مهاجرت به کانادا از طریق کار چگونه است؟ مهاجرت به کانادا از طریق کار به چند روش صورت می گیرد؟مهاجرت به کانادا از طریق کار در سال 2021 آسان تر است یا سخت تر؟ ثبت نام مهاجرت کاری به کانادا به چه صورت است؟  مدارک مهاجرت به کانادا جهت کار چیست؟ آیا مهاجرت به کانادا بدون سابقه کار امکان پذیر است؟ سیستم امتیازبندی مهاجرت کاری کانادا به چه صورت است؟ آیا کارگر ماهر می تواند به کانادا مهاجرت کند؟ شرایط مهاجرت به کانادا کارمند بانک چگونه است؟ مهاجرت به کانادا با ویزای کار بدون مدرک دانشگاهی امکان پذیر است؟ آیا برای مهاجرت به کانادا با ویزای کار می توان به عنوان همراه مهاجرت کرد؟

شما برای مهاجرت به کانادا از طریق کار نیاز به مدرک زبان دارید. حداکثر نمره ای که برای سطح زبان انگلیسی و فرانسوی در نظر گرفته می شود 28 است. اگر شخص بتواند امتیاز 24 یعنی کاملترین را در زبان انگلیسی کسب نماید و برای زبان دوم نیز مدرک CLB5 ارائه دهد می تواند 4 امتیاز بیشتر کسب کند

مهاجرت به کانادا از طریق کار به شخص اجازه درآمدزایی، تحصیل، حضور همراه و امکانات رفاهی زیادی می دهد. اینکه فکر کنید تنها پزشکان و افراد نخبه می توانند از روش مهاجرت به کانادا از طریق کار استفاده کنند، اشتباه است، در این راستا سیستم امتیاز بندی بسیار مهم است که برای هر مهارت خاص در نظر گرفته می شود. در این سیستم، اگر یک بخش از نظر امتیاز شانس کمتری دارد، در بخش های دیگر شرایط برای جبران وجود خواهد داشت که در این مقاله سعی کردیم توضیح واضحی از روال امتیاز بندی را مشخص سازیم تا بتوانید بهترین موقعیت را برای آینده خود رقم بزنید.  

مهاجرت به کانادا از طریق کار ( دو روش کلی)

برای مهاجرت به کانادا از طریق کار دو روش پیش روی شما است. روش اول از طریق اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر است. در چنین شرایطی نیاز است که متقاضی از نظر مهارت شرایط خوبی داشته باشد و حداقل امتیاز وی نیز 67 باشد. روش دوم جاب آفر یا پیشنهاد شغلی است که باید شغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است در نظر قرار بگیرد و نیاز به پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما است.

برای مهاجرت به کانادا از طریق کار امتیاز بسیار مهم است در شرط امتیاز باید، سن، تحصیلات، سابقه کاری و دانش زبانی بررسی شود. همینطور سطح توانایی و مهارت شما نیز اهمیت زیادی دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق کار 2021 ( سطح تطابق پذیری شما در کانادا)

از آنجایی که سوالات زیادی در خصوص مقدار انعطاف پذیری و معنی و امتیاز آن در سیستم امتیاز بندی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار از طریق اسکیل ورکر وجود دارد این بخش را به طور کلی به ان اختصاص می دهیم. در بخش سیستم امتیاز بندی مشخص شود که شرایط سن و زبان و تحصیلات و سابقه کار به چه صورت است اما یک سری موارد دیگر نیز وجود دارد که حداکثر شامل 10 امتیاز می شود و برای کسانی که در سایر بخش ها امتیاز کم دارند یک راه نجات است.

اگر شما دارای همسر هستید، همسر شما مدرک حداقل CLB4 دارد با ارائه این مدرک می توانید در حدود 5 امتیاز دریافت کنید.

در صورتی که سابقه تحصیل در کانادا دارید 5 امتیاز به شما تعلق می گیرد.

