ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای افرادی که می خواهند در یکی از بهترین کشورهای دنیا سرمایه گذاری و فعالیت تجاری داشته باشند و تمایل به مهاجرت آسان و سرمایه گذاری در استرالیا را دارند مناسب می باشد. ویزای سرمایه گذاری استرالیا شامل کسانی خواهد شد که صاحب تجارت و یا دارای توان مالی بالا برای سرمایه گذاری در استرالیا می باشند. بهتر است بدانید برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا، باید سرمایه گذاری و کسب و کار، در خاک استرالیا انجام شود و یا این سرمایه گذاری در خرید سهام شرکت های ایالتی و مناطق خاص انجام گردد. در این مقاله به طور مفصل در مورد ویزای سرمایه گذاری استرالیا می خوانید.

جالب است بدانید، این مقاله در خصوص ویزای سرمایه گذاری استرالیا و سرمایه گذاری در استرالیا در سال ۲۰۲۱ توسط وکیل مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا نگارش شده و اگر بهترین مقاله در خصوص ویزای سرمایه گذاری در استرالیا نباشد، به جرات بهترین و جدیدترین مقاله در این مورد خواهد بود.

پس حتما در ادامه مقاله ویزای سرمایه گذاری استرالیا و روش های سرمایه گذاری در استرالیا ،  با ما همراه باشید.

در ادامه مفصل در مورد ویزای سرمایه گذاری استرالیا خواهید خواند:

/ روش های ویزای سرمایه گذاری استرالیا کدام اند؟

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا دو روش کلی پیش روی شما قرار دارد. روش اول اقامت موقت در اختیار شما می گذارد و روش دوم اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا و اقامت دائم است.

/ تفاوت روش های ویزای سرمایه گذاری استرالیا در چیست؟

ویزای ۱۸۸ استرالیا از نوع موقت است و برای ۴ سال اقامت در اختیار شما قرار می گیرد.

ویزای ۸۸۸ استرالیا از نوع اقامت دائم است و در واقع مرحله دوم از ویزای ۱۸۸ است.

ویزای ۱۳۲ استرالیا برای اقامت دائم است. این ویزا مخصوص مدیران و صاحبان شرکت های بزرگ است.

ویزای ۸۹۰ استرالیا اقامت دائم مستقل و ویزای ۸۹۲ اقامت دائم اسپانسری ایالتی است.

/ شرایط ویزای سرمایه گذاری استرالیا چگونه است؟

ویزای کارآفرینی (Business Innovation Stream)

ویزای سرمایه گذاری معمولی (Investor Stream)

ویزای سرمایه گذاری ویژه (Significant Investor Stream)

/ الزامات ویزای سرمایه گذاری استرالیا به چه شکلی است؟

زندگی و کار در استان مربوطه که دعتونامه دریافت کرده است.

انتقال حداقل ۲۰۰ هزار دلار به ایالت مربوطه

سطح زبان حداقل ۴.۵ ( اجباری نیست)

/ امتیاز بندی ویزای ۱۸۸ استرالیا به چه شکل است؟

نحوه امتیاز بندی ویزای سرمایه گذاری استرالیا را در اوسط هین صفحه به طور کامل و به روز رسانی شده، ملاحظه بفرمایید.

/ مدارک مورد نیاز برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا کدام اند؟

مدارک هویتی شامل  ترجمه شناسنامه ،کپی برابر با اصل پاسپورتها و  مدارک سابقه بیزینس شامل اساسنامه و ثبت شرکت/ پروانه کسب  و روزنامه رسمی و تغییرات شرکت  می باشد. برای مطالعه کامل تر، به اواسط این مقاله مراجعه کنید.

/ هزینه ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای خانواده متقاضی چقدر است؟

این ویزا، شامل هزینه های دولتی، هزینه های ایالتی( برخی ایالت ها) ، هزینه های ترجمه مدارک و هزینه وکالت پرونده مهاجرتی شما می باشد.

/ مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا در چیست؟

از مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا می توان به شرایط اشتغال با ثبات بالا و در حال رشد برای ایجاد کسب و کار ،زندگی در کشور پیشرفته و انگلیسی زبان ،عدم انتقال سرمایه قبل از ورود به استرالیا برای ویزای کارآفرینی ، امکان اقدام برای اقامت دائم استرالیا ۲ سال بعد از ورود و البته بسیار موارد بیشتر که ادامه مقاله با آن ها آشنا خواهید شد. 

