مقدمه

انگلیس یکی از محبوب ترین نقاط مهاجرتی در جهان برای افرادی ست که مایل به زندگی و کار در یک کشور جدید هستند. اما،سیستم مهاجرتی انگلستان دارای محدودیت ها و سختی های بسیار می باشد. پس از نتیجه رفراندم اتحادیه اروپا در 23 ژوئن 2016 و تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا تغییرات بیشتری در سیستم ویزای انگلستان انجام شده است.  اخیرا دو ویزای نوآوری و ویزای Start-Up انگلستان معرفی شده اند.

در بسیاری موارد ، شما باید تحت سیستم ویزای امتیازات انگلیس ((tier points قرار بگیرید که متقاضیان را بر اساس معیارهای مختلفی که برای ارزیابی صلاحیت آنها برای ویزای کار یا تحصیل در انگلستان طراحی شده است ، اندازه گیری می کند.

اکثر برنامه های ویزای مربوط به کار مانند طرح ویزای Tier 2 و همچنین برنامه های ویزای تحصیلی Tier 4 اکنون از طریق این سیستم ساخته شده اند.

از سال 2010 ، دولت انگلستان برای محدود کردن مهاجرت به انگلستان ، به ویژه از خارج از اتحادیه اروپا، در قانون مهاجرت بریتانیا یک سری تغییرات ایجاد کرده است.

آیا می توانم در انگلستان کار کنم؟

اگر شهروند یک کشور اتحادیه اروپا هستید ، در حال حاضر این حق را دارید که در انگلستان زندگی کنید و بدون ویزای کار در انگلستان کار کنید.

برای کار در لندن و سایر مناطق این کشور ، کلیه شهروندان غیر اتحادیه اروپا به ویزای کار انگلیس احتیاج دارند. اتباع برخی از کشورها قادر به ورود به انگلستان هستند و تا 6 ماه میتواند بدون ویزا درانگلستان بمانند ، اما اجازه کار با حقوق یا بدون حقوق را ندارند.

شرایط ویزای کار در انگلستان

اگر شما شهروند یک کشورغیر اتحادیه اروپا و مایل به کار در انگلستان هستید ، به مجوز کار در رابطه با نوع کاری که قرار است انجام دهید نیاز دارید. بیشتر ویزاهای کاری انگلیس نیاز به اسپانسرشیپ از کارفرمای مستقر در انگلستان دارند ، بنابراین شما باید قبل از درخواست ویزای کار در انگلستان شغل و حمایت مالی مناسب را تضمین کنید. ویزاهای کاری انگلیس در حال حاضر برای شغل های عادی با مهارت های معمولی در دسترس نیستند، بنابراین شما نمیتوانید با نوع ویزای دیگری وارد انگلستان شوید ولی به شغل های معمولی و کم مهارت روی بیاورید.

همچنین اگر قرار است بیش از 6 ماه در انگلیس بمانید ، به مجوز اقامت بیومتریک نیاز دارید.

 

گروه های زیر از شرایط ویزای کار در انگلستان معاف هستند:

     افرادی که هنگام ارائه پست به خارج از انگلیس بودند

     وزرای خارج از کشور در زمینه تجارت رسمی

     اعضای مسلح کشورهای مشترک المنافع یا مناطق خارج از کشور که به انگلیس اعزام شده اند

♦     مقامات رسمی که برای یک راس یا دولت کار می کنند.

سیستم ارزیابی مهاجرت انگلیس

صلاحیت ویزای کار در انگلیس با توجه به تعداد امتیازاتی که در سیستم امتیازات انگلیس کسب می کنید تعیین می شود. در این سیستم امتیازات به شرح زیر اعطا می شود:

     صلاحیت ها

     درآمد مورد انتظار آینده

     اسپانسر

     مهارتهای زبان انگلیسی

     سرمایه ای که توسط خود شخص جمع اوری شده است.

مهاجرت کاری از طریق داشتن پیشنهاد شغلی و دریافت ویزای کار در انگلستان

اولین شرط از شروط دریافت ویزای کار در انگلستان داشتن یک کارفرما و یک پیشنهاد شغلی در این کشور است .

به این معنا که چنانچه شما از یک کارفرما در کشور انگلستان پیشنهاد شغلی نداشته باشید نمیتوانید برای این نوع از ویزا اقدام نمایید.

از دیگر شرایطی که شما برای دریافت ویزای کار در انگلستان داشته باشید مدرک زبان حداقل معادل آیلتس جنرال 5.5است و از منظر مدرک تحصیلی نیز حداقل مدرک کارشناسی است.

