مهاجرت به استرالیا از طریق کار در سال 2021 چگونه است؟ مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص در سال 2021 امکان پذیر است؟ ثبت نام مهاجرت کاری به استرالیا کجا صورت می گیرد؟ با مدرک لیسانس، امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟ آیا از طریق ویزای کار، می توان به استرالیا مهاجرت کرد؟ مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار کدام اند؟ تفاوت مهاجرت به استرالیا از طریق کار با مهاجرت به استرالیا از طریق کارآفرینی چیست؟ امتیازات لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار یا تخصص کدام اند؟
یکی از روش های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت به استرالیا از طریق کار و تخصص است که معمولاً برای ایرانیان در سه دسته کلی ویزای کار 189، 190 و 491 دسته بندی می شود. در پروسه ثبت نام مهاجرت به استرالیا از هر نوعی نیاز به تکمیل مدارک و پر کردن فرم مخصوص است. سپس شرایط شما سنجیده می شود و اعلام می شود که امتیاز و شرایط لازم برای اخذ ویزا دارید. در ادامه توضیحات کامل تری را در خصوص مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص بررسی می کنیم.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار یا  تخصص

یکی از روش های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت کاری است که در آن نیاز به کارفرما نیست و به اصطلاح اسکیل ویزا یا اسکیل وورکر نامیده می شود. برای دریافت این ویزا شرایط شما از نظر سطح تخصص و مهارتی که دارید سنجید می شود. یک سری فاکتورهای مهم برای اخذ ویزای استرالیا از طریق کار وجود دارد. توجه داشته باشین که مهاجرت به استرالیا از طریق کار ، شاید بهترین و کم هزینه ترین روش مهاجرت به استرالیا می باشد که در زیر لیست بخشی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار را ملاحظه می فرمایید.

1-      سن

2-      تحصیلات

3-      سابقه کار

4-      رشته شغلی

5-      دانش زبان انگلیسی

دو نکته مهم را مدنظر داشته باشید که یک سری کدهای شغلی از سوی دولت استرالیا برای اخذ این ویزا اعلام می شود که معمولاً داشتن مدرک دانشگاهی برای اغلب کدهای شغلی امر الزامی محسوب می شود.

در مورد مدرک زبان، داشتن حداقل آیلتس 6 و یا معادل آن الزامی است و باید دقت لازم را داشته باشید. البته باید توجه داشت که در سال 2021 دیگر آیلتس 6 دردی را دوا نمی کند و باید به فکر نمره های بالاتر آزمون آیلتس یا آزمون های معادل شبیه PTE و یا TOEFL  باشید.

پس از اخذ ویزای کار استرالیا این امکان را دارید که علاوه بر کار در استرالیا تحصیل داشته باشید و همینطور در صورت داشتن شرایط کافی اقامت این کشور را اخذ کنید و از طرح های تخفیف برای شهریه های دانشگاهی نیز استفاده کنید.

نکته جالب دیگر اینکه فرزندان شما این امکان را دارند که بدون هزینه از مدرسه و امکانات آن استفاده نمایند. همینطور پوشش بیمه رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و در جدیدترین خبری که در سال 2021 به دست ما رسیده است کسانی که از طریق اسکیل ویزا وارد استرالیا شده اند می توانند از وام های 95 درصدی خرید خانه استفاده کنند!

مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار

شاید اولین و مهمترین مدرک مورد نیازکه برای درخواست هر ویزایی ازجمله ویزای کار استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق کار نیاز دارید پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار باقی مانده است. همه اعضای خانواده (در صورتی که خانواده همراه شما باشد) باید پاسپورت معتبر داشته باشند.

در ادامه بقیه موارد ذکر شده است.

نیاز به شناسنامه نفر اصلی و همراهان او است.

نیاز است که یک قطعه عکس پاسپورتی از نفر اصلی و همراهان ارائه شود.

آقایان می بایست کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند.

معمولاً برای ویزای کار نیاز به مدارک تحصیلی همه مقاطع مورد نظر است.

افراد باید ریزنمرات همه مقاطع مورد نظر را ارائه دهند.

در ادامه بقیه موارد ذکر شده است.

نیاز به شناسنامه نفر اصلی و همراهان او است.

نیاز است که یک قطعه عکس پاسپورتی از نفر اصلی و همراهان ارائه شود.