ویزای سرمایه گذاری استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و بیزینس می تواند مسیری مناسب برای مدیران کسب وکار و کارآفرینان علاقه مند به سرمایه گذاری در خارج از کشور باشد. چرا که استرالیا نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر قوانین آسان تری را برای بیزینس و سرمایه گذاری در نظر گرفته است. فرد کارآفرین در ابتدای ورود به کشور استرالیا، نیاز به وارد کردن سرمایه اولیه نیست و به مدت دو سال می تواند به ارزیابی شرایط و ایجاد ارتباطات مناسب برای راه اندازی بیزینس و سرمایه گذاری در استرالیا زمان داشته باشد.

روش های ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا دو روش کلی پیش روی شما قرار دارد. روش اول اقامت موقت در اختیار شما می گذارد و روش دوم اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا و اقامت دائم است.

در نوع اول یعنی ویزای سرمایه گذاری  استرالیا با اقامت موقت باید به دنبال ویزای ۱۸۸ باشید و به شما اجازه اقامت ۴ ساله داده می شود. این ویزا پلی است تا بتوانید برای اقامت دائم ویزای ۸۸۸ اقدام کنید.

زیر شاخه های نوع دوم یعنی اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا با اقامت دائم با اعداد، ۸۸۸، ۱۳۲، ۸۹۰، ۸۹۲ شناخته می شود.

تفاوت روش های ویزای سرمایه گذاری استرالیا

در بخش قبل در مورد دو سبک اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا به صورت اقامت موقت و دائم صحبت شد و حالا قصد مقایسه این دو مورد را داریم تا تفاوت ها مشخص شود.

ویزای ۱۸۸ استرالیا از نوع موقت است و برای ۴ سال اقامت در اختیار شما قرار می گیرد و شامل سه دسته اصلی کارآفرینی، سرمایه گذاری معمولی و سرمایه گذاری ویژه است.

ویزای ۸۸۸ استرالیا از نوع اقامت دائم است و در واقع مرحله دوم از ویزای ۱۸۸ است. برای اخذ ویزای ۸۸۸ باید یکی از شرایط زیر گروه های کارآفرینی، سرمایه گذاری معمولی و ویژه را داشته باشید.

ویزای ۱۳۲ استرالیا برای اقامت دائم است. این ویزا مخصوص مدیران و صاحبان شرکت های بزرگ است. کسانی که ویزای ۱۳۲ را دریافت کنند از همان ابتدا خود و خانواده شان اقامت دائم این کشور را اخذ می کنند.

ویزای ۸۹۰ استرالیا اقامت دائم مستقل و ویزای ۸۹۲ اقامت دائم اسپانسری ایالتی است. اگر از دسته افرادی هستند که ویزاهای موقت ۱۶۰، ۱۶۱، ۱۶۲، ۱۶۳، ۱۶۴، ۱۶۵ سابق در استرالیا را اخذ کرده اید و شرایط ویزای سرمایه گذاری در استرالیا نوع ۸۹۰ را دارید این گزینه برای شما بهترین است.

شرایط ویزای سرمایه گذاری استرالیا

ویزای ۱۸۸ استرالیا برای اقامت موقت چهار ساله (ساب کلاس ۱۸۸) به سه زیر گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

ویزای کارآفرینی (Business Innovation Stream)

ویزای سرمایه گذاری معمولی (Investor Stream)

ویزای سرمایه گذاری ویژه (Significant Investor Stream)

شرایط ویزای ۱۸۸ استرالیا (اقامت موقت)

     در صورتی که دسته کارآفرینی و سرمایه گذاری معمولی را انتخاب کنید باید کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشید.

     دارایی شما و همسرتان در دسته کارآفرینی باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا باشد و شرایط برای انتقال به این کشور وجود داشته باشد. در صورتی که دسته سرمایه گذاری معمولی را انتخاب کرده اید دارایی شما باید حداقل ۲.۲۵ میلیون دلار استرالیا باشد.