همانند دیگر ویزاهای کشور انگلستان نیز شما نیاز به ارایه مدارک مالی دارید.

این مدارک شامل پرینت تراکنش بانکی و همین طور نامه تمکن مالی است که حداقل موجودی حساب شما در زمان ارایه میباید 10000 پوند و همراه 6000 پوند می باشد(با ارز دولتی)

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار انگلستان از طریق پیشنهاد شغلی:

     ترجمه رسمی به همراه تاییدات دادگستری و امور خارجه مدرک تحصیلی فرد اصلی
     ترجمه رسمی به همراه تاییدات دادگستری و امور خارجه گواهی اشتغال به کار سابقه ی کاری به همراه لیست بیمه و یا جواز تاسیس شرکت و روزنامه رسمی و… متقاضی اصلی
     ترجمه رسمی به همراه تاییدات دادگستری و امور خارجه شناسنامه شخص اصلی و همراهان
     ترجمه رسمی به همراه تاییدات دادگستری و امور خارجه مدارک مالی مانند اسناد ملکی و…
     مدرک زبان حداقل آیلتس 5.5 جنرال
     پرینت تراکنش بانکی و نامه تمکن مالی یک ماهه متقاضی با مبالغ ذکر شده که حتما میباید از بانک های پارسیان و یا پاسارگاد باشد
     دو قطعه عکس بایومتریک

سیستم ویزاهای Tier  انگلستان

  1. ویزای Tier 1: این دسته ویزا برای “مهاجران عالی رتبه” خارج از اتحادیه اروپا می باشد و برنامه ویزای سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی را پوشش می دهد و همچنین به افراد معدودی که تحت ویزای استعدادهای خاص tier 1 ویا  ویزای موقعیت های استثناعی هستند، تعلق میگیرد.  در 29 مارس 2019 ، طرح ویزا نوآوران بریتانیا جایگزین طرح ویزای کارآفرین  Tier 1شد.
  2. ویزای Tier 2: این دسته ویزا برای “کارکنان حرفه ای” از خارج از اتحادیه اروپا می باشد که دارای یک پیشنهاد شغلی در انگلستان ویک اسپانسرTier 2 هستند. این ویزا شامل کارکنانی است که توسط یک شرکت بین المللی از طریق ویزای Tier 2 در صورت کمبود نیرو به انگستان فرستاده میشوند.
  3. ویزای Tier 3: این ویزا به کارکنان با مهارت های معمولی که به دلیل کمبود های موقتی نیرو به انها نیاز میشود ، تعلق میگیرد. دولت تاکنون هرگز ویزایی برای این طرح اختصاص نداده است. متأسفانه ، این بدان معنی است که شما نمی توانید برای این ویزا اقدام کنید.
  4. ویزای Tier 4: این ویزا برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا است که مایل به تحصیل در انگلستان هستند. متقاضیان قبل از اقدام به درخواست ، باید در یک موسسه آموزشی در انگلستان ثبت نام شده باشند.
  5. ویزای Tier 5: این ویزا شامل شش نوع زیرمجموعه Tier ها میباشد که از کارکنان موقت شامل نواوران و ورزشکاران ، خیرین ، کارمندان مذهبی و طرح تحرک جوانان است که حدود 55000 جوان را هر ساله قادر می سازد که در تعطیلات در انگلستان کار کنند.

آیا می توانم در انگلستان به عنوان فردی خود اشتغال یا آزاد کار کنم؟

انواع ویزای های کار زیر برای کسانی که مایل به کار با ظرفیت آزاد یا خود اشتغالی هستند در دسترس است:

1 – ویزای Tier 1 (کارآفرین)

این ویزا برای کسانی که می خواهند بیزینسی در انگلستان راه اندازی و یا اداره کنند میباشد، که حداقل به 50،000 پوند  سرمایه نیاز است.  این ویزا برای 3 سال اعتبار دارد و می توان تا 3 سال دیگر تمدید کرد.

2 – ویزای Tier 1 (کارآفرینی فارغ التحصیلی)

این ویزا برای فارغ التحصیلان دارای ایده های تجاری که توسط وزارت تجارت بین المللی انگلیس یا یک مؤسسه آموزش عالی انگلستان تأیید شده است، میباشد. این ویزا 1 سال اعتبار دارد و می تواند برای یک سال دیگر تمدید شود.

