مزایا و معایب و مشکلات مهاجرت به کانادا

ما در این مقاله مزایا ،معایب شرایط مهاجرت و زندگی در کانادا و قوانین آن را به گونه ای بررسی کرده ایم که راهنمایی موثر برای تصمیم گیری و انتخاب درست یک کشور جهت مهاجرت باشد و شما بتوانید پیش از مهاجرت اطلاعات درستی از شرایط کانادا کسب نمایید.

جهت کسب اطلاعات بشتر از جزئیات میتوانید با مشاورین موسسه مهاجرتی ویزانوگفت و گو کنید.

بدون شک میتوان گفت کانادا یکی از کشورهایی می باشد که بسیاری از افراد قصد مهاجرت به آن را دارند واز آنجا که کانادا همیشه در لیست بهترین کشورهای مهاجر پذیر بوده میتواند انتخاب خوبی برای افراد متخصص باشد، بررسی مزایا و معایب کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید یکی از مهم ترین کاراها می باشد و بدانید هیچ کشوری بدون مشکل و عیب نمی باشد پس قاعدتا در مهاجرت به کانادا هم مشکلاتی پیش روی شما می باشد.

مزایای زندگی کانادا

زمانی که صحبت از آموزش،اقتصاد،محیط زیست،مراقبت های بهداشتی،تجارت و اوقات فراغت میشود کانادا بیشتر از دیگر کشور ها گزینه های بهتری را ارائه میدهد.

  1. اقتصاد کانادا و امکان پس انداز بیشتر

کانادا به دلیل نزدیک بودن به آمریکا و داشتن روابط دوستانه و بی طرف با کشور های آمریکا استرالیا انگلستان،و داشتن منابع طبیعی بسیار زیاد و صادرت مواد غذایی به کشور های دنیا دارای اقتصاد قوی می باشد.و میتوان گفت درامد افراد متخصص در کانادا نسبت به  ایران بیشتر بوده و به دلار کانادا کسب درامد میکنند و می توانند تاحدودی درامد خود را پس انداز نمایند.

  1. کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان

کانادا یکی از بی طرف ترین و امن ترین کشورهای بوده و پیوسته در حال رشد و توسعه می باشد درصد جرم و جنایت در آن بسیار پایین بوده و دزدی و آدم ربایی در آن صورت نمیگیرد و با توجه به بی طرف بودن کانادا در منطقه هیچگونه تروریست داخلی و خارجی آن را تهدید نمیکند پس شما با خیال راحت و آرامش میتوانید در آن زندگی کنید.

  1. بهداشت و درمان

کشور کانادا به موارد بهداشتی و درمانی مردم خود اهمیت زیادی می دهد و دارای بهترین و مجهزترین خدمات درمانی می باشد و خدمات درمانی در کانادا رایگان می باشد و مردم می توانند از این خدمات بهره مند شوند. اگر شما 3 ماه از مدت اقامتتان گذشته باشد میتوانید از خدمات درمانی رایگان بهره ببرید.

  1. مردم کانادا و مهاجر پذیر بودن آنها

مردم کانادا بسیار خونگرم و مهربان هستند و از آنجا که  مهاجران زیادی برای زندگی به کانادا سفر میکنند ساکنین کانادا مهاجران را پذیرفته و با خوشرویی با آنها برخورد میکنند.با داشتن اقامت دائم کانادا میتوانید از تمام حقوق یک شهروند کانادایی بجز حق رای برخوردار شوید.

  1. فرصت های شغلی در کانادا

به دلیل بالا رفتن سن نیرون کار در کانادا و کمبود نیروی جوان و متخصص کانادا یکی از کشورهای مناسب کار برای مهاجران می باشد پس شما با داستن توانایی و مهارت های لازم و داشتن موارد مورد نیاز جهت کاریابی در کانادا که اولین آنها داشتن دانش زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد میتوانید به این کشور مهاجرت کنید.

  1. حمایت های دولت کانادا

کانادا یکی از معدود کشور هایی می باشد که خدمات بخصوصی برای شهروندان خود در نظر گرفته و در مواقع بحران و مشکلات از شهروندانش به خوبی حمایت میکند.

     تا زمانی که فرزندانتان به 18 سالگی برسند دولت کانادا در جهت رشد و پرورش فرزندانتان به شما کمک مالی میکند.

     کمک مالی به خانواده های ضعیف و کم درامد جامعه.

♦     کمک مالی به افراد مسن و بالای 65 سال که از درامد کمی برخوردار می باشند.

