امروزه جنوب آفریقا یکی از پیشرفته ترین و امیدوار کننده ترین بازار های نو ظهور را در سطح جهان دارد. ادغام خاص فعالیت های اقتصادی زیر ساختی و بازار های بزرگ، کارافرینی قوی و سرمایه گذاری پویایی را در این محیط بوجود اورده است. مقاله زیر در رابطه با سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی می باشد.

جنوب افریقا نیروگاه های اقتصادی ویژه ای با تولید ناخالص داخلی 9 تریلیون در سراسر جهان دارد.

مجمع رقابت اقتصاد جهانی در سال 2008/ 2009 بدین گونه گزارش می دهد که افریقا رتبه 45 تا 134 را در سراسر کشور کسب کرده است. رشد تولید ناخالص داخلی جنوب افریقا در سال 2007، 5،2 درصد و در سال 2008 کمتر از 3،1 درصد در حین بحران های اقتصادی جهانی بوده است. جنوب افریقا یکی از پیچیده ترین بازار های نو ظهور را دارد همچنین این کشور یکی از بالاترین رتبه های اقتصادی جهان را دارد و از کشور های مجارستان، ایتالیا، برزیل و تایلند پیشی گرفته است لذا این قاره بیش ترین بازده صنعتی (که 40درصد ان مربوط به افریقا است) و مواد معدنی (45درصد از کل تولید مواد معدنی مربوط به افریقا است) را دارد.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در آفریقای جنوبی می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی اقدام کنند.

افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به آفریقای جنوبی از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به آفریقای جنوبی می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر  قیمت ملک و هزینه زندگی، هزینه و مبلغ سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی به طور کامل آگاه شوند.

برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی باید موراد زیر را در نظر گرفت:

♦     خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار

     انتظاراتی که از خدمات می رود

     تعیین تیم مدیریت

     نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام

     برآوردهای مالی و هزینه ها:

     هزینه ثبت شرکت

     شرایط خرید سهام شرکت در آفریقای جنوبی

     میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی

     کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)

     هزینه و مبلغ سرمایه گذاری

     هزینه نگهداری سالانه شرکت

مزایای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

  • منابع طبیعی

    آفریقا دارای مقادیر بسیار ریادی از منابع طبیعی اعم از طلا ، نفت ، الماس  و اورانیوم است که بسیاری از این منابع به دلیل تراکم کم جمعیتی و… دست نخورده باقی مانده است

     

  • پوشش به جمعیت کل آفریقا

    با توجه به این نکته که کل قاره آفریقا حدود ۱۴٫۷۵% از جمعیت کل دنیا را در ۶۰ کشور شامل شده است ، میتواند سر مایه گذاری در آفریقای جنوبی در حوزه مخابرات و بانک پوشش خوبی برای کل قاره داشته باشد .

     

  • وسعه یافتگی

    درآمد سرانه نسبتا بالا نشانه فرصت های سرمایه گذاری خوبی برای آینده می باشد

انواع روش های سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دلیل وجود منابع طبیعی مختلف و بخش های پیشرو اقتصادی، وجود ساز و کارهای قانونی و نیز فرصت های سرشار اقتصادی و مالی از دیرباز مورد توجه سرمایه گذاران خارجی می باشد. از روش های سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی می توان به روش های خرید ملک در آفریقای جنوبی، خرید سهام و نیز ثبت شرکت در این کشور قدرتمند آفریقایی اشاره کرد. در سال های اخیر، روش خرید ملک در آفریقای جنوبی به دلایلی همچون نرخ سود بالا، بازاری با ثبات نسبی و کمبود عرضه،  سود معاملاتی بالا، معافیت مالیاتی در خرید ملک و … جزء روش های محبوب در میان سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود.

اما روش دیگر از روش های سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی، روش خرید سهام می باشد. سهام در واقع به سرمایه گذار سهم مالکیت در شرکتی را در قبال سرمایه یا پولشان را می دهد. این نوع سرمایه با عنوان سهام شرکت نامیده می شود و بر دو نوع سهام عادی و سهام اولویت دار است. در سهام عادی شما سود سهام دریافت و در جلسات سهامداران حق رای دارید. اما در سهام اولویت دار، معمولا سود سهام شما قبل از سهام عادی پرداخت شده و در صورت ورشکستگی شرکت، پرداخت سود سهام شما در اولویت شرکت است.

مدت زمان ویزای سرمایه‌گذاری چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری به صورت 2 ساله (24 ماه) می باشد که می توان برای 2 سال دیگر نیز تمدید نمود. مشروط بر این که کسب و کار وی پا برجا و ادامه دار باشد. ناگفته نماند که طولانی بودن یا کوتاه بودن این مدت زمان به ماهیت کسب و کار بستگی دارد.

مدارک لازم جهت صدور ویزای سرمایه‌گذاری چیست؟

از جمله مدارکی که برای صدور ویزای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی مورد نیاز است، مدارک ذیل می باشد:

♦     تکمیل و ارائه فرم BI-1738

     ارائه گواهی عدم سوء پیشینه یا سابقه کیفری در زمانی که فرد در سن 18 سالگی به بعد، به مدت یک سال در کشور دیگری اقامت داشته است.

     فرد متقاضی می بایست گواهی واکسیناسیون بیماری تب زرد را جهت وارد شدن به مناطقی که این بیماری در آنها شیوع پیدا کرده ست، ارائه نماید.

ارزیابی رایگان