3 –  ویزای Tier 1(سرمایه گذاری)

این ویزا برای کسانیست که مایل به سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون پوند در انگلستان هستند. ویزا به مدت 3 سال اعتبار دارد و می تواند برای 2 سال دیگر تمدید شود.

فرم درخواست ویزای tier2

     دعوتنامه ی کاری به همراه کپی از مدارک هویتی کارفرمای دعوت کننده
     مدارک شغلی و سابقه کار و یا کارفرمایی شخص و یا شرکت دعوت کننده
     مدارک مالی شخص دعوت کننده مانند فیش حقوقی و موجودی حساب بانکی
     آخرین مدرک نشان دهنده پرداخت مالیات از سوی حامی
     اجاره نامه و یا سند ملکی نشان دهنده محل سکونت شخص حامی
♦     نمونه ای از قبوض پرداختی توسط حامی مانند قبض برق و آب و….

دقت بفرمایید که شما میبایست این مدارک را به سفارت انگلستان تحویل دهید و پس از مصاحبه سفارت در مورد اینکه به شما ویزای کاری را ارایه نماید یا خیر تصمیم گیری میکند و این موضوع حتما به این معنا نیست که با صدور ویزای شما موافقت شود.

مناسب ترین سن برای اخذ ویزای کار انگلستان معمولا بین بیست و پنج تا چهل و پنج سالگی است و معمولا این افراد از شانس بالاتری برای دریافت ویزا بهره مند هستند. چنانکه مطلع هستید کشور انگلستان در صدور انواع ویزا برای ایرانیان سخت گیر است و شخص میبایست موارد مختلفی را در ارایه مدارک و همینطور مصاحبه رعایت نماید. بساری از افراد ایرانی که برای این نوع از ویزا اقدام میکنند مسلما تجربه کافی در امر اخذ ویزا را ندارند و بدون مشورت با افراد آگاه به این کار اقدام میکنند و شانس دریافت ویزا را برای خود کم میکنند.
یکی دیگر از مسایل مهم در این مساله این است که مدارک مورد نیاز برای روز سفارت ممکن است در طول زمان دستخوش تغییرات شوند از این رو سعی کنید حتما از آخرین مدارک مورد نیاز آگاه شوید.

انواع  ویزای کار در انگلستان

ویزای رده ی اول : ویزای استعدادهای درخشان
ویزای رده دوم : ( این ویزا خود سه نوع متفاوت دارد)

        1. جنرال یا همان کارکنان ماهر
        2. ویزای انتقال یا اعزام بین شرکتی
        3. ویزای ورزشکاران

ویزای استعدادهای درخشان انگلستان Tier1-Exceptional Talent

انگلیس برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در خاک انگلستان دارند و همچنین از استعدادهای درخشانی نیز برخوردار هستند، زمینه ای را برای اخذ ویزای Tier1 در نظر گرفته است که در اصطلاح به آن Tier1-Exceptional Talent گفته می شود. بنابراین در صورتی که در یکی رشته های علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، فن آوری دیجیتال و یا رشته های هنری استعداد خاصی دارید می توانید از طریق این نوع ویزای سرمایه گذاری برای اقامت در انگلیس اقدام نمایید.فرآیند اپلیکیشن در دو مرحله انجام می شود. در ابتدا شما باید از طرف دفتر اصلی برای تاییدیه این که دارای استعداد خاصی هستید اقدام نمایید و پس از پذیرش ایمیلی برای شما ارسال می شود که می توانید ۳ ماه قبل از سفر خود به انگلیس، برای ویزای خود اقدام نمایید. هزینه های مرحله اول که برای پذیرش تاییدیه استعداد شما می باشد ۲۸۱ پوند و برای مرحله دوم که ویزا اپلیکیشن می باشد نیز ۲۸۱ پوند می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری افراد با استعدادهای درخشان به شرح زیر می باشد:

اصل پاسپورت
عکس رنگی
کپی از نامه تاییدیه استعداد شما
توجه داشته باشید که پاسپورت شما باید یک صفحه پشت و رو خالی برای الصاق ویزا داشته باشد. همچنین تمامی اسناد و مدارک شما باید به انگلیسی ترجمه شده باشند.

