مدارک مورد نیاز ویزای کار آلمان

     ارائه پاسپورت معتبرمتقاضی اصلی.
     ارائه مدرک تحصیلی متقاضی که حداقل آن باید مدرک کارشناسی باشد.
     ارائه حداقل ۳ سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی ترجیحابابیمه (ویا گواهی کاری که منجر به اثبات اشتغال شخص شود)
⦁     ارائه مدرک زبان مورد نیاز سفارت(برای رشته حقوق نیازمندآیلتس ۷ و مدرک زبان آلمانی B2)
     سن زیر۴۵سال

نظام حقوقی کشور آلمان(سیستم حقوقی رومی_ژرمنی)

کانون وکلا(BRADO) درکشورآلمان به صورت مستقل أراده میشود وتنهانهادومرجع قانون گذاری براحقاق حقوق شهروندان این کشور محسوب میشود.سیستم قضایی آلمان ازسه بخش :قانون مجازات،قانون عمومی و قانون شهروندی تشکیل شده است که برای دانشجویان رشته حقوق درترم های اول تحصیلی ابتدااین سه بخش اموزش داده میشود.درآلمان برخلاف ایران که انتخاب تخصص از مقطع فوق لیسانس آغاز میشود،بعدازترم های اول دانشجویان باید گرایش تخصص خودرا انتخاب کنند.تحصیل دررشته حقوق و دوره های وکالت در آلمان بین ۸ تا ۱۰ ترم دردانشگاه به طول می انجامد.
متقاضیانی که میخواهنددرآلمان به انجام فعالیت قضایی مانند قضاوت یاوکالت بپردازندحداقل بایدبه دوبخش ازسه گانه قضایی این کشور مسلط باشند.

دوره وکالت بین المللی و آزمون (LSAT)

بدون شک اطلاع ازدروس پایه رشته حقوق برای گذراندن دوره های وکالت درآلمان الزامی است و دلیل اصلی این امر آن است که وکیلی که ازدانش مسائل پایه ای حقوق برخوردارنباشدنمی تواند مراحل دادگاه ،دفاعیه،لایحه نویسی و غیره را باموفقیت طی کند.
تقریبا تمام دانشکده های حقوق کانادا و امریکا به مدرک پذیرش درآزمون وکالت یاهمان LSAT که مخفف LAW SCHOOL ADMISSION TEST میباشد نیاز دارند،ناگفته نماند که این ازمون دربسیاری ازکشورهای جهان برگزار میشودو شامل چهاربخش ارزیابی است که مهلت پاسخگویی به سوالات هربخش ۳۵دقیقه میباشد .
مجموع امتیازات این ازمون ۱۸۰است که متقاضیان بسته به دانشکده مورد نظر باکسب امتیاز۱۲۰به بالا تایید و مورد قبول دانشکده واقع میشوند.(احتمال کسب امتیاز ۱۸۰دربین متقاضیان به شدت دشواراست)
متقاضی باید توجه داشته باشد که LSAT طراحی شده برای ورود به دانشکده حقوقی واقع درهندو همینطور LSATویژه اسپانیایی زبان ها دردانشکده های حقوق واقع در پورتوریکو درکانادا و امریکا و همچنین اتحادیه اروپا معتبرشناخته نمیشود.
آزمون LAST حداکثرهر شش ماه یکباردرسال برگزار میشود اما دربرخی کشورهابسته به نظام اموزشی هرسه ماه یکبار برگزارمیشود.
آموزن LSAT تحت نظارت نهاد LSAC برگزار میشود که شامل چندین بخش سوال و مسئله است که برای تست درک مطلب و توانایی تفکر منطقی وتحلیلی متقاضی طراحی شده است. برای شرکت دراین ازمون نمیتوان به اطلاعات کسب شده در دوره ی کارشناسی بسنده کرد و متقاضی می باید قدرت تحلیل حقوقی خودراتقویت نماید.

هزینه آزمون LSAT
هزینه این آزمون در حال حاضر ۱۷۵دلارآمریکا و یا ۱۷۰ دلارکانادا میباشدکه برای متقاضیانی که دارای پتانسیل های بالا ولی منابع مالی محدود دارندبرخی دوره های وکالت به صورت رایگان و توسط دانشکده های حقوق پشتیبانی میشود.

درآمدحاصل ازدوره های وکالت در کشور آلمان

درآمد وکلا درکشورآلمان بسته به نوع پرونده و شرایط و ظوابط آن متفاوت است .ازحداقل میانگین دراآمدوکلادرکشورآلمان اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما به صورت میانگین وکلای تازه کار حدود ۴۵۰۰۰هزاریورو درسال درآمد دارند.
طبق آماربرای یک وکیل مجرب درکشورآلمان کسب درآمد حدود ۱۴۴۰۰۰هزاریورو معادل ۱۶۰۰۰۰هزاردلارآمریکا به صورت سالانه دورازتصورنیست.طبق آمار بدست آمده درآمد بعضی وکلای مجرب در آمریکا به مبلغ ۵۰۰۰۰۰هزاردلاردرسال نیز رسیده است که این مبلغی فوق العاده برای داشتن یک‌ زندگی فوق ایده آل میباشد.

اگر هنوز ابهامی دارید یا کنجکاو شدید با مشاوران ما تماس بگیرید

 یا به صورت آنلاین یک وقت مشاوره حضوری رزرو کنید

ارزیابی رایگان