در خصوص روش های اقامت کانادا ، خبر خوب اینکه کانادا برای همه افراد خارجی شرایط خرید ملک را فراهم ساخته است. نکاتی که در راستای اقامت کانادا از طریق خرید ملک باید مدنظر داشته باشید، شرایط سنی، ملیت، توانایی زبان و تحصیلات است. البته این موارد برای اقامت دائم است. دقت کنید که خرید ملک برای شما به معنی استفاده از حقوق شهروندی نخواهد بود. حال در ادامه مقاله روش های اقامت کانادا ، به طور کامل از روش های اقامت کانادا مطلع شوید.

در این مقاله ، سوالات متداول متقاضیان مهاجرت به کانادا و روش های اقامت کانادا را پاسخ خواهیم داد:

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

اقامت کانادا از طریق کار به چه شکل است؟

اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

اقامت کانادا از طریق تحصیل شدنی است؟

اقامت کانادا از طریق ازدواج چه شرایطی دارد؟

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند امکان پذیر است؟

اقامت کانادا از طریق استارت آپ چگونه اقدام کنیم؟

اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری چپونه بگیریم؟

اقامت کانادا از طریق اسکیل وورکر چقدر شانس دارد؟

اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس آماده امکان پذیر است؟

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در کانادا روش های مختلفی پیش روی شما است اما حداقل سرمایه ای که نیاز دارید حداقل ۱۰۰ هزار دلار کانادا است.

    اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری به واسطه روش های کارآفرینی استانی و ثبت شرکت و خرید بیزینس بهترین گزینه هستند و سبب می شود که در کمترین زمان ممکن اقامت این کشور را به دست آورید.

    کسانی که قصد خرید ملک در کانادا دارند باید این نکته را دقیقاً بدانند که خرید ملک به تنهایی منجر به اقامت کانادا از نوع دائم نمی شود و شما پس از خرید ملک لازم است که کسب و کار معتبری داشته باشید.

    کسانی که اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری را انتخاب می کنند به طور مستقیم نمی توانند اقدام به اخذ اقامت دائم نمایند در واقع نیاز است که 4 سال بگذرد یعنی دو سال از ویزای سرمایه گذاری و دو سال نیز از حضور شما در کانادا گذشته باشد.

    در خصوص اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس شرایط متفاوت است و درخواست اقامت دائم پس از یک سال امکان پذیر خواهد شد.

♦    در صورتی که روش های سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی را انتخاب میکنید داشتن چندین سال سابقه مدیریتی نیاز است.

    شرایط سنی از موارد مهم اقامت از طریق سرمایه گذاری است و امتیاز مخصوص به خود را دارد.

اقامت کانادا از طریق کار

اخذ اقامت کانادا از طریق کار نیاز به جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دارد به طوری که باید شرایط زیر طی شود:

    نیاز به ارسال دعوت نامه از سوی یک کارفرما، یا شرکت و یا نهادهای کانادایی است.

♦    ویزای کاری کانادا در صورتی که مراحل اخذ، مدارک و انگشت نگاری طی شده باشد در طی ۳۰ الی ۱۵۰ روز کاری ارائه می شود. این زمان قطعی نیست.

    کسانی که قصد دارند از طریق کار در کانادا اقامت دائم داشته باشند با زندگی و کار به مدت سه سال و بر اساس پیشرفت کاری که داشته اند باید به اداره مهاجرت کانادا مراجعه نمایند و تابعیت این کشور را دریافت کنند.

    یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق کانادا برنامه اسکیل ورکر یا همان مهارت کاری حرفه ای است که البته با جاب آفر فرق دارد.

    در صورتی که قرار است در برنامه اسکیل ورکر کانادا شرکت کنید نیاز به مدرک دانشگاهی معتبر دارید اما برای برخی از مواردی که در لیست جاب آفر دیده می شود نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نیست.

♦    برنامه اسکیل ورکر دارای شرایط امتیاز بندی از نظر سن، سابقه کاری، تحصیل، مدرک زبان و سایر موارد است.

    در اخذ اقامت کانادا از طریق کار داشتن سابقه کاری قوی و سطح اطلاعات بالای شما بسیار مهم است و باید این موارد را جدی بگیرید.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

خبر خوب اینکه کانادا برای همه افراد خارجی شرایط خرید ملک را فراهم ساخته است. نکاتی که در راستای اقامت کانادا از طریق خرید ملک باید مدنظر داشته باشید، شرایط سنی، ملیت، توانایی زبان و تحصیلات است. البته این موارد برای اقامت دائم است. دقت کنید که خرید ملک برای شما به معنی استفاده از حقوق شهروندی نخواهد بود.