مدت اقامت برای ویزای Tier1-Exceptional Talent

متقاضیان این نوع ویزای Tier1 در صورتی که از خاک بریتانیا اقدام نمایند به مدت ۵ سال و در صورتی که از خارج از بریتانیا تقاضای ویزا دهند ۵ سال ۴ ماه می توانند در انگلستان بمانند. پیش از اتمام تاریخ انقضای اقامت خود می توانید برای مدت ۵ سال دیگر نیز تقاضای تمدید ویزا بدهید. البته این در صورتی است که سازمانی که استعداد شما را تایید کرده از تاییدیه خود منصرف نشده باشد. هزینه تمدید ویزا نیز ۵۶۲ پوند است.

دارندگان این ویزا می توانند:
برای یک کارفرما، به عنوان مدیر یک شرکت و یا به صورت خود اشتغالی مشغول به کار شوند
بدون اطلاع دفتر اصلی شغل خود را تغییر دهند
کارهای داوطلبانه انجام دهند
به خارج از بریتانیا سفر کنند و دوباره برگردند
اعضای خانواده خود را به همراه ببرند
اما زندگی کردن با این نوع ویزای سرمایه گذاری در انگلیس ملزم به رعایت شرایط زیر نیز می باشد:
نباید از بودجه دولت استفاده کنند
نباید به عنوان پزشک و یا دندانپزشک مشغول به کار شوند
نباید به عنوان یک ورزشکار حرفه ای و یا مربی ورزشی در مکانی کار کنند
دارندگان این ویزا می توانند اعضای خانواده خود که شامل همسر یا شریک زندگی، فرزندان زیر ۱۸ سال و فرزندان بالای ۱۸ سال در صورتی که در حال حاضر در بریتانیا زندگی می کنند را با خود به همراه ببرند. حتی برای فرزندانی که در زمان اقامت شما به دنیا می آیند نیز می توانید درخواست ارائه دهید تا در صورت ورود و خروجتان از کشور با مشکل مواجه نشوید.

شرایط کلی اخذ این نوع ویزا:

الف)  حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس(فوق لیسانس بهتر می باشد)
ب)  حداقل 3 تا 5 سال سابقه کار مرتبط
ج)  داشتن آیلتس UKVI حداقل 6 جنرال

* برای پرستاران ,ماما و پیرا پزشکان شرایط متفاوت هست که در فایل جداگانه توضیحات داده شده است

ما کار پیدا کردن جاب آفر و کارفرما از لیست جاب آفر 2019 انگلستان را انجام می دهیم
درابتدا ویزای 3 ساله به فرد داده می شود که همسر و فرزند زیر 18 سال خودش را هم می تواند به انگلستان ببرد و برای 2 ساله دیگر قابل تمدید هست.بعد 5 سال اقامت دائم داده می شود.

ما کار پیدا کردن و اجاره مسکن را هم برای فرد در انگلستان انجام می دهیم.
کار افتتاح حساب و سایر اقدامات حقوقی را نیز در انگلستان برای ایشان انجام می دهیم

ویزای رده ی دوم

این ویزا چهار نوع دارد. که مهم ترین آنها ویزای رده دوم جنرال است. اگر شما به عنوان یک شخص غیر اروپایی دعوتنامه و یا نامه ی استخدام در زمینه ی شغل های مورد نیاز انگلیس و برای شغلی که هیچ شخص بریتانیایی برای آن یافت نشده باشد را داشته باشد، میتوانید این ویزا را بگیرید.

داشتن اسپانسر

شما باید برای کار در بریتانیا یک نامه ی رسمی اسپانسرشیپ ازشرکتی که مجوز اسپانسرشیپ را دارد داشته باشد، همچنین کار که در انگلیس به آن مشغول میشوید باید حتما در زمینه ی همان مهارت و شغلی که به خاطرش اسپانسر شده اید باشد.

چقدر طول میکشد؟

شما باید حداکثر 3 ماه قبل از روزی که باید آغاز به کار کنید درخواست ویزای خود را به ثبت برسانید. روز آغاز به کار بر روی گواهی اسپانسرشیپ ثبت شده است. حدود 1 ماه بعد از اقدام اولیه، یک پاسخ اولیه دریافت میکنید.

شما میتوانید:
برای اسپانسری که در گواهی اسپانسرشیپ ذکر شده کار کنید.
شغل دوم داشته باشید.
کارهای داوطلبانه انجام دهید.
تحصیل کنید، اما به شرطی که با کاری که برایش اسپانسر شده اید تداخل نداشته باشد.
به خارج از بریتانیا سفر کنید و برگردید.
اعضای خانواده ی خود را با خود همراه کنید.
فرزندان متولد انگلیس در طی مدت اقامت توسط این ویزا میتوانند با ارائه گواهی تولد انگلیس با ذکر نام پدر و مادر ویزای اقامتی دریافت کنند.