در صورتی که همسر شما سابقه تحصیل در کانادا دارد، 5 امتیاز به شما تعلق می گیرد.

در صورتی که سابقه کار در کانادا داشته باشید می توانید 10 امتیاز کامل را دریافت کنید.

در صورتی که همسر شما سابقه کار در کانادا دارد نیز بین 8 الی 10 امتیاز برای شما منظور می شود.

در صورتی که از دولت کانادا پیشنهاد کاری برای همسر شما دیده می شود 5 امتیاز به شما تعلق می گیرد.

در نهایت اگر یکی از اقوام درجه یک شما در کانادا حضور دارد نیز 5 امتیاز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ثبت نام مهاجرت کاری به کانادا

برای ثبت نام مهاجرت به کانادا از طریق کار در ابتدا باید مشخص شود که روش مهارت انتخاب می شود یا پیشنهاد شغلی! اگر روش مهارت خاص برای شما مناسب است، شرایط امتیازات خود را بررسی کنید و سپس اقدام به درخواست ویزای کاری کنید و در طول بررسی درخواست مدارک خود را تنظیم کنید. در صورتی که قرار است از پیشنهاد کاری استفاده کنید، نیاز به کارفرما است که پیشنهاد کاری را برای شما ارسال کرده باشد و اعلام کند که شخص مورد نظر خود را در کانادا پیدا نکرده است. این روش به نسبت روش امتیازبندی دشوارتر است در واقع یافتن کارفرما دشوار است. در هر صورت پس از درخواست اولین مدارک ارائه شده و شرایط شما بررسی می شود در صورت کسب نمره از امتیاز بندی مرحله اول وارد شرایط امتیاز مرحله دوم می شوید.

مهاجرت به کانادا جهت کار (مدارک)

برای مهاجرت به کانادا از طریق کار نیاز به مدارک دارید.

هر شخص باید اصل پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 6 ماهه داشته باشد.

نیاز به ارائه شناسنامه به همراه ترجمه رسمی از آن است.

نیاز است که اسنادی ارائه دهید که تمکن مالی شما را نشان دهد.

نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید

مدارک مربوط به سوابق کاری بسیار مهم است که شامل قرارداد کاری و همینطور بیمه و فیش حقوقی می شود.

نیاز است که نامه عدم سو پیشینه داشته باشید.

تست های پزشکی نیز در نظر گرفته می شود.

مهاجرت به کانادا بدون سابقه کار

وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا از طریق کار می شود یعنی شما کاری بلد هستید! اما موضوع این است که برخی از افراد سابقه کار ندارند! این افراد می توانند در سیستم امتیاز بندی سایر بخش ها را تقویت کنند! مثلاً در زمینه تسلط به زبان یکی از بهترین فرصت ها را دارید که نمره کامل را کسب کنید و اگر در سن جوان هستید، نمره خوبی از این بخش خواهید داشت. کسانی که سابقه تحصیلی بالایی دارند نیز امتیاز بهتری کسب می کنند.

معمولاً مهاجرت به کانادا از طریق کار برای کسانی که کارگر ماهر هستند اما بیمه را مدرک سابقه کاری ندارند به واسطه دولت این کشور ارزیابی می شود و سطح مهارت سنجیده می شود اما کمی پیچیده است.

مهاجرت کانادا کاری (سیستم امتیازبندی)

در سیستم امتیاز بندی اولین گزینه سن است. کسانی که بین 18 الی 35 سال هستند 12 امتیاز (امتیاز کامل از این مرحله)، 36 سال 11 امتیاز و همینطور تا بالاتر امتیازات کمتر می شود بنابراین گروه جوان شانس بیشتری در کسب امتیاز از سن دارند. مثلاً شخص 45 ساله تنها 2 امتیاز از این بخش می گیرد.

