کشور استرالیا با توجه به شاخص های کیفیت زندگی بالایی که دارد یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی جهان می باشد و بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند سعی بر این دارند که از طریق مهاجرت شرایط زندگی و شغلی خود را بهبود دهند وآینده شغلی رفاهی و اجتماعی بهتری را برای خود بسازند،پس اگر شما هم به دنبال راه مناسبی برای مهاجرت و کار در استرالیا می گردید حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید و شرایط خود را برای اخذ ویزای 190 استرالیا بسنجید، موسسه مهاجرتی ویزانو با تکیه بر سابقه درخشان در اخذ ویزا با وکلای بسیار حرفه ای آماده اقدام پروسه ویزای استرالیا شما می باشد.

ویزای اسکیل ورکر

یکی از مهم ترین روادید کشور استرالیا ویزای 190می باشد که مبتنی بر داشتن مهارت وتخصص متقاضیان می باشد یکی از اصلی ترین مزییت های ویزای190استرالیا که تفاوت آن با سایر ویزا ها می باشد و باعث محبوبیت این ویزا شده است اقامت دائم استرالیا می باشد.برای ویزای 190استرالیا جدول امتیاز بندی وجود دارد که در ادامه به طور کامل به بررسی آن می پردازیم نکته قابل توجه این جدول امتیاز بندی آن است که برای دریافت ویزای اسکیل ورکر استرالیا هر شخص باید 65 امتیاز از این جدول را کسب کند.
در ادامه مقاله جدول امتیاز بندی ویزای 190 استرالیا به طور کامل آمده است تا بتوانید امتیاز خود را بسنجید.
در بین ویزاهای کار استرالیا ویزای 190 به عنوان ویزای اقامت دائم شناخته میشود که جایگزین بسیار مناسبی برای کسانی است که نتوانسته اند ویزای 189 را اخذ کنند و از طریق اسپانسرشیپی بودن ویزا 190 استرالیا می توانند امتیاز خود را بالاتر برده و اقامت دائم استرالیا را اخذ کنند ، توجه کنید که این ویزا هم شامل سیستم امتیاز بندی است که جدول امتیاز بندی در انتهای مقاله موجود است و می توانید به سادگی امتیاز خود را ببینید ، در صورتی که بتوانید امتیاز لازم برای ویزای 190 استرالیا را بر اساس رشته خود کسب کنید درصد موفقیت بالایی را برای اخذ این ویزا خواهید داشت .

اسپانسر شیپی بودن ویزای 190

ویزای 190 استرالیا یکی از ویزا های اسکیل ورکر اسپانسرشیپی این کشور می باشد که اخذ اقامت دائم استرالیا را برای متقاضیان راحت تر نموده است. اگر متقاضی به وسیله اسپانسر ایالتی برای کار در استرالیا، مورد حمایت قرار بگیرد، از از تمام مزایای ویزای کار بهره مند می شود. ویزای 190 استرالیا شباهت هایی با ویزای 189 استرالیا دارد و برای دریافت آن، باید حداقل امتیاز در نظر گرفته شده را کسب کرد.
ویزای 190 استرالیا ویزای اقامت 5 ساله استرالیا می باشد که قابلیت تبدیل به اقامت دائم استرالیا را دارد.

شرایط داشتن اسپانسر

اگر متقاضی از امتیازات موجود به حد نصاب نزدیک باشد می تواند 5 امتیاز نیز از طریق اسپانسر ایالتی به مجموع امتیاز خود اضافه کند که این امتیاز این ایالت ها بر اساس رشته و مهارت های مورد نیاز متفاوت می باشد که روش گرفتن این اسپانسری برای افزایش امتیاز به این صورت می باشد که هر کدام از ایالت ها یا شهر ها لیست مشاغل نیروی متخصص مورد نیاز کشور استرالیا ارائه و آگهی می نماید سپس اگر متقاضی بتواند کار و رشته خود را در لیست موجود بیابد می تواند مدارک خود را به آن ایالت ارسال نموده و امتیاز اسپانسر ایالتی را از ایالت مورد نظر برای ویزای اسکیل ورکر دریافت کند.

شرایط ویزای 190 استرالیا

در این کلاس ویزا که به ویزای تخصص و مهارت معروف شده است مجموع امتیاز متقاضی برای کسب ویزا 65 امتیاز می باشدکه فاکتور های آن به شرح زیر است:

• مدرک دانشگاهی یا آکادمیک:

 منظور از این فاکتور دارا بودن مدرک معتبر میباشد که گواهی گذراندن دوره تئوری یا عملی خاصی را داشته باشد.معمولا این دوره ها باید دارای اعتبار و پایان دوره معتبر باشند . به زبان ساده تر اینکه قابل ترجمه وتایید در کشور هدف باشند تا امکان اقدام وجود داشته باشد.

