی از طرف دولت دریافت نخواهند نمود.

شرایط اخذ تابعیت آلمان

گام آخر در مسیر مهاجرت به آلمان اخذ تابعیت این کشور می باشد. روشی برای اخذ تابعیت آلمان در زمانی کوتاه وجود ندارد. در تمامی روش ها فرد باید مدت زمان مشخصی را در کشور آلمان اقامت کند و سپس اقامت دائم آلمان را اخذ نماید تا بتواند برای تابعیت آلمان درخواست کند. افرادی که همسر آلمانی دارند می توانند پس از 3 سال زندگی در آلمان جهت اخذ تابعیت درخواست نمایند. برای افراد دیگر در حالت عمومی شخص باید حداقل به مدت 5 سال در کشور آلمان به کار بپردازند و مالیات پرداخت کند تا بتواند اقامت دائم آلمان را دریافت کند. پس از اخذ اقامت دائم نیز شخص پس از گذشت 3 سال دیگر می تواند برای اخذ تابعیت و پاسپورت آلمانی اقدام کند. برای تحقق این امر شخص باید نشان دهد که با جامعه آلمان ادغام شده است و با فرهنگ، تاریخ و زبان این کشور آشنایی کامل دارد

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار

به طور کلی اخذ ویزای کار آلمان و  مهاجرت کاری به آلمان از دو طریق امکان پذیر است. در شیوه نخست فرد لازم است پیشنهاد شغلی را از یک کارفرمای معتبر در آلمان دریافت نماید. در این روش اثبات کمبود نیرو در موقعیت شغلی مورد نظر در آلمان بسیار ضروری است و لازم است کارفرما ثابت کند نیروی کاری مشابه آن فرد در آلمان و یا اتحادیه اروپا وجود ندارد و حداقل حقوق و دستمزد کارکنان آلمانی برای فرد در نظر گرفته شده است. به علاوه، استخدام فرد لازم است طبق الزامات کشور آلمان از نظر ثبت اسناد و صدور گواهینامه انجام شود. یکی دیگر از شیوه های مهاجرت کاری به آلمان اقدام از طریق ویزای job seeker (جستجوی کار) آلمان است. فرد در صورت دارا بودن شرایط لازم و اخذ این ویزا می تواند به مدت ۶ ماه در کشور آلمان به جستجوی کار مشغول شود و در صورت یافتن شغل نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد. از الزامات اخذ این ویزا داشتن مدرک حداقل لیسانس، سه سال سابقه کاری و مدرک زبان آلمانی حداقل تا سطح B1 است و البته فرد نباید بالای ۴۰ سال سن داشته باشد. به علاوه، باید توجه داشت که بازار کار رشته های فنی همچون مکانیک، IT، برق، و کامپیوتر برای اقدام از طریق این روش مناسب تر است

مزایا مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از قدرتمندترین کشور های اروپایی و یکی از زیبا ترین کشور های اروپایی می باشد.

1.تحصیل رایگان در آلمان از مدرسه تا دانشگاه و گرفتن ویزای 18 ماهه جستجوی کار پس از اتمام تحصیلات در آلمان.

2.شما میتوانید پس از 5 سال زندگی سالم و قانونمند در آلمان جهت اقامت دائم اقدام نمایید.

3.مکان های تفریحی و گردشگری آلمان به گونه ای است که مردم آلمان ترجیح میدهند تعطیلات را در کشور خودشان سپری کنند.

4.آلمان دارای بهترین سیستم حمل و نقل و استاندارترین و زیباترین جاده ها مانندجاده دژها،جاده شراب و … می باشد.

5.نگران هزینه های درمانی خود نباشید بیمه درمانی برای تمامی افراد در آلمان اجباری می باشد.

6.موقعیت مرکزی و خوب آلمان در منطقه و سفر کردن به دیگر کشور های اروپایی بدون نیاز به ویزا.

7.کمترین درصد بیکاری و کاهش سالانه تعداد بیکاران و امکان یافتن کار برای مهاجران.

البته مهاجرت به آلمان مزایای بیشتری دارد که میتونید در مقاله مزایا و معایب مهاجرت به آلمان مطالعه کنید.

 

معایب مهاجرت به آلمان

1.زبان آلمانی را در ایران فراگیرید

نکته قابل توجه دررابطه با مهاجرت به آلمان که گاها باعث منصرف شدن افراد از مهاجرت به این کشور میشه زبان آلمانی است.اگر چه زبان انگلیسی یک زبان بین المللی می باشد اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای ارتباط موثر حتما باید زبان آلمانی بلد باشید.

