مقدمه

برای مهاجرت به کشور آلمان مسیر های متنوع و متعددی وجود دارد، یکی از پرطرفدار ترین این مسیر ها روش مهاجرت کاری به این کشور صنعتی و اقتصادی می باشد. کشور آلمان، به دلیل موقعیت های شغلی خالی فراوانی که داراست، یکی از مقاصد افراد کارجو خارجی شده است، که البته این سیاست کمک خیلی زیادی به رشد اقتصادی و فرهنگی کشور آلمان کرده است. البته این موضوع تنوع فرهنگ یکسری مشکلات مذهبی هم ایجاد کرده است و این موضوع سبب شده تا استخدام نیروی کار خارجی در شهر های غربی آلمان سهل تر از مناطق شرقی این کشور باشد.
نرخ بیکاری در کشور آلمان 3.5% می باشد، این در حالیست که میانگین نرخ بیکاری در باقی کشور های اروپایی حدود 12% درصد ارزیابی شده است.
دغدغه و هدف اصلی اکثریت اشخاصی که مهاجرت میکنند، اخذ اقامت و تابعیت یک کشور ثانویه می باشد. پس چه بهتر که این اقامت و تابعیت از بهترین، بزرگترین و صنعتی ترین کشور اروپا یعنی آلمان اخذ شود.
اشخاصی که از این طریق به کشور آلمان مهاجرت میکنند در ابتدا برای چند سال با اقامت موقت با تایپ ویزای work permit در این کشور اقامت خواهند داشت و طی گذشت دوره 3 الی 5 ساله افراد میتوانند در خواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت این کشور ارجاع دهند. البته این شرایط برای افرادی صدق میکند که Blue card را اخذ نکرده باشند، در شرایطی که شخص متقاضی بلوکارت داشته باشد بعد از گذشت 21 الی 30 ماه کار در کشور آلمان واجد شرایط برای اخذ اقامت دائم می باشد.
شرایط کار در کشور آلمان به مراتب جذاب تر از باقی کشورهای اروپایی می باشد، یکی از دلایل این جذابیت میتواند ساعت کاری 35 ساعتهدر برخی مشاغل باشد، دلیل بعدی حقوق و مزایی ست که بازهم کشور آلمان در این امر رتبه بالایی را در دنیا داراست. یکی دیگر از این جذابیت ها دوره تعطیلات در آلمان می باشد که در نوع خود بسیار طولانی می باشد، این تعطیلات که از طرف دولت در نطر گرفته شده 40 روز می باشد.

کارآموزی در آلمان

طبق قوانین کاری در آلمان یکسری از مشاغل هستند که فعالیت های خاص و محدودی دارند، به طوری که شخص برای ورود به این بازار کار باید دوره های کوتاه مدت یا بلند متی را برای یادگیری مهارت های لازم گذرانده باشد، این شرایط برای برخی از مشاغلاز جمله شرایط کاری شان به حساب می آید.

نرخ مالیات بر در آمد در کشور آلمان

نرخ مالیات بر درآمد در کشور آلمان از 14.77% شروع شده و به تدریج تا 44.31% افزایش میابد.
بالاترین نرخ مالیات بر درآمد، مبلغ در آمد 52.882 یورو یا بالاتر در سال مشمول این درصد از مالیات می شود، البته این نرخ برای زوجین متاهلی که اظهارنامه مالیاتی مشترک دارند ، دو برابر خواهد شد.

ارزیابی رایگان