مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا یکی از قوی ترین روش های رسیدن به اقامت این کشور است.در سال اخیر روش خرید بیزینس در کانادا و مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا بسیار مشهور شده است. به طور خلاصه از روش مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس، شما می توانید برای خود و خانواده خود بسیار آسان تر از روش های دیگر مهاجرت به کانادا ، اقامت کانادا را دریافت نمایید. البته اقامت موقت کاری! نه اقامت دائم کانادا.

برای روش خرید بیزینس در کانادا و مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا، موسسه بین المللی ویزانو راه کارهای مناسب با درصد شانس موفقیت بالایی را در سال 2021 در نظر گرفته است. ابتدا با ما در ادامه مقاله مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس و روش خرید بیزینس در کانادا همراه باشید و در انتها، از لینک ارزیابی رایگان و یا تماس با ما، با کارشناسان آموزش دیده ، شرایط خود را مطرح نمایید.

در ادامه ، به طور مفاصل درباره مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا خواهید خواند:

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا در یک نگاه

اقامت از طریق خرید بیزینس در کانادا

شرایط خرید بیزینس در کانادا

حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا

مشکلات خرید بیزینس در کانادا

هزینه خرید بیزینس در کانادا

موضوع پادکست : خرید بیزینس کانادا

by مهندس کوروش رفیعی فر

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا در یک نگاه

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا  یکی از بهترین روش های اخذ اقامت دائم این است. نام دیگری که برای این ویزا در نظر گرفته شده است ویزای اپراتوری بیزینس است. در این روش متقاضی می تواند تمام یا بخشی از یک بیزینس در کانادا را خریداری نماید. وقتی سهام خریداری می کنید، می توانید ویزای کار دریافت نمایید و سبب به دنبال اخذ اقامت کشور کانادا باشید. 

بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند می دانند که دریافت اجازه کار در این کشور سخت است و مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا یکی از روش های خوب و ارزشمند محسوب می شود.

در مورد شرایط مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا در بخش های پیش رو مفصل صحبت شده است و حالا مراحل مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا را بررسی می کنیم.

به طور کلی وقتی قرار به خرید بیزینس باشد دو مرحله پیش روی شما