یادگیری زبان آلمانی در ابتدای کار به اهداف و عشق و علاقه شما بستگی دارد برای یادگیری حداقل 1سال و نیم زمان لازم دارید پس اگر از تصمیم خود جهت مهاجرت به آلمان مطمئن هستید زبان آلمانی یکی از مراحل رسیدن شما به هدفتان می باشد.

ترجیحا این زبان را در ایران فرا بگیرید زیرا هزینه هر ترم کلاس زبان آلمانی در آلمان بین 1000 تا 2000 یورو می باشد.

2.فرهنگ مردم آلمان

شاید از اطرافیان خود شنیده باشید که مردم آلمان نژاد پرست و سرد هستند ،اما درست این است که بگوییم در آلمان حس شوخ طبعی کم است و طی شناخت مردمانشان در می یابید که بسیار خونگرم هستند و با مهاجران به خوبی برخورد میکنند.

نظم و قانونمندی از دیگر مواردی است که باید رعایت کنید پس هرگز در قرارهایتان دیر نکنید.

آلمان کشوری با فرهنگ غنی می باشد ومردم آلمان به فرهنگ و هنر اهمیت زیادی می دهد بنابراین اگر هنری دارید به راحتی میتوانید آن را به نمایش بگذارید و به راحتی به تماشای هنر های خیابانی بپردازید.

3.شرایط آب و هوایی آلمان

شرایط آب و هوایی آلمان بی شباهت به ایران نیست در آلمان 3 ماه از سال هوا گرم است،گاهی ممکن است آب و هوای این کشور مورد پسند همه مهاجران نباشد.

4.هزینه های زندگی در آلمان

مالیات در کشور آلمان 30 درصد است و شاید نسبت به دیگر کشور های اروپایی درصد زیادی باشد.اما این موضوع هم از معایب این کشور به حساب نمی آید چرا که با پرداخت مالیات خیالتان از بابت بیمه و امور درمانی راحت است.

زمان شما برای خرید از ساعت 9 صبح تا 7 بعدظهر می باشد و معمولا بیشتر این ساعت با ساعت کاری شما تداخل دارد و شما زمان کمی برای خرید در آلمان دارید.

و در روزهای  یکشنبه همه جا تعطیل می باشد پس شما برای خرید باید تا دوشنبه منتظر بمانید.

5.حمل و نقل در آلمان

در آلمان کمتر پیش می آید که بخواهید از خودروی شخصی استفاده کنید زیرا میتوانید در تمامی شهرها از تاکسی اتوبوس قطار و ترامووا استفاده کنید.

علیرغم آسان بودن حمل و نقل در آلمان باید بگوییم که بلیط قطار از هواپیما گران تر است و شما ناچار به استفاده از قطار هستید.

به دلیل شلوغی خیابان ها فکر استفاده از دوچرخه را از سرتان بیرون کنید.

6.خدمات رسانی

ضعیف بودن برنامه های تلویزیونی و خدمت رسانی به مردم یکی از ضعف های آلمان می باشد.

7.اجاره خانه در آلمان

هزینه های اجاره ملک در آلمان با توجه به شهری که باید در آن سکونت داشته باشید متفاوت است. اما گران ترین اجاره ها مربوط به شهر هامبورگ می باشد و گاها تا 900 یورو در ماه میرسد.اما اگر میخواهید در شهری بزرگ با هزینه های کمتری زندگی کنید میتوانید برلین را برای سکونت انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید اگر صاحب خانه از شما اجاره 3 ماه را دریافت کرد ناراحت نشوید این را به عنوان یک عرف در آلمان در نظر بگیرید.

8.خرید دارو در آلمان

لیست داروهای غیرقانونی در آلمان را قبل از رفتن به آن کشور را حتما بخوانید.

سعی کنید داروهای ضروری و مورد نیاز خورد را از ایران تهیه کنید و با خود ببرید چرا که خرید یک قرص سرماخوردگی در آلمان هزینه ای حدودا 5 برابر ایران برای شما دارد.

هرچند که مخارج در آلمان زیاد و برخی از اجناس قیمت بالایی داشته باشند اما این موضوع را در نظر بگیرید که در آمد شما در آلمان حدودا 7 برابر درامد در ایران می باشد.

اگر  بعد از خواندن معایب آلمان از مهاجرت به این کشور صرف نظر کرده اید باید بگوییم که مزایای آلمان بسیار برتر از معایب آن است.

[faqs style=’toggle’ filter=’مهاجرت-به-آلمان’]

اگر هنوز ابهامی دارید یا کنجکاو شدید با مشاوران ما تماس بگیرید

 یا به صورت آنلاین یک وقت مشاوره حضوری رزرو کنید

ارزیابی رایگان