مثلاً اگر قرار است در بریتیش کلمبیا اقدام به خرید ملک کنید میانگین هزینه خرید ملک مسکونی ۶۹۹ هزار دلار کانادا اعلام شده است اما در استان نیوبرانزویک می توانید با میانگین ۱۷۴ هزار دلار کانادا ملک خریداری نمایید.

اگر قرار است خرید ملک به واسطه وام داشته باشید این امکان در اختیار شما قرار می گیرد اما شرایط زیر مطرح است:

1-      اگر اقامت کانادا ندارید باید 35.5 درصد از قیمت کل را در همان ابتدا به صورت نقدی پرداخت نمایید.

2-      وام دهندگان به متقاضی خرید ملک کمک می کند با عقد رهن منعقد شود.

3-      نرخ بره ای که از طریق وام رهن به وام دهندگان میرسد معمولاً بالا است.

4-      در خرید ملک یک سری موارد مالیاتی مطرح است که باید طی شود.

شما با خرید ملک اقامت دائم کانادا را کسب نمی کنید! در واقع نیاز است که در مدتی که در کانادا هستید علاوه بر ملک، کسب و کار نیز داشته باشید.

اقامت کانادا از طریق تحصیل

    اقامت کانادا از طریق تحصیل با پرداخت شهریه همراه است مگر اینکه بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کرده باشید. در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید شانس شما در دریافت ویزای تحصیلی کانادا کم می شود بنابراین داشتن حتما مدرک زبان مهم است.

     پس از اینکه تحصیل شما به اتمام رسید بین ۹ ماه الی ۳ سال می توانید در کانادا مشغول به کار شوید و در صورتی که پروسه کاری شما خوب طی شود و استخدام شوید، اقامت دائم این کشور را کسب می کنید. با صرفا ویزای تحصیلی نمی توانید به اقامت دائم کانادا دست یابید.

     بورسیه تحصیلی کانادا معمولاً برای مقطع دکترا است و نیاز است شخص رزومه بسیار قوی، مدرک زبان با نمره بالا و همینطور مقالات چاپ شده بین المللی و معدل بالا داشته باشد.

     برای تحصیل در کانادا باید از یکی از مراکز علمی و آموزشی این کشور نامه پذیرش دریافت نمایید. همینطور نیاز است که مدارک لازم اعم از مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی گذشته، مدارک کاری در صورت وجود و تمکن مالی ارائه دهید. سپس نوبت به مصاحبه با افسر مربوطه است و در صورتی که پرونده قوی داشته باشید ویزای تحصیلی برای شما صادر می شود.

♦     معمولاً بین ۵ الی ۹ ماه زمان نیاز است تا ویزای تحصیلی صادر شود. تمکن مالی شما باید شهریه به علاوه هزینه زندگی در کانادا باشد.

♦     دقت کنید که گپ تحصیلی شما نباید به نسبت دوره های تحصیلی قبلی طولانی باشد یعنی درخواست برای تحصیل در یک مقطع نباید نسبت به مقطع قبل بیش از ۴ سال باشد. این گزینه از نظر افسر پرونده بسیار مهم است.

اگر متاهل هستید می توانید پس از یک دوره تحصیلی کوتاه برای ورود همسر خود نیز اقدام کنید

اقامت کانادا از طریق ازدواج

اقامت کانادا از طریق ازدواج باید واقعی باشد یعنی باید ثابت شود که ازدواج شما قلبی است. شخص مقیم کانادا اسپانسر شما محسوب می شود به طوری که باید آدرس محل سکونت داشته باشد، ثابت کند که برای حداقل یک الی دو سال تمکن مالی دارد و همینطور از نظر سنی نباید تفاوت فاحشی بین زن و مرد وجود داشته باشد. شخص در کانادا باید مقیم دائم یا شهروند باشد و دارای شغل مشخص. همینطور نیاز است که ثابت شود هر دو شخص در زمان ازدواج مجرد هستند پس اگر ازدواج قبلی داشته اند پرونده طلاق و در صورت فوت همسر قبلی گواهی فوت لازم است.

اینکه با ازدواج بتوانید به اقامت دائم دست یابید شامل دو بخش مهم است:

باید سه سال از زمان ازدواج و زندگی شما در خاک  کانادا گذشته باشد و صاحب شغل شده باشید.

در صورتی که صاحب فرزند شده اید می توانید شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج داشته باشید.

اگر هدف شما ازدواج صوری است به طوری لو می روید پس روال واقعی را انتخاب کنید و سعی کنید مسیر درآمدزایی خود را تکمیل نمایید.

باید زبان انگلیسی یاد بگیرید و تسلط کافی در این زمینه داشته باشید و سعی کنید با تاریخ و فرهنگ کانادا نیز آشنا شوید.

