مهاجرت به کانادا مناسب چه افرادیست؟ شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟ دلایل مهاجرت به کانادا چیست؟ مهاجرت به کانادا از چه راه هایی امکانپذیر است؟ 

کانادا یکی از پرطرفدارین مقاصد برای مهاجرت است. قطعا دلایل آن برای همگی روشن و واضح است. ابتدا یک مقدار از اقتصاد کانادا می گوییم. کانادا یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از پایدارترین اقتصادهای جهان را دارد. سیستم اقتصادی این کشور و استانداردهای زندگی  درآن بسیار شبیه به اقتصاد ایالات متحده آمریکاست .

نرخ بیکاری در کشور کانادا ۳/۶ درصد است. اقتصاد این کشور به  بخش‌های خدماتی، معدن، کارخانجات وابسته است. کانادا یکی از معدودترین کشورهای توسعه یافته ای است که صادرکنندهٔ انرژی خالص در جهان است. کانادا دارای ذخایر وسیعی از گازطبیعی در سواحل شرق و منابع بزرگ گاز و نفت در آلبرتا است. کانادا به دومین کشور دارای ذخایر نفت و گاز در جهان بعداز عربستان سعودی ‌است. به همین دلیل مهاجرت به کانادا یک تصمیم عاقلانه است.

این کشور همچنین یکی از عرضه‌کنندگان اصلی محصولات کشاورزی مثل گندم است. درمناطق کبک، بریتیش کلمبیا، نیوفولد ولابرادور، انتاریو و مانیتوبا، از انرژی الکتریکی استفادهٔ گسترده‌ای می شود به خاطراینکه ارزان است. همینطور کانادا بزرگترین صادرکننده نفت به آمریکا می‌باشد.

از دیگر دلایل محبوب بودن کانادا

  • پایین بودن میزان جرم و جنایت.

  • رضایت ۸۰ درصد شهروندان کانادایی از زندگی خود. 

  • بالا بودن نرخ امید به زندگی (۸۰ سال). بهره مندی از خدمات درمانی رایگان.

  • تحصیلات رایگان.

  • بالا بودن امنیت .

انواع روش های مهاجرت به کانادا

روش های متعددی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. اما متداول ترین آن ها موارد زیر است.

ویزای تحصیلی.
ویزای کاری.
سرمایه گذاری.
ویزای اسپانسری.
تولد فرزند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین روش مهاجرت به کانادا کدامیک ازاین گزینه هاست. درجوابتان باید بگویم که نمی توان گفت این که کدام روش مناسب تر است. این مساله کاملا به شرایط فرد ازجمله سن، سطح تحصیلات، سابقه کاری، تمکن مالی و بسیاری پارامترهای دیگر بستگی دارد.

درادامه به بررسی جزییات هرپروسه می پردازم تا کمکی باشم که با دید بهتری به این موضوع بنگرید. پس با من همراه باشید .

مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور است. دانشگاه هایی که در سراسردنیا دارای اعتبارعلمی بوده و نیز موردتایید وزارت علوم کشورمان می باشند. ازجمله :

University of Toronto.

University of British Columbia.

McGill University.

McMaster University.

University of Montreal و …..

تحصیل در مقطع کارشناسی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ تا ۳ سال و دکترا ۳ تا ۴ سال زمان میبرد. برای تحصیل در تمامی مقاطع درکانادا ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل ۶.۵ یا تافل معادل الزامی است. تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی با پرداخت شهریه همراه است. بسته به رشته و مقطع بصورت میانگین بین ۱۰ تا ۴۰ هزاردلار می باشد .

بورسیه

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد علی الخصوص در مقاطع PHD. همینطوراین امکان برای افراد زیر18سال فراهم است که در مدارس کانادایی بدون نیازبه ارائه مدرک زبان در مدارس مشغول به تحصیل شوند و سپس وارد دانشگاه شوند. فارغ التحصیلان از دانشگاه های کانادا ، این فرصت را دارند که بعنوان نیروی کار وارد چرخه اقتصادی کانادا شده و ازین طریق اقامت دائم خودرا دریافت کنند .

مهاجرت از طریق ویزای کاری

ورود به بازارکار از طریق سیستم اکپرس انتری امکان پذیر است . برای ورود به بازارکار کشورکانادا پارامترهایی مانند سن، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، سابقه کار مرتبط (با بیمه)، مدرک زبان و … مورد ارزیابی قرار می گیرد . این ارزشیابی ازطریق سیستم امتیاز دهی انجام می پذیرد. هرکدام ازین پارامترها دراین سیستم  امتیاز ویژه ای را به خود اختصاص می دهند .

دریافت پیشنهاد شغلی از شرکت معتبر کانادایی امتیاز فرد را برای ورود به بازارکارافزایش می دهد. به طور کلی سنین زیر ۳۵ سال ، مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و ایلتس حداقل ۶.۵ دارید شانس خودرا برای ورود به  سیستم کاری کانادا امتحان کنید .