• سابقه کار:

فاکتور سابقه کار یکی از مهمترین فاکتورها برای مهاجرت به استرالیا و هر کشور دیگری می باشد به این صورت که سابقه کار باید در زمینه رشته تحصیلی شما باشد و گواهی از محل کار معتبر داشته باشید که بهترین حالت آن داشتن بیمه کار می باشد که مدت سابقه کاری بر اساس کشور و رشته متفاوت است اما حالت مطلوب آن 3 سال به بالا می باشد به این نکته توجه کنید که برای رشته های فنی حرفه ای حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط برای کسب ویزای اسکیل ورکر استرالیا نیاز است .

• سن:

فاکتوری مهم و اساسی در همه کشوره ها برای مهاجرت سن می باشد از این جهت که کشورها برای پذیرش افراد و نیروی کار نیاز به نیروی کار جوان دارند و استرالیا هم از این قضیه مستثنی نیست جدول امتیازات سن در ادامه همراه با سایر امتیاز بندی ها برای اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا نشان داده می شود اما در حالت کلی سن افراد باید زیر 45 سال باشد

مزایای ویزای اسکیل ورکر کلاس 190

ویزای اسکیل ورکر 190 نیز از ابتدا امکان اقامت دائم را به شما می دهد و مزایای آن به صورت زیر است:
1- اقامت دائم و زندگی به همراه کار و امتیاز تحصیل رایگان در استرالیا به صورت نامحدود
2- بیمه رایگان و استفاده از تمامی خدمات بیمه ای
3- امکان استفاده از حقوق بیکاری و بازنشستگی
4- امکان سرمایهه گذاری
5- برخورداری از مزایای شهروندی همانند افراد استرالیایی از بدو ورود به استرالیا
6- بهره مندی تمامی اعضای خانواده از این مزایا و امکان مسافرت به سراسر نقاط جهان

مراحل دریافت ویزای 190 استرالیا 

متقاضی اصلی دریافت ویزای 190 استرالیا ابتدا باید سوابق تحصیلی و گواهی های شغلی (بیمه یا نامه رسمی گواهی شغلی) توسط نهاد مشخص شده برای هر شغل با توجه به رشته تحصیلی ارزیابی نماید،ارزیابی مدارک متقاضی برای ویزای 190 تقریبا بین 1 ماه تا 4 ماه طول می کشد و هزینه ارزیابی مدارک در شرکت های مختلف متفاوت است.
مرحله دوم صدور ویزای 190 استرالیا متقاضی باید اقدام به تکمیل EOI نماید ،پس از تکمیل این فرم و انجام بررسی از طرف دولت استرالیا برای فرد متقاضی دعوتنامه ارسال می شود .
مرحله سوم دریافت ویزای 190 استرالیا پس از دریافت دعوتنامه انجام می شود به این صورت که شخص متقاضی تا 60 روز فرصت به اقدام برای درخواست ویزای 190 استرالیا در سایت اداره مهاجرت این کشور را دارد و طی این مدت حتما باید درخواست خود را ثبت کند ،مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا تقریبا 3 ماه است.
در این مرحله پلیس چک و تست های سلامتی متقاضی اصلی و همراهان انجام می شود . نتیجه درخواست صدور ویزا به صورت ایمیل ابلاغ می گردد و در صورت اخذ ویزای 190 شرایط و مقررات برای فرد متقاضی توضیح داده می شود

امتیاز بندی ویزای اسکیل ورکر

شرایط سنی:
سن امتیاز
18تا 24 سال 25 امتیاز
25 تا 32 سال 30 امتیاز
33 تا 39 سال 25 امتیاز
40 تا 44 سال 15 امتیاز
45 تا 49 سال 0 امتیاز

زبان انگلیسی:
آیلتس 6 0 امتیاز
آیلتس 7 10 امتیاز
آیلتس 8 20 امتیاز

سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی:
یک سال 5 امتیاز
سه سال 10 امتیاز
پنج سال 15 امتیاز

سابقه کاری در استرالیا:
یک سال 5 امتیاز
سه سال 10 امتیاز
پنج سال 15 امتیاز

مدرک تحصیلی:
دیپلم و فوق دیپلم 10 امتیاز
ارشناسی و کارشناسی ارشد 15 امتیاز
دکتری 20 امتیاز

سایر موارد امتیاز آور که می تواند به شما کمک کند:

2 سال تحصیل در استرالیا : 5 امتیاز
مهارت های همسر : 5 امتیاز
گذراندن دوره تخصصی در استرالیا : 5 امتیاز

لازم به ذکر است همسر شما در صورتی می تواند امتیاز مربوطه را کسب کند که از شرایط زیر برخوردار باشد:
1- شهروند استرالیایی نباشد
2- سن کمتر از 50 داشته باشد
3- در ویزای شما به عنوان همسر معرفی شده باشد
4- مدرک آیلتس 6 داشته باشد
5- شغل همسرتان در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد و ارزشیابی مدارک خود را دریافت کرده باشد
6- یک سال سابقه کاری مرتبط در دو سال گذشته

ارزیابی رایگان