کشور آلمان

کشور آلمان از شمال دانمارک ، از شرق با جمهوری چک و لهستان و از غرب با لوکزامبورگ ، فرانسه ، هلند و بلژیک و از جنوب با سوئیس و اتریش هم مرزبوده  و این بدان معناست که از موقعیت فوق العاده اقتصادی و زیست محیطی برخوردار می باشد.کشور آلمان جز ۳۲ کشور اتحادیه اروپا بوده و پایتخت آن شهر برلیانست می باشد .از لحاظ اقتصادی چهار شهر مونیخ ، برلین ، هامبورگ و فرانکفورت حرف اول را در آلمان می زنند. جمهوری فدرال آلمان عضو سازمان ملل متحد ، ناتو ، گروه هشت و گروه پنج و از بنیان گذاران اتحادیه اروپا می باشد .

موارد مهم در خرید ملک در آلمان

بهتر است پیش از خرید ملک در آلمان موارد زیر را مورد توجه قرار دهید.

1- بررسی بازار آلمان : درست است که چرخه جهانی تغییرات قیمت مسکن فقط در یک کشور و محدوده نیست اما انتخاب صحیح منطقه ، قیمت ارز و مواردی از این قبیل آینده شما را  تحت تاثیر قرار میدهد.

2- استفاده از یک راهنمای حرفه ای در خرید ملک:شما در خرید هر محصولی باید اطلاعات و علم لازم نسبت به محصول و نحوه ی خرید آن از روش های معقول را دارا باشید .

3- استخدام یک وکیل قانونی : در کشور آلمان اجباری برای داشتن وکیل نیست اما به دلیل اطلاعات کم و ناقص شما در رابطه با قوانین کشور آلمان و حفظ سرمایه خود بهتر است که از یک وکیل حرفه ای استفاده کنید..

4- ترجمه مدارک مهم : شما باید تمام مدارک و اسناد مهم را به زبان خودتان ترجمه نمایید .زیرا پس از امضاء اسناد و مدارک مجبور به تسلیم و اجرای بندهای آنان خواهید شد .

5- صرفه جویی در پول در پرداخت وام مسکن : توجه داشته باشید شما باید در پرداخت وام، پولتان را  به واحد دیگری یعنی یورو تبدیل نمایید. به همین خاطر در بحث change کردن و پرداخت به موقع آن دقت لازم را داشته باشید .

مراحل و شرایط خرید ملک در آلمان

شما با خرید ملک و کسب اقامت آلمان ،ویزای اقامت مسکونی دریافت خواهید کرد و می توانید آزادانه در سایر کشورها نیز تجارت داشته باشید.

جهت کسب اقامت آلمان از طریق خرید ملک باید مراحل زیر را طی نمایید.

1- پیش قراردادی شامل موارد اولیه معامله تهیه کرده مواردی همچون: ارزش ملک، شرایط و روش پرداخت، شرایط معامله، و میزان سپرده .. .

2- سپرده اولیه به میزان 10درصد از مبلغ قرارداد یا بهای ملک است و به حساب سپرده بانکی محضر واریز می شود.

3- دفتر اسناد رسمی آلمان موارد زیر را به عهده گرفته و انجام میدهد: استعلام از ثبت برای اموال غیر منقول، وضعیت بانکی، دریافت تأییدیه ثبت املاک.

4- شما موظف هستید مالیات املاک و مستغلات را پرداخت کنید.

5- در نهایت قرارداد خرید بین مالک و خریدار بسته می شود.

6- تکمیل این مراحل 41 روز زمان می برد ولی شما برای پرداخت مالیات 4 هفته زمان دارید.

 

شرایط خرید ملک

1-  تحقیق بر روی مناطق و موقعیت ملک ها، و انتخاب ملک.

2- بررسی وام مسکن درخواستی توسط فرد خریدار.

3- ارائه و دریافت اصل پیشنهاد خرید.

4- مراجعه به دفتر اسناد رسمی.

5- ارائه تعهد بانکی به طرف قرارداد برای اثبات تمکن مالی.

6- تأیید و امضای قرارداد خرید.

7- تأیید و ثبت قرارداد فروش.

8- دریافت وام مسکن.

9- ارائه مدارک پرداخت مالیات.

هزینه خرید ملک در آلمان

در کشور آلمان محدودیتی برای خرید ملک وجود ندارد و افراد غیر تبعه و کسانی که حتی اقامت اتحادیه اروپا را ندارند می توانند این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

قیمت مسکن در کشور آلمان تا حد فاصل سال های  ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در بحث اجاره ۱۵ درصد و در بحث خرید ۲۳ درصد افزایش یافته است و چون نرخ تورم پایین است عملا در بحث مسکن قیمت آن تغییری نخواهد داشت . در حال حاضر هزینه خرید مسکن بطور متوسط هر متر مربع حدود ۱۵۰۰ الی ۲۵۰۰ یورو می باشد .

 

شهر قیمت آپارتمان قیمت ویلا
مونیخ 5.839 یورو 4.233 یورو
برلین 3.593 یورو 2.321 یورو
هامبورگ 3.669 یورو 2.529 یورو
فرانکفورت 3.167 یورو 2.500 یورو
هانوفر 2.257 یورو 2.007 یورو
کلن 2.071 یورو 2.240 یورو

 

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

خرید ملک در کشور آلمان یکی از روش هایی است که افراد زیادی به دنبال دریافت اقامت کشور آلمان از طریق آن می باشند .

نکته قابل ذکر این است که خرید ملک در کشور آلمان به تنهایی منجر به اقامت خریدار نمیشود و معمولا گزینه خرید ملک در کشور آلمان برای افرادی می باشد که از یکی از طرق دیگر اقامتی در این کشور حضور داشته اند که این مسیرها میتواند تحصیل در کشور آلمان ، کار در کشور آلمان ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان باشد . پس از اینکه شما از یکی از طرق اقامتی در این کشور حضور پیدا کردید میتوانید با خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری کرده و یا یک مکان مسکونی دائمی همیشگی را برای خود اختیار کنید.

در ابتدا اقامت یک ساله دریافت خواهید کرد، و با تمدید 5 باره آن، به اقامت دائم در آلمان دریافت خواهید کرد. در این 5 سال، ملک خریداری شده در آلمان نباید فروخته شود.

نکته قابل توجه این است که اگر فرد از ویزای تحصیلی یا کار آلمان برخوردار نباشد، شروع پروسه خرید ملک به صورت غیابی انجام خواهد شد؛ بنابراین برای انجام کار و مراحل، به کمک افراد قابل اعتماد نیاز دارید.

ارزیابی رایگان