دومین مورد سطح زبان است. شما برای مهاجرت به کانادا از طریق کار نیاز به مدرک زبان دارید. حداکثر نمره ای که برای سطح زبان انگلیسی و فرانسوی در نظر گرفته می شود 28 است. اگر شخص بتواند امتیاز 24 یعنی کاملترین را در زبان انگلیسی کسب نماید و برای زبان دوم نیز مدرک CLB5 ارائه دهد می تواند 4 امتیاز بیشتر کسب کند. این سطح از زبان در بخش زبان انگلیسی می بایست مربوط به آیلتس باشد.  

گزینه دیگر در سیستم امتیاز بندی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار، تحصیلات است. در صورتی که شخص مدرک دکترا داشته باشد 25 امتیاز یعنی کامل ترین، مدرک کارشناسی ارشد 23 امتیاز، لیسانس 21 امتیاز، فوق دیپلم دوساله 19 امتیاز، فوق دیپلم یک ساله 15 امتیاز و در صورتی که مدرک دیپلم دارد تنها 5 امتیاز از این بخش کسب می کند.

سابقه کار از دیگر شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار در سیستم امتیازبندی است. کسانی که بیش از 6 سال سابقه کار دارند 15 امتیاز یعنی بیشترین امتیاز را کسب می کنند. افرادی که 4 الی 5 سال سابقه کار دارند 13 امتیاز و کسانی که بین 2 الی 3 سال سابقه کار دارند 11 امتیاز کسب می کنند. یک سال سابقه کار نیز 9 امتیاز در بر دارد.

مهاجرت به کانادا کارگر ماهر

اسکیل ورکر یا مهارت کافی یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار است. در این راستا شخص باید یک سری شرایط داشته باشد تا پذیرفته شود.

سن شخص باید کمتر از 40 سال باشد.

او باید تجربه کاری مناسب با رشته تحصیلی خود داشته باشد که معمولاً حداقل سه سال نیاز است.

مدرک تحصیلی حداقل لیسانس برای شخص در نظر گرفته می شود.

او باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 و نیم داشته باشد.

در سیستم امتیاز بندی می بایست نمره 67 را کسب کرده باشد.

رشته تحصیلی شخص باید در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا وجود داشته باشد.

مهاجرت به کانادا کارمند بانک

مهاجرت به کانادا از طریق کار برای افرادی که کارمند بانک هستند، از نظر سابقه کاری گزینه خوبی است اما ورود مستقیم به نظام بانکی این کشور وجود ندارد و دوره های خاص خود را دارد. در صورتی که شخص سابقه کاری خوبی در بانک دارد، از نظر شرایط سنی نیز موقعیت جوان حساب می شود معمولاً شانس خوبی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار خواهد داشت.

مهاجرت به کانادا ویزای کار (بدون مدرک دانشگاهی)

البته که اگر به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا نگاه کنیم، اغلب رشته ها نیاز به مدرک دانشگاهی دارند، اما در لیست جاب آفر این کشور برخی از رشته ها هستند که هنوز نیاز به مدرک دانشگاهی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار ندارند.

مهاجرت به کانادا کار ( ویزای همراه)

کسانی که ویزای کار کانادا را اخذ کرده اند می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به عنوان همراه با خود ببرند. در صورتی که شخص بتواند میزان وابستگی مالی و روحی والدین بالای 60 سال خود را ثابت کند این امکان وجود دارد که آنها را نیز به عنوان همراه به کانادا ببرد.  شخص باید در ابتدا روال اخذ ویزای کار خود را دنبال کند و سپس برای افراد همراه درخواست دهد. در زمان ثبت نام نیاز است که اطلاعات اعضای خانواده نیز وارد شود و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

نتیجه گیری

در صورتی که قرار است برای مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام کنید به امتیازات خود اهمیت دهید و سعی کنید بر روی مهارت زبان بیشتر دقت داشته باشید. بسیار مهم است که بتوانید سطح زبان خود را تقویت کنید.

ارزیابی رایگان