آقایان می بایست کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند.

معمولاً برای ویزای کار نیاز به مدارک تحصیلی همه مقاطع مورد نظر است.

افراد باید ریزنمرات همه مقاطع مورد نظر را ارائه دهند.

مهاجرت به استرالیا از طریق کارآفرینی

راه اندازی کسب و کار یکی از روش های مهاجرت به استرالیا است و در نوع خود روش محبوبی محسوب می شود. این روش علاوه بر کار رویکرد سرمایه گذاری نیز دارد. در این روش نیاز است که متقاضی در 2 سال از 4 سال گذشته صاحب یک بیزینس باشد و البته می بایست حداقل 30 درصد از آن به نام شخص باشد. کسب و کار متقاضی نیز می بایست گردش حساب مشخصی برای حداقل دو سال از 4 سال گذشته را کسب کرده باشد که رقم سالانه بیش از 1.5 میلیارد تومان برای آن تقریب خورده است. برای این نوع ویزا نیاز به دانش زبان ندارید.

پس از اینکه ویزای کارآفرینی استرالیا را دریافت کردید، این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا به مدت 4 سال و 3 ماه در این کشور بمانید. پس از اولین ورود به استرالیا، در حدود دو سال زمان برای شما در نظر گرفته می شود تا راه اندازی کسب و کار داشته باشید. پس از دو سال در صورتی که همه شرایط رعایت شده و کسب و کار شما رونق گرفته باشد می توانید برای اقامت دائم استرالیا اقدام نمایید.

سوالی که اینجا مطرح است اینکه چه مقدار بودجه برای این نوع ویزا نیاز است که رقم تقریبی آن حداقل 200 هزار دلار استرالیا اعلام شده است. دقت کنید که این روش هم نیاز به سرمایه و هم ایده کاری دارد و با اقامت استرالیا صرفاً از طریق سرمایه گذاری پولی فرق می کند. مهاجرت به استرالیا کاری دشوار نیست فقط نیاز است سطح خود را بالا ببرید.

ثبت نام مهاجرت کاری به استرالیا

برای اینکه ثبت نام برای اخذ ویزای کاری استرالیا داشته باشید نیاز به تنظیم مدارک لازم و اخذ امتیاز دارید. دقت کنید که برای اخذ امتیاز نیاز به مدرک دانشگاهی است پس کسانی که مدرک دانشگاهی لازم ندارند به حد نصاب امتیاز لازم نمی رسند. سن و شرایط شغلی و مدرک زبان نیز از دیگر مواردی است که در امتیاز بندی دخالت دارد. در صورتی که گزینه 189 مدنظر شما باشد نیاز به پیشنهاد کار ندارید.

در پروسه ثبت نام مهاجرت به استرالیا از هر نوعی نیاز به تکمیل مدارک و پر کردن فرم مخصوص است. سپس شرایط شما سنجیده می شود و اعلام می شود که امتیاز و شرایط لازم برای اخذ ویزا دارید یا خیر. مهاجرت کاری با کمی سخت گیری همراه است اما اخذ امتیاز مورد نیاز مراحل را ساده تر می کند.

امتیازبندی مهاجرت به استرالیا با تخصص

همانطور که در بخش قبل اشاره شد یکی از روش های مهاجرت به استرالیا از نظر تخصص و مهارت است که معمولاً برای ایرانیان در سه دسته کلی ویزای کار 189، 190 و 491 دسته بندی می شود. حال می خواهیم کمی در مورد این سه ویزا و نحوه امتیاز بندی آن صحبت کنیم.

ویزا 189 کار استرالیا در نهایت منجر به اقامت دائم می شود. افرادی که این ویزا را اخذ نمایند محدودیت محل زندگی ندارند. حداقل امتیازی که برای اخذ ویزای 189 نیاز دارید 65 است. شرطی که وجود دارد اینکه رشته شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز اعلام شده از سوی دولت استرالیا یا MLTSSL قرار داشته باشد.

