اقامت دائم نیوزلند

تابعیت نیوزلند

این کشور با توجه به سطح رفاه بالای زندگی، خدمات درمانی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی که دارد مورد توجه بسیاری از مهاجران بوده است. نزدیکترین کشور به نیوزیلند، استرالیا می باشد که در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری آن قرار دارد. پایتخت آن، شهر ولینگتون است که سومین شهر پرجمعیت نیوزلند است و زبان رسمی این کشور نیز زبان انگلیسی می باشد. هم چنین این کشور دارای مساحتی در حدود ۲۶۸ هزار کیلومتر مربع و ۴ میلیون نفر جمعیت است. در واقع اکثر مردم نیوزیلند، اروپایی هستند.

راه های اخذ اقامت نیوزلند

افراد به دو طریق نیز می توانند ابتدا اقامت موقت نیوزلند را اخذ و پس از آن اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. در روش اول که اکثراً افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی و یا تخصص ویژه ای هستند، مدارک خود را به اداره مهاجرت این کشور ارسال می نمایند. این اداره پس از بررسی و ارزشیابی مدارک فرد برای وی ویزای Skilled Migration صادر می کند، این ویزا در واقع اقامت دائم فرد در نیوزلند می باشد.

ناگفته نماند افراد برای اخذ این ویزا باید حداقل امتیاز را کسب نمایند در صورتیکه برخی افراد از امتیاز کمتری برخوردار باشند می ­توانند با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در نیوزلند امتیاز خود را افزایش دهند. افرادی که نتوانند دعوتنامه شغلی اخذ کنند میتوانند با حداقل امتیاز با ویزای کار در نیوزلند به این کشور سفر نمایند و سپس با یافتن شغل و انعقاد قرارداد کاری با کارفرمای نیوزلندی اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.

روش دوم روشی است که افراد می توانند اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل نمایند. تبدیل اقامت موقت به دائم در صورتی امکان پذیر است که شغل فرد در لیست مشاغل مورد نیاز کشور نیوزلند موجود باشد. این دسته افراد که دارای اقامت موقت با 9 ماه اعتبار هستند می ­توانند پس از ورود به کشور نیوزلند و یافتن شغل مورد نظر خود اقامت خود را به اقامت دائم این کشور تبدیل نمایند.

مزایای نیوزلند برای اقامت:

     زبان اصلی کشور زبان بین‌المللی انگلیسی است.

♦     نیوزلند در کنار دانمارک، کمترین فساد مالی جهانی را دارند.

     نرخ جرم و خشونت نسبت به دیگر کشورهای پایین است و رتبه چهارم امنیت در دنیا را دارد.

♦     طبیعت زیبا و پاکیزه‌ای دارد. قوانین محیط زیستی در نیوزلند بسیار جدی گرفته می‌شوند.

     سطح علمی و سیستم آموزشی استانداردی دارد.

     شرایط اقتصادی مناسبی دارد و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. (حدود 3.3%)

     فرصت‌های شغلی مناسبی برای متخصصان در رشته‌های فنی، پزشکی و علوم پایه دارد.

♦     پاسپورت نیوزلند رنک هفتم جهانی را دارد. با داشتن این پاسپورت می‌توان به 113 کشور بدون ویزا سفر کرد.

ایا کشور نیوزلند اجازه اقامت افراد 2تابعیتی را میدهد؟

برخی از کشورهای دنیا مخالف دو تابعیتی هستند و قوانین این کشورها به شخص اجازه نمی دهد که تحت دو تابعیت در آن کشور زندگی کند. اما قوانین کشور نیوزیلند اجازه دو تابعیتی را می دهد و فردی که تابعیت کشور دیگری مثل ایران را دارد می تواند تابعیت نیوزیلند را نیز داشته باشد و این موضوع یکی از مزایای تابعیت کشور نیوزیلند نیز محسوب می شود.