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

کانادا از دسته کشورهایی است که اگر فرزند در خاک این کشور متولد شود و یک سری شرایط وجود داشته باشد تابعیت کانادایی به فرزند تعلق می گیرد حتی اگر والدین اقامت کانادا را نداشته باشند.

برای اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند نیاز است که والدین فرزند حداقل ۷۳۰ روز یا ۲ سال در یک دوره ۵ ساله در کانادا حضور داشته باشند.

هزینه های بیمارستان در کانادا برای تولد فرزند به صورت میانگین در سال ۲۰۲۱ به این صورت است که هر ویزین پزشک از خانم باردار بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار کانادا، زایمان طبیعی ۵هزار الی ۸ هزار دلار کانادا و سزارین در بیمارستان نیز از ۱۰ هزار دلار کانادا آغاز می شود. این هزینه ها برای کسانی است که بیمه درمانی ندارند.

اقامت کانادا از طریق استارت آپ

مهمترین شرایط اقامت کانادا از طریق استارت آپ این است که طرح تجاری شما بسیار نوآورانه باشد و اداره مهاجرت این موضوع را تایید نماید. همینطور می بایست حداقل مدرک زبان CLB5  یا آیلتس با نمره حداقل ۴ داشته باشید.

به طور کلی اگر همه چیز خوب پیش برود بین 1 الی دو سال زمان نیاز است تا اقامت کانادا از طریق استارت آپ را دریافت نمایید.این ویزا به شما اجازه می دهد که از حمایت دولت استفاده کنید و همینطور شرایط اخذ اقامت همزمان برای همراه و خانواده خود را دارید. معمولاً نیاز است که یک شرکت ثبت کنید. گام اول اینکه است که یک پروپوزال تنظیم کنید و آن را به سازمان مربوط در کانادا ارسال نمایید. در نهایت لیستی از شرکت های معتبری که از سوی سایت اداره مهاجرت کانادا اعلام می شود پروپوزال شما را بررسی می کنند و هر یک بر اساس نوع کاری و هدفی که دارند میزان حمایت خودشان را اعلام می کنند.

دقت کنید که حداکثر افرادی که می توانند به واسطه یک ایده موفق ویزای استارت آپ کانادا دریافت کنند ۵ نفر هستند و موضوع مهم اینکه اگر حتی یک نظر ریجکت شود شانس ۴ نفر دیگر نیز از بین می رود!

اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری یک روش امتیاز بندی است که شخص بر اساس امتیازی که دریافت می کند می تواند واجد شرایط دریافت ویزای این کشور شود. افراد واجد شرایط برای ویزای اکسپرس اینتری، شامل کارگر ماهر فدرال، مشاغل ماهر فدرال، کلاس کاری یا تجربه کاری بالا.

شرایط ایده آل برای اقامت از طریق اکسپرس اینتری این است که معیار زبان کانادایی یعنی CLB سطح ۸ یا بالاتر باشد. شخص کمتر از ۳۲ سال سن داشته باشد. حداقل سه سال تجربه کاری ماهر تمام وقت داشته باشد و همینطور نیاز به حداقل مدرک لیسانس است.

برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری سال ۲۰۲۱ نیاز به پیشنهاد کاری نخواهد بود. و حداقل باید ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ را کسب کنید.

اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر

ویزای اسکیل ورکر برای افراد ماهر و متخصص صادر می شود و هرچه مهارت فرد بیشتر باشد شانس بیشتری دارد.

شخص باید سابقه کاری مفید داشته باشد و از نظر زبان نیز در سطح خوبی باشد، سن و همینطور مدرک تحصیلی وی نیز امتیاز خاص خود را دارد.. سیستم امتیاز بندی برای اسکیل ورکر مطرح است و شخص باید ۶۷ یا بالاتر را کسب نماید و در مرحله دوم نیاز است که ۴۵۰ امتیاز دریافت نمایید.

اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس آماده

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس یک روش بسیار آسان و سریع برای رسیدن به اقامت دائم است و سختگیری های ویزای کاری و یافتن جاب آفر را ندارد. شما می توانید تمام یا بخشی از یک بیزینس را خریداری نمایید پروسه اخذ ویزا را طی کنید. این بخش شرایط خاص خود را دارد و در صورتی که بخشی از بیزینس را خریداری می کنید باید حداقل ۵۱ درصد از بیزینس را شامل شود. در نهایت اجازه اخذ اقامت برای خانواده نیز در اختیار شما قرار می گیرد. حداقل سرمایه بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار کانادا است و این ویزا قابلیت تمدید دارد.

ارزیابی رایگان