ویزای 190 استرالیا نیز مانند گزینه قبل منجر به اقامت دائم می شود. شرط اصلی این است که یک ایالت اسپانسر شما شود و شما می بایست دو سال اول را در ایالت مربوطه زندگی کنید. حداقل امتیازی که برای این ویزا نیاز دارید 65 است و 5 امتیاز نیز از سوی ایالت مورد نظر کمک می گیرید. برای اینکه بتوانید از ویزای 190 استرالیا استفاده نمایید باید رشته شما در لیست مشاغل کوتاه مدت اعلام شده از سوی دولت استرالیا یعنی STSOL قرار داشته باشد!

سومین نوع ویزا با عنوان ویزای کار 491 شناخته می شود. این ویزا به شخص اقامت 5 ساله می دهد. اما شرطی که مطرح است اینکه شخص باید سه سال در یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا زندگی کند.

او هیچ الزامی برای کار کردن در رشته خود ندارد. البته ویزای 491 خود به دو بخش مهم تقسیم می شود:

بخش اول ویزای 491 اسپانسر ایالتی مناطق کم جمعیت است. این روش برای کسانی مناسب است که رشته آنها در لیست مشاغل قرار دارد و به نوبه خود می توانند امتیاز لازم را کسب کنند. امتیاز اعلام شده برای این روش 50 است. البته 15 امتیاز از سوی یکی از مناطق رجینال استرالیا در اختیار شما قرار می گیرد و 65 امتیاز شما جور می شود.

بخش یا روش دوم ویزای 491 ویزای اسپانسر اقوام است. این روش برای کسانی مناسب است که رشته آنها در لیست مشاغل MLTSSL قرار دارد. این گروه اقوامی دارند که در مناطق رجینال استرالیا زندگی می کنند و البته حداقل اقامت دائم این کشور را دارند. 15 امتیاز به دلیل حضور اقوام در منطقه مورد نظر به شما ارائه می شود و 50 امتیاز نیز باید خودتان کسب کنید.

مهاجرت به استرالیا از طریق جاب آفر

مهاجرت به استرالیا از طریق جاب آفر یا اسپانسر برای کسانی مناسب است که یا شغل و رشته مورد نظر آنها در لیست مشاغل استرالیا وجود ندارد و یا امتیاز مدنظر را نمی توانند کسب کنند! شخص یا ارگانی که قرار است پیشنهاد شغلی یا جاب آفر شما باشد باید ثابت نماید که در تمام استرالیا نتوانسته فردی با توانایی شما پیدا کند! این پروسه از طریق آگهی رسمی و … قابل اثبات است.

ویزاهای 482، 187 و 186 در لیست مهاجرت به استرالیا از طریق جاب آفر قرار دارند. پیشنهاد شغلی به صورت کاملاً واضح ارسال می شود در آن نوع شغل، میزان حقوق و حتی محل و شرایط زندگی متقاضی از سوی پیشنهاددهنده شغل مشخص می شود. بررسی می شود که آیا هزینه زندگی در استرالیا از سوی اسپانسر پذیرش می شود و یا متقاضی خود هزینه ها را تقبل می کند و در هر صورت نیاز به تمکن مالی برای شخصی است که هزینه مالی را بر عهده گرفته است.

مهاجرت به استرالیا با مدرک لیسانس

یکی از روش های جالب مهاجرت به استرالیا که با عنوان ویزای 476 از آن یاد می شود برای کسانی مناسب است که فارغ التحصیل رشته مهندسی از دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران هستند. این افراد می توانند به واسطه ویزای نامبرده به مدت 18 ماه اقامت استرالیا را کسب کنند. خبر خوب اینکه شخص می تواند به همراه خانواده خود به استرالیا مهاجرت داشته باشد.

شرط زبان برای این ویزا نمره آیلتس 6 است البته اگر نمره 5 نیز در بخش مهارت داشته باشید کفایت می کند.

شرایط سنی مطرح کمتر از 31 است و البته نباید بیشتر از 2 سال از فارغ التحصیلی شما گذشته باشد.

اگر نخبه هستید نیز شرایط برای مهاجرت به استرالیا برای شما فراهم است در این روش شخص می توان از ویزای 124 و 858 استرالیا استفاده نماید. نیاز است که استعداد و نبوغ شخص در حد بین المللی شناخته شده باشد. معمولاً رشته های تخصصی، ورزشی و هنری و دانشگاهی برای این گزینه مناسب هستند. شخصی که بتواند این ویزا را دریافت نماید می تواند خود را برای اقامت دائم این کشور و کار و زندگی آماده سازد.

ارزیابی رایگان