     برای دسته کارآفرینی و سرمایه گذاری معمولی نیاز به حداقل ۶۵ امتیاز دارید، نمره زبان شرط نیست اما آیلتس نمره ۴.۵ ، در موقع صدور ویزا از سوی مسئول رسیدگی به پرونده درخواست می شود. اگر قادر به ارائه نمره زبان کافی نباشید، می توانید هزینه معادل آن را پرداخت نمایید.

     در صورت انتخاب دسته سرمایه گذاری ویژه نیاز به کسب ۶۵ امتیاز ندارید! اما اگر نمره شما در زبان کافی نباشد باید هزینه پرداخت کنید.

     گردش سرمایه شما برای ویزای کارآفرینی حداقل ۵۰۰ هزار دلار باشد.

♦     برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا نوع ۱۸۸ نیاز به سوابق کاری موفقی دارید . در سرمایه گذاری معمولی باید سابقه مدیریت در یک کسب و کار با ارزش بیش از یک و نیم میلیون دلار استرالیا است.

الزامات ویزای سرمایه گذاری استرالیا

درصورت دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا،فرد متقاضی متعهد می شود تا در استان مربوطه که در ابتدا دعوتنامه ایالتی دریافت کرده است،  تا زمان دریافت ویزای اقامت دائم استرالیا زندگی و کار نماید. همچنین فرد متقاضی باید تجارت خود را که در ابتدای شروع پروسته درخواست،به ایالت و ادامه مهاجرت ارائه کرده بوده، در استان مذکور راه بیاندازد و در مدیریت آن حضور مستمر داشته باشد. حداقل مبلغی که فرد متقاضی می بایست برای تبدیل اقامت موقت به دائم، در ایالت مورد نظر سرمایه گذاری کند، بسته به نوع ایالت متفاوت است. اما می توان گفت که حداقل این مبلغ معادل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا است . در خصوص نمره زبان،  درصورتیکه فرد متقاضی و همراهان بالای ۱۸ سال وی نتوانند هنگام درخواست ویزا مدرک زبان IELTS که هر مهارت آن حداقل ۴.۵ باشد ارائه نماید باید مبلغی را بعنوان هزینه زبان انگلیسی (هنگام صدور ویزا) بپردازد.

امتیاز بندی ویزای ۱۸۸ استرالیا در روش کارآفرینی و سرمایه گذاری معمولی

موارد امتیاز آورمحدودهامتیاز
سن۱۸ تا ۲۴ سال۲۰
۲۵ تا ۳۲ سال۳۰
۳۳ تا ۳۹ سال۲۵
۴۰ تا ۴۴ سال۲۰
۴۵ تا ۵۴ سال۱۵
مدرک زبان IELTSحداقل نمره ۵ در هر مهارت امتحان IELTS۵
حداقل نمره ۷ در هر مهارت امتحان IELTS۱۰
مدارک دانشگاهیداشتن حداقل مدرک لیسانس۵
داشتن مدرک لیسانس در علوم و تکنولوژی و یا بیزینس۱۰
سابقه مدیریتی و مالکیت تجارتداشتن حداقل ۴ سال سابقه مدیریتی و مالکیت۱۰
داشتن حداقل ۷ سال سابقه مدیریتی و مالکیت۱۵
ارزش کل دارایی های شخصی و مربوط به بیزینس (مجموع دارایی های خود و همسر)۲ میلیارد تومان۵
۳ میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان۱۵
۴ و نیم میلیارد تومان۲۵
۵ میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان۳۵
گردش مالی تجارت فرد متقاضی در یکسال اخیر (شامل میزان درآمد و هزینه و یا بطور کلی فروش آن تجارت)۱ میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان۵
۲ میلیارد و نیم میلیون تومان۱۵
۳ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان۲۵
۵ میلیارد تومان۳۵
نوآوریعلامت ثبت شده مرتبط با تجارت۱۰
اختراع ثبت شده و استفاده انحصاری آن مرتبط با تجارت۱۵
مدارک مربوط به صادرات کالاهای تجارت فرد متقاضی۱۵
شرکت های با رشد سریع۱۰
امتیاز ارائه شده توسط ایالت۱۰
موضوع پادکست : ویزای کارآفرینی استرالیا

by مهندس کوروش رفیعی فر

مدارک مورد نیاز برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای درخواست این ویزا، مدارک به دوبخش مدارک شناسایی و هویتی و مدارک مرتبط با کسب وکارو سابقه بیزینس متقاضی تقسیم می شود.