مراحل قانونی تابعیت نیوزلند چقدر زمان میبرد؟

کشور نیوزیلند یکی از بروزترین کشورها در زمینه خدمات دولت الکترونیک است. اکثر زیر ساخت های اداری این کشور به صورت آنلاین درخواست های شهروندان را پاسخ می دهند. نیوزیلند یکی از معدود کشورهایی ست که تمام مراحل گرفتن پاسپورت را به شکل آنلاین پشتیبانی می کند. مراحل قانونی از لحظه ارسال مدارک و درخواست شهروندی نیوزیلند تا زمان پاسخ نزیک به 4 ماه طول می کشد و در صورتی که که شما شرایط لازم را داشته باشید بعد از 4 ماه به شما جواب داده می شود و می توانید از مزایای تابعیت کشور نیوزیلند استفاده کنید.

مزایای تابعیت کشور نیوزلند

اگر موفق به اخذ تابعیت نیوزیلند شوید شما می توانید از تمام مزایای یک شهروند نیوزیلندی برخوردار شوید:

1– استفاده از پاسپورت نیوزیلند

وقتی که مراحل اخذ تابعیت شما با موفقیت به پایان رسید می توانید برای گرفتن پاسپورت نیوزیلند اقدام کنید. با داشتن پاسپورت این کشور می توان به بیش از 180 کشور دنیا بدون ویزا مسافرت کنید.

2 – بهره مندی از قوانین اقتصادی

پس از اخذ شهروندی نیوزیلند می توانید از تمام مزایای قانونی آن استفاده کنید. این قوانین دربخش اقتصادی شامل گرفتن وام های مختلف از بانک ها و موسسات، امکان سرمایه گذاری در بخش های سود آور، خرید زمین، ثبت شرکت و سایر خدماتی است که با بدست آوردن تابعیت این کشور می توانید از آن استفاده کنید.

3 – امکان شرکت در انتخابات و رای گیری ها

پس از دریافت شهروندی کشور نیوزیلند می توانید در انتخابات پارلمانی یا سایر نظرسنجی ها و رای گیری های رسمی این کشور شرکت کنید. در واقع بعد از اخذ تابعیت نیوزیلند، شرایطی مشابه فرد نیوزیلندی را خواهید داشت و شرکت در انتخابات و رای گیری ها نیز مقدور خواهد بود.

4 – شرایط تحصیل و استفاده از بورسیه های دولتی

دولت نیوزیلند به تحصیلات و کیفیت دانشگاه ها اهمیت زیادی می دهد. دانشگاه ها و مدارس این کشور از باکیفیت ترین در دنیا هستد و یکی از مهمترین مزایای شهروندی نیوزیلند بهره مندی از این دانشگاه ها و موسسات برتر است.

دانشگاه اوکلند (University of Auckland)

دانشگاه اوتاگو (University of Otago)

دانشگاه ویکتوریا (Victoria University of Wellington)

دانشگاه وایکاتو (University of Waikato)

دانشگاه های بالا از معتبرین ترین دانشگاه های نیوزیلند هستند که با اخذ تابعیت نیوزیلند، امکان حضور در آنها برای فرد و اعضای خانواده وجود دارد.

5 – زندگی در یکی از زیباترین کشورهای دنیا

کشور نیوزیلند با توجه به موقعیت جغرافیای منحصر به فردی که در آن واقع شده است یکی از بکرترین و شگفت انگیزترین مناطق مسکونی در دنیاست. منظره های طبیعی شگفت انگیز، آب و هوای مناسب و معتدل و حیات وحش بی نظیر، از مزایایی تابعیت و شهروندی نیوزیلند برای شما به همراه می آورد.

اگر هنوز ابهامی دارید یا کنجکاو شدید با مشاوران ما تماس بگیرید

 یا به صورت آنلاین یک وقت مشاوره حضوری رزرو کنید

ارزیابی رایگان