♦     کمک های مالی به افراد ناتوان و نیازمندی که توانایی کار کردن ندارند.

 

  1. آموزش با کیفیت بالا و رایگان

کانادا شرایطی را برای تحصیل فراهم نموده که تمامی افراد و از تمامی قشر ها حتی قشر متوسط و ضعیف جامعه نیز بتوانند از مزایا و خدمات آموزشی بسیار خوب کانادا برخوردار شوند تمامی مدارس کانادا داراری تجهیزات و ملزومات پیشرفته ای هستند.و با توجه به رایگان بودن تحصیل شما میتوانید از کیفیت آموزش در مدارس کانادایی اطمینان خاطر داشته باشید.

 

  1. پاسپورت کانادا

مهاجران پس از گذشت 3 سال اقامت در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادامیتوانند برای گرفتن پاسپورت کانادا درخواست دهند.با داشتن پاسپورت کانادا امکان رقتن به کشور های عضو اتحادیه اروپا و آمریکا را خواهید داشت و همچنین میتوانید در انگلستان استرالیا و همچنین آمریکا کار کنید.

 

  1. خدمات تفریحی و آب و هوا

باتوجه به اینکه کانادا دارای آب و هوای متنوعی می باشد و شما میتوانید به سراغ تفریحات مرتبط با آن آب و هوا بروید. امکانات رفاهی و اجتماعی در کانادا بسیار متنوع می باشند و امکانات عمومی بسیار زیادی مانند کتابخانه ،پارک و مکان های تفریحی مانند پارک استنلی،پل معلق کاپیلانو و دیگر مناطق تفریحی و گردشگری .

معایب زندگی در کانادا

  1. فاصله زیاد با ایران

شاید در ابتدای امر اولین دغدغه فکری ایرانیان برای مهاجرت به کانادا دور بودن موقعیت جغرافیایی آن نسبت به ایران ،دور شدن از خانواده و دوستان می باشد. پس با در نظر گرفتن اولین مورد میتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

  1. آب و هوای کانادا

میتوان گفت دومین مورد یا مهم ترین مورد پس از فاصله دور ،آب و هوای متنوع کانادا می باشد، هوای کانادا در فصل زمستان به دلیلی بارش زیاد برف بسیار سرد می باشد دمای آن تا منفی 30 درجه هم میرسد که این مورد یکی از مشکلات مهاجرت می باشد.و در مناطق جنوبی کانادا مانند ونکوور آب و هوا معتدل تر می باشد و میتوانید برای زندگی این مناطق را انتخاب کنید.

  1. مالیات و هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در کانادا نسبت به ایران بیشتر می باشد و هزینه مسکن به خصوص در مناطق جنوبی آن بسیار بالا می باشد.داشتن یک شغل بسیار مناسب به شما کمک میکند که از پس هزینه های زندگی به خوبی بربیایید.علیرغم کمک های مالی دولت در کانادا مالیات بسیار زیاد می باشد و حدود 20 تا30 درصد از درامدتان می باشد.اما پس از چند سال کار و کسب درامد و اخذ اقامت دائم کانادا شرایط بهتر میشود و میتوانید اقدام به خرید مسکن ،ماشین و… نمایید.

  1. یادگیری زبان

دیگر موردی که هنگام مهاجرت به کانادا باید در نظر داشته باشید فراگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی می باشد چرا که داشتن مدرک زبان و تسلط کامل بر یکی از زبان های واحد کانادا به شما در تمامی امور کمک میکند.تمام فعالیت شما از قبیل حمل و نقل،خرید،صحبت با دیگران منظور گرفتن راهنمایی،رفتن به مراکز درمانی و … نیازمند یادگیری یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی می باشد.

  1. نظارت دولت کانادا

دولت کانادا همواره و در تمامی مراحل زندگیتان در حال کنترل زندگی شما می باشد و از تمامی اقداماتتان اعم از مدرسه رفتن ،رستوران رفتن،کار و…باخبر است.اما این موضوع به معنی دیکتاتوری این کشور نمی باشد.

در این مقاله به بررسی شرایط کشور کانادا و مزایا و معایب آن پرداختیم حال نتیجه گیری وتصمیم نهایی ب خودشما می باشد ، چرا که با بررسی شرایط شخصی خودتات و کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور مورد نظرتان میتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

اگر هنوز ابهامی دارید یا کنجکاو شدید با مشاوران ما تماس بگیرید

 یا به صورت آنلاین یک وقت مشاوره حضوری رزرو کنید

ارزیابی رایگان