برای مثال :

مدارک هویتی شامل:

   ترجمه شناسنامه

   کپی برابر با اصل پاسپورتها

   ترجمه سند ازدواج

   ترجمه کارت پایان خدمت/معافیت عکس

مدارک سابقه بیزینس شامل :

♦   اساسنامه و ثبت شرکت/ پروانه کسب

   روزنامه رسمی و تغییرات شرکت

   صورتهای مالی ۲ سال گذشته

   گواهی بانکی در صورت داشتن حساب بانکی بلند مدت

   چارت سازمانی

   عکس از محل شرکت

   مالیات های پرداخت شده

♦   لیست بیمه

شرایط ویزای ۸۸۸ استرالیا

  •     دسته کارآفرینی: اقامت حداقل یک سال در استرالیا، مالکیت بیزینس در صورتی که گردش مالی شما کمتر از ۴۰۰ هزار دلار است باید حداقل ۵۱ درصد سهام برای شما در صورتی که بیش از ۴۰۰ هزار دلار است حداقل ۳۰ درصد سهام برای شما باشد، سابقه مدیریتی برای حداقل دو سال، گردش مالی حداقل ۳۰۰ هزار دلار در سال.
  •     دسته سرمایه گذاری معمولی: گذشت حداقل ۴ سال از سرمایه گذاری شما، زندگی حداقل دو سال با ویزا در استرالیا
  •     دسته سرمایه گذاری ویژه: گذشت حداقل ۴ سال از سرمایه گذاری شما، حضور حداقل ۴۰ روز در مدت سرمایه گذاری در استرالیا یا حضور همسر شما حداقل ۱۸۰ روز در استرالیا.

شرایط ویزای ۱۳۲ استرالیا

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا از نوع ۱۳۲ شرایط زیر باید رعایت شود:

  •     سن کمتر از ۵۵ سال
  •     ارزش دارایی متقاضی و همسرش بالای ۱.۵ میلیون دلار و قابل انتقال
  •     دارایی متقاضی و همسرش در کسب و کار حداقل ۴۰۰ هزار دلار
  •     مالکیت بیزینس اگر درآمد کمتر از ۴۰۰ هزار دلار است، حداقل ۵۱ درصد سهام متعلق به متقاضی و در صورتی که بیش ار از ۴۰۰ هزار دلار است حداقل ۳۰ درصد سهام متعلق به متقاضی باشد.
  •     یا مالکیت حداقل ده درصد از یک شرکت
  •     حداقل به میزان ۳ میلیون دلار گردش مالی برای کسب و کار متقاضی در دو سال از ۴ سال اخیر بین یک یا چند بیزینس

شرایط ویزای ۸۹۲ استرالیا

  •     اقامت حداقل یک سال در استرالیا
  •     اگر گردش مالی کسب و کار شما کمتر از ۴۰۰ هزار دلار است حداقل ۵۱ درصد سهام برای شما و اگر بیش از ۴۰۰ هزار دلار است حداقل ۳۰ درصد سهام برای شما
  •     سابقه مدیریتی برای حداقل دو سال
  •     گردش مالی سالیانه کسب و کار حداقل ۲۰۰ هزار دلار
  •     حداقل دو شرط از سه شرط پیش رو را داشته باشد: ۱- داشتن حداقل ۷۵ هزار دلار سرمایه گذاری خالص در کسب و کار، ۲- حداقل ۲۵۰ هزار دلار ارزش  دارایی شخصی، ۳- استخدام حداقل یک نفر به شکل تمام وقت

شرایط ویزای ۸۹۰ استرالیا

  •     اقامت حداقل یک سال در استرالیا
  •     اگر گردش مالی کسب و کار شما کمتر از ۴۰۰ هزار دلار است حداقل ۵۱ درصد سهام برای شما و اگر بیش از ۴۰۰ هزار دلار است حداقل ۳۰ درصد سهام برای شما
  •     سابقه مدیریتی برای حداقل دو سال
  •     گردش مالی سالیانه کسب و کار حداقل ۳۰۰ هزار دلار
  •     حداقل دو شرط از سه شرط پیش رو را داشته باشد: ۱- داشتن حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خالص در کسب و کار، ۲- حداقل ۲۵۰ هزار دلار ارزش  دارایی شخصی، ۳- استخدام حداقل ۲ نفر به شکل تمام وقت