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

همانطورکه اشاره کرده بودم فساد اقتصادی در کانادا بسیار پایین است. بنابراین یکی از روش های خیلی خوب و امن برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در کانادا مورد توجه سرمایه گذاران در سراسر دنیاست. کانادا با ورود سرمایه و ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان خویش به خوبی استقبال می کند. شما نیزبا سرمایه گذاری در کانادا دسترسی به بازارهای جهانی و تجارت در سطح بین المللی راخواهید داشت.

مبالغ و نحوه سرمایه گذاری

مبالغ و نحوه سرمایه گذاری در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است.

سرمایه گذاری در کشور کانادا به صورت ثبت شرکت و کارافرینی است. در این مورد ارائه سابقه مدیریتی ( حداقل ۳ سال از ۵ سال گذشته) ، ارائه جواز کسب ، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و دانش زبانی  و گاها ارائه مدرک زبان الزامی است .

سرمایه گذاری ایالت بیریتیش کلمبیا : با حداقل مبلغ ۲۰۰ هزاردلار در ونکوور و حداقل سرمایه ۱۰۰ هزاردلار برای شهرهای کوچکتر باحداکثر جمعیت ۱۵۰ هزاردلار و درفاصله ۱۳۰ کیلومتری از ونکوور.

سرمایه گذاری در مانیتوبا : کار افرینی با حداقل سرمایه ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزاردلار.

سرمایه گذاری نوااسکوشیا :با حداقل سرمایه ۲۵۰ هزاردلار.

جزیره پرنس ادوارد : با حداقل سرمایه ۱۵۰ هزاردلار.

روش دیگر سرمایه گذاری در کانادا خرید یک بیزینس فعال است. در این نوع از سرمایه گذاری نیز ارائه سابقه مدیریتی الزامی است. حداقل مبلغ مورد نیاز برای این نوع از سرمایه گذاری ۲۰۰ هزاردلار می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسری

دراین نوع روش مهاجرت به کانادا فرد کانادایی یا کسی که اقامت دائم کانادا را دارد می تواند برای ویزای همسر ، شریک زندگی و فرزندان خود اقدام نماید . این نوع ویزا که اصطلاحا ویزای اسپانسری نام دارد برای فردی که می خواهد اسپانسر شود دارای شرایطی می باشد که به این شرح است. :

باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد .

سوابق کیفری نداشته باشد .

تمکن مالی لازم جهت حمایت از همسر و فرزند خود را دارد .مانند مسکن ، خوراک ، پوشاک ، بهداشت و درمان و …

اگر فرد اسپانسر شهروندکانادایی هست. اما درخارج ازکانادا زندگی می کند. باید اثبات کند  که پس از دریافت اقامت دائم افرادی که می خواهد حمایت کند. قصد زندگی در کانادا را دارد .

شرایط همسربرای دریافت ویزای اسپانسری

اگر به صورت قانونی با فرد اسپانسر ازدواج کرده باشد :

می تواند هر دو جنس باشد ( هم زن و هم مرد ) و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

اگر به صورت قانونی با فرد اسپانسر ازدواج کرده باشد :

می تواند هر دو جنس باشد.

حداقل ۱۸ سال سن  داشته باشد.

حداقل 12ماه متوالی باشما زندگی کرده است.به این معنی که شما  سال به طور مداوم باهم در یک رابطه زناشویی زندگی کرده اید. بدون اینکه مدت زمان طولانی ازهم جدا شده باشید .

شرایط فرزندان برای ویزای اسپانسری

زیر ۲۲ سال باشد.

مجرد باشد.

اگر فرزند بالای ۲۲سال باشد در صورتی واجدشرایط اسپانسری می باشند که وضعیت روحی و جسمی مناسبی برای تامین هزینه های خود ندارند.

اسپانسری والدین

در این مورد شرایط مورد نیاز برای فرد اسپانسر کننده به شرح زیر است :

سن بالای ۱۸ سال.

امکان اسپانسر شدن برای نوه هم وجود دارد.

فرد اسپانسر تعهد بدهد که به مدت ۲۰سال آتی از پدر ، مادر ، پدربزرگ و مادربزرگ خویش را برعهده می گیرد.

بدهی به دولت نداشته باشد.

ناتوانی جسمی نداشته باشد.

مهاجرت از طریق تولد فرزند

از سال ۱۹۹۷ درکانادا برطبق قانون مصوب هرکودکی که درخاک کانادا متولد شود ، پاسپورت این کشور را دریافت می کند. همچنین از تمام امکانات و مزایایی که برای شهروندان این کشوروجود دارد بهره میبرد. البته قابل ذکر است که والدین فرزند ازاین طریق اقامت کانادا را دریافت  و نمی کنند. اما می توانند از سایر روش های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت مانند کار ، سرمایه گذاری و تحصیل استفاده کنند.

هزینه های زایمان در کانادا به شرح زیر است :

زایمان طبیعی ۵ تا ۱۰ هزار دلار و سزارین ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار است . توجه کنید که هزینه های بیمارستان به دلایل غیر قابل پیش بینی مانند بیماری های نوزاد ، مشکلات احتمالی پس از زایمان برای مادر ممکن است افزایش پیدا کند .

ارزیابی رایگان