شما نمیتوانید:
قبل از اینکه کار برای اسپانسرتان را شروع کنید در شغل دیگری مشغول به کار شوید.
شما توانایی دریافت هیچ گونه کمک هزینه ی دولتی از جمله وام ندارید.

شایستگی و شرایط

شما باید:

شماره مرجع گواهی اسپانسرشیپ داشته باشید.
مقدار حقوقتان مناسب باشد.
دانش زبانی انگلیسیتان به اندازه کافی قوی باشد.
اثبات وجود حداقل £945 در حساب بانکیتان به مدت حداقل 3 ماه گذشته
گواهی عدم سوء پیشینه ازهر کشوری که در 10 سال اخیر به مدت حداقل 1 سال در آن ساکن بوده اید داشته باشید.

گواهی اسپانسرشیپ

گواهی اسپانسرشیپ یک شماره مرجع است که شامل تمامی اطلاعات شخصی شما و همچنین اطلاعات شغل و اسپانسر شما میشود و مانند یک گواهی یا نامه نیست. پس از دریافت این شماره شما 3 ماه مهلت استفاده از آن در اقدامات مربوطه را دارید. اسپانسر شما میتواند شماره مرجع اسپانسرشیپ را در اختیارتان قرار دهد. همچنین اطلاعاتی مانند مقدار دقیق حقوق و تاریخ شروع و پایان را هم باید از اسپانسرتان دریافت کنید.

حقوق کافی و مناسب

به طور معمول حقوق سالیانه ی شما باید حداقل £30,000 باشد. البته اگر حقوق درج شده در لیست حقوق مناسب مخصوص هر شغل بالا تر از این مقدار باشد، حقوق شما باید برابر با عدد بیشتر باشد. اما در صورتی که شغل شما پرستاری، رادیوگرافی پزشکی، پارا پزشکی و یا تدریس در دبیرستان باشد مقدار حقوق شما حتی اگر کمتر هم باشد مشکلی ایجاد نمیکند.

تمکن مالی

شما باید مبلغ حداقل £10000 در حساب خود داشته باشید..(ارز دولتی)
دانش زبان
شما باید دانش زبانی خود را ثابت کنید. برای اینکار شما باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید:
داشتن مدرک آیلتس 5.5
و یا اثبات این که حداقل یکی از مدارک دانشگاهی شما در یکی از موسسات انگلیسی زبان و به زبان انگلیسی اخذ شده است. این مدرک باید پس از ارزشیابی با مدارک بریتانیایی تطبیق داده شود.

برخی از مدارک مورد نیاز

نکته: همه ی مدارک باید ترجمه شده باشند.
پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار و یک برگ خالی دست نخورده برای ویزای شما داشته باشد.
پرینت حساب بانکی که نشان دهد حداقل مبلغ 20000 پوند در حسابتان مانده باشد
مدارک چکاپ کامل پزشکی و همچنین چکاپ غربالگری بیماری سل
مدرک گواهی عدم سوء پیشینه از هر کشوری که حداقل 12 ماه در آن زندگی کرده اید
نکته: با توجه به پرونده ی هر شخص، ممکن است شما مدارک خاص دیگری نیز نیاز داشته باشید.

درخواست از خارج از کشور بریتانیا

شما باید به صورت اینترنتی و آنلاین برای ویزای رده دوم جنرال اقدام کنید. همچنین اثر انگشتان و عکس شما نیز باید در یک مرکز معتبر درخواست ویزا گرفته شود. این کار برای صدور مجوز اقامتی بیومتریک برای شما میباشد.

تمدید ویزا

امکان تمدید برای بسیاری از دارندگان ویزای رده دوم جنرال وجود دارد، برای اینکار باید قبل از پایان ویزای اول اقدام کرده و لیست و اطلاعات کاملی از همراهان مانند همسر و فرزندان، حتی فرزندانی که در طول اقامت در انگلیس توسط این ویزا ، 18 ساله شده اند لازم است.

برای این کار چند شرط وجود دارد، بعضی از آنها عبارتند از:
شما همچنان در همان شغلی که با آن وارد کشور شده اید و دفعه اول ویزا گرفته اید باقی مانده باشید.
هنوز هم برای اسپانسری که گواهی اسپانسرشیپ شما برایش صادر شده بود کار کنید.
مقدار حقوق شما هنوز هم از مبلغ در نظر گرفته شده به عنوان حقوق مناسب پایین تر نباشد.
برای اینکار باید درون بریتانیا باشید.

شما در صورتی به ویزای رده دوم جدید نیاز دارید که …
بخواهید شغل خود را تغییر دهید و در سازمان دیگری کار کنید.
شغلی که در لیست مهارت های مورد نیاز وجود دارند را رها کرده و به شغل دیگری که در لیست نیست بپیوندید.
اما اگر در همان شغل باقی بمانید در حالی که آن کار از لیست مهارت های مورد نیاز خارج شود، نیاز به گرفتن ویزای مجدد نیست.

شغل دوم

برای اینکه در شغل دومی که در زمینه ی همان شغل اول نیست و یا کار داوطلبانه نیست، یک ویزای رده ی دوم جنرال دیگر دریافت کنید. اما در صورتی که شغل دوم شما نیز در لیست مهارت های مورد نیاز قرار داشته باشد، میتوانید بدون نیاز به گرفتن یک رده ی دوم جدید، به مدت حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوید.
شرکت استخدام کننده ی شما برای شغل دوم باید اسپانسرتان شود و یک گواهی اسپانسرشیپ و شماره مرجع جدید مورد نیاز است.

شما نمیتوانید:
قبل از اینکه کار اول خود در شرکت اولیه را آغاز کنید، برای شغل دوم اقدام کنید.
کار خود را قبل از تایید و موافقت با درخواستتان، در شغل دوم آغاز کنید.

ساعات کاری

ساعات کاری حدودی افراد بالای 18 سال حداکثر 48 ساعت در هفته و برای افراد زیر 18 سال حداکثر 40 ساعت در هفته است. شغل هایی که شما برای مهاجرت به عنوان نیروی ماهر نیاز دارید باید حداقل 30 ساعت در هفته باشند.

مهارت های مورد نیاز کشور انگلیس

کد های SOC زمینه های شغلی در واقع Standard Occupational Classification یا طبقه بندی اشتغال هستند که در سال 2010 شکل گرفته اند.

سیستم ارزیابی و امتیاز دهی کشور انگلیس

متقاضیان باید حداقل 70 امتیاز برای قبولی دریافت کند. این در حالی است که از جدول اول حداقل 50 امتیاز و از جدول دوم کل 20 امتیاز موردنیاز است

50 امتیاز
دعوتنامه شغل در زمینه ی شغل های مورد نیاز

دعوتنامه شغلی و یا موافقت استخدام و گواهی اسپانسرشیپ

30 امتیاز
دعوتنامه در شغل های دیگر (شخص باید در آزمون بازار کار مقیمان قبول شود)

30 امتیاز
انتقال و یا اعزام بین شرکتی

5 امتیاز
فوق دیپلم

مدارک و سطح تحصیلی متقاضی

10 امتیاز
لیسانس و یا فوق لیسانس

15 امتیاز
دکترا

5 امتیاز
17000 تا 19999

حقوق دریافتی از شغل

10 امتیاز
20000 تا 21999

15 امتیاز

22000 تا 23999

20 امتیاز
بیشتر از 24000

10 امتیاز
اثبات تمکن مالی طبق توضیحات ذکر شده

10 امتیاز
مهارت های زبانی طبق توضیحات ذکر شده

فرصتهای شغلی برای دریافت ویزای کار در انگلستان بر اساس نوع کار متفاوت است:

   کارگر
    کارمند
    خود اشتغال و پیمانکار (فرد خود اشتغال است و مسئولیت اجرای کسب و کار خود موفقیت یا عدم موفقیت آن را عهده دار است)
   مدیر (مدیران شرکت نمایندگی سهامداران را به عهده دارند)
   دارنده دفتر (شخص دارای یک دفتر مستقل)

چه دسته از افراد می توانند متقاضی ویزای کار در انگلستان باشند؟

در صورتیکه متقاضی بالای 16 سال بوده و در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس مقیم نباشد می تواند در نظام امتیازبندی در خواست ویزای / مجوز کاری از کشور انگلستان بکند.

نکته اینکه افراد متقاضی برای واجد شرایط بودن نیاز به کسب امتیاز در موارد ذیل هستند:
* مدارک تحصیلی
* پیش بینی درآمدهای آتی
* ضمانت نامه
* سطح زبان انگلیسی
* تمکن مالی جهت پرداخت امور زندگی وابستگان

در صورت داشتن شرایط ذیل ، متقاضی می تواند تقاضای ویزای کار بکند :
* در صورتیکه متقاضی در گروه دوم – اجازهُ کار و قصد ورود به انگلستان را داشته باشد.
* در صورتیکه متقاضی در خاک انگلستان بوده و ویزا یا اقامت وی قابل تبدیل به ویزای کار باشد.
* در صورتیکه متقاضی در انگلستان بوده و ویزای کار را داشته و در خواست تمدید اقامت کند.

چه مدتی افراد دارای ویزای کار می توانند در انگلستان بمانند ؟

اگر دارای ویزای کاری باشد متقاضی می تواند به مدت حداکثر 3 سال و چهارماه یا زمان ذکر شده در ضمانت نامه کاری ( هرکدام کمتر باشد ) در انگلستان اقامت داشته باشد.
در صورتیکه متقاضی درخواست تمدید ویزای کاری داشته باشد مدت آن تا 2 سال دیگر تمدید می شود مگر اینکه در ضمانت نامه کاری زمان دیگری ثبت شده باشد ( بعلاوهُ 14 روز )، هرکدام که کمتر باشد.
اگر تقاضای تمدید ویزای کاری به متقاضی اعطاء شده و اجازهُ اقامت قبلی شخص با اجازهُ کاری بوده باشد، متقاضی می تواند در گروه انتقالی درخواست تمدید اقامت کرده که در این صورت تا 5 سال مجوز اقامت وی تمدید می گردد.

نرمال جاب آفر(NORMAL JOB OFFER)

در این نوع ویزا پس از بررسی رزومه شخص از طرف شرکت های داخل و خارج نامه تایید رزومه ارسال می گردد.پس از آن یک برگ جاب آفر برای شخص ارسال می شود,سپس فرد باید در انگلستان جهت انجام امور جستجو,مصاحبه,پذیرش اقدام نمایند در این مرحله انجام تمام امور اداری بر عهده شخص می باشد.

ویزای ورزشکاری ویزای TIER2

ویزای ورزشکاری مناسب ورزشکاران و نخبگان ورزشی است,که بصورت بین المللی مشغول فعالیت هستند.شرایط این نوع ویزای شبیه ویزای TIER 2 می باشد و مدت آن 3 سال و 4 ماه است.شما بعد از مهاجرت می توانید همچنان در تیم ملی خود فعالیت کنید با به عنوان گزارشگر یا مفسر انجام وظیفه کنید.شما نمی توانید بدون تبدیل نوع ویزای تایر 2 شغلی برای خود داشته باشید و باید برای درخواست شغل اسپانسر داشته باشید.

ویزای هنرمندان TIER5

این ویزا مناسب افرادی با مهارت های در زمینه ورزشی یا کارهای هنری و خلاقانه (بازیگری ,نوازندگی و ….)است .این افراد باید پیشنهاد کاری داشته باشند و همچنین دارای گواهی اسپانسری از طرف یکی از کارآفرین های اسپانسری باشند افرادی که قرار است به عنوان ورزشکار استخدام شوند باید دارای عناوین بین المللی باشند.هزینه اپلای این نوع ویزا 235 پوند و برای تمدید 825 پوند باشد.مدت اقامت شما حداکثر 12 ماه است.

ویزای های دیگر انگلیس

سیستم ویزای Tier انگلستان اکثر ویزاهای کار ، تحصیلی و سرمایه گذاری را در بر می گیرد. اما ویزاهای توریستی ، ویزاهای همراه و برخی ویزاهای تجاری انگلستان در خارج از این پنج نوع قرار می گیرند.

ویزاهای تجاری انگلستان: این بخش تعدادی از ویزاهای تجاری بلند مدت را که خارج از سیستم  Tierویزای انگلستان قرار دارند ، در بر می گیرد.

ویزاهای توریستی انگلستان: در این بخش اطلاعات لازم برای ورود به انگلستان به عنوان بازدید کننده ، اعم از شغلی یا سیاحتی برای شما وجود دارد.

ویزاهای همراه انگلستان: چه بخواهید خانواده خود را به انگلستان بیاورید ، یا به یکی از اعضای خانواده خود که در آنجا ساکن هستند ، بپیوندید ، این بخش گزینه های اصلی ویزای انگلیس برای خانواده ها را در بر می گیرد.

به عنوان یک مهاجر باید برای کار در لندن یا یکی دیگر از شهرهای انگلیس مجوز اجازه به کار داشته باشید.