هزینه ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا نیاز به پرداخت هزینه است. دقت کنید که هزینه ها خود شامل دسته بندی های مختلف هستند:

1-      دسته اول هزینه مربوط به نوع سرمایه گذاری است که انتخاب می کنید که طبق شرایط بالا به طور دقیق توضیح داده شد. در واقع اینکه چه روشی را انتخاب می کنید اعم از کارآفرینی و سرمایه گذاری معمولی و ویژه هر یک نیاز به گردش مالی مورد نظر دارد و باید این گزینه را مدنظر قرار دهید.

2-      دسته دوم هزینه هایی است که مربوط به تنظیم مدارک و ترجمه صورت می گیرد شما برای ترجمه رسمی نیاز به صرف هزینه بیشتری دارید و اگر به سراغ ترجمه ناتی بروید موقعیت هزینه شما متفاوت خواهد بود. همینطور یک سری هزینه های دیگر نیاز است که بخش مهمی از شرایط ویزای سرمایه گذاری استرالیا است و باید از نظر تنظیم سوابق کاری و عکس و … آنها را در نظر داشته باشید.

3-      دسته سوم هزینه ها مربوط به صدور ویزای سرمایه گذاری استرالیا است که به سفارت و ارگان های مربوطه پرداخت می کنید.

4-      همینطور هزینه های مربوط به مشاوره و … نیز در نظر گرفته می شود و شما باید ثابت کنید که از پس هزینه زندگی در این کشور برمی آیید.

بررسی ها به صورت میانگین نشان می دهد که هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا برای متقاضی اصلی بیش از ۵ هزار دلار استرالیا است و عضو خانواده وی در صورتی که بیش از ۱۸ سال داشته باشند بیش از ۲ هزار دلار استرالیا و در صورتی که کمتر از ۱۸ سال داشته باشند بیش از ۱ هزار دلار استرالیا هزینه در نظر گرفته می شود. این رقم ها در وضعیت میانگین گفته شده است.

مزایای ویزای سرمایه گذاری استرالیا

   شرایط اشتغال با ثبات بالا و در حال رشد برای ایجاد کسب و کار

   زندگی در کشور پیشرفته و انگلیسی زبان

♦   عدم انتقال سرمایه قبل از ورود به استرالیا برای ویزای کارآفرینی

   امکان اقدام برای اقامت دایم استرالیا ۲ سال بعد از ورود

   امکان دریافت پاسپورت استرالیایی بعد از ۴ سال

   تحصیل فرزندان در بهترین دانشگاهای دنیا به هزینه بسیار پایین

   شرایط سرمایه گذاری به مراتب راحت تر از کشور هایی مثل کانادا و آمریکا

♦   محدود نبودن به انتخاب حوزه بیزینس در استرالیا

مراحل انجام ویزای سرمایه گذاری استرالیا

مرحله اول : جمع آوری مدارک مدیریتی و کاری

مرحله دوم : اقدام برای یکی از استانهای استرالیا

مرحله سوم : دریافت تاییدیه استانی و جمع آوری بقیه مدارک و فرمها و اقدام برای اداره مهاجرت استرالیا

مرحله چهارم : دریافت فایل نامبر

مرحله پنجم : دریافت مدیکال و انجام آن

مرحله ششم : دریافت ویزا

کلام آخر

برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، نیازمند وکیل با تجربه و با رزومه موفق جهت پیگیری فرآیند درخواست ویزا، تا انتهای کار هستید. فراموش نکنید هر روش مهاجرتی به خصوصروش های سرمایه گذاری ، در عین سادگی می تواند بسیار پیچیده و نیازمند دقت بالا در آماده سازی مدارک ویزای سرمایه گذاری استرالیا باشد.

ما در موسسه بین المللی ویزانو، این خدمات را برای شما فراهم کرده ایم تا با خیال آسوده با ضریب اطمینان بالا به فکر زندگی در کشور جدید باشید.

ارزیابی رایگان