حق شما برای کار در انگلستان به عنوان یک خارجی در حال حاضر به این بستگی دارد که از کجا به آنجا سفر می کنید و همچنین به نوع کارهایی که می خواهید انجام دهید. اگر برای اهداف شغلی به انگلستان می آیید ، برای گرفتن شغل ممکن است به ویزای کار انگلیس و همچنین یک جاب آفر نیاز داشته باشید.

آیا می توانم در انگلستان کار کنم؟

جابجایی برای کار در لندن یا منطقه دیگر کشور

سیستم ارزیابی مهاجرت انگلیس

انواع ویزای کار انگلیس

آیا می توانم در انگلیس در یک موقعیت کم مهارت کار کنم؟

آیا می توانم در انگلستان به عنوان یک فرد خود اشتغالی یا آزاد کار کنم؟

ویزاهای کاری انگلیس برای کاریابی آموزشی و داوطلبانه

دانشجویان شاغل در انگلستان

درخواست ویزای کار در انگلستان

هزینه ویزای کار در انگلیس چقدر است؟

درخواست اجازه اقامت بیومتریک

ویزاهای کار برای کاریابی آموزشی و داوطلبانه

اگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اهداف آموزشی یا داوطلبانه به انگلیس می آیید ، می توانید تحت ویزای Tier 5 (موقت) برای کارهای داوطلبانه خیریه و برنامه های آموزشی خاص که مورد توافق بین المللی قرار گرفته است ، اقدام کنید.

دانشجویان شاغل در انگلستان

اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که در انگلستان با ویزای دانشجویی Tier 4 تحصیل می کنید ، مجاز به کار در انگلستان تحت ویزای دانشجویی در بیشتر مشاغل هستید. اما مشاغل خاص مانند کارهایی که مربوط به ورزش حرفه ای یا مربیگری وجود دارد که شما اجازه انجام آن را نخواهید داشت.

دانش آموزان زیر 18 سال که در یک مدرسه خصوصی مستقل تحت ویزای دانشجویی Tier 4(کودک) مشغول به تحصیل هستند ، مجاز به کار حداکثر 10 ساعت در هفته در طول مدت ترم و تمام وقت در طول تعطیلات هستند.

کسانی که در ترم های کوتاه مدت ویزای تحصیل کوتاه مدت تحصیل می کنند مجاز به کار نیستند.

مشاغل مورد نیاز برای انگلستان

1- مهندسی برق
2- مهندسی مکانیک
3- مهندسی عمران
4- فیزیک
5- انرژی هسته ای
6- کادر درمان

     • پرستار و ماما
     • پیراپزشک: هنر درمانگر (هنر روان درمانگر، هنر درمانگر، نمایش درمانگر و موسیقی درمانگر)
     • متخصص زیست پزشکی
     • پا پزشک/ پودیاتریست
     • متخصص بالینی
     • متخصص تغذیه
     • متخصص سمعک
     • کار درمانگر
     • کارشناس اتاق عمل و مراقبت های ویژه
     • بینایی سنج
     • پیراپزشک
     • فیزیوتراپیست
     • روانشناس (دکتر روان‌شناس، روانشناس دوره دیده، روانشناس بالینی، روانشناس مشاوره ای، روانشناس      تربیتی، روانشناس پزشکی قانونی، روانشناس سلامت، روانشناس شغلی، روانشناس ورزش)
     • متخصص پروتز / اُرتز
     • متخصص رادیوگرافی
     • مددکار اجتماعی در انگلیس
     • متخصص گفتاردرمانی

7- زمین شناس
8- مهندس نفت و گاز
9- مهندس آب و سازه های دریایی
10- مهندس معدن
11- مهندسی الکترونیک و مخابرات
12- مهندس شیمی
13- مهندسی هوافضا
14- مهندس پروژه
15- مهندس ساخت و تولید
16- مدیر عملیات
17- مهندس برنامه ریز
18- مدیر IT
19- طراحان بازی
20- طراحی و توسعه نرم افزار
21- متخصص محیط زیست
22- دبیر فیزیک ، ریاضی ، علوم و کامپیوتر
23- کارشناس اقتصاد ، آمار و بیمه
24- کارشناس خدمات اجتماعی
25- کارشناس کنترل کیفیت و برنامه ریز
26- تکنیسن برق
27- موزیسین
28- طراح انیمیشن و بازی کامپیوتری
29- طراح گرافیک
30- مسئول خرید و فروش
31- نگهداری و تعمیر هواپیما
33-روان شناس

برای مشاوره در زمینه دریافت ویزای کار در انگلستان با متخصصین ما در وبسایت ویزانو تماس بگیرید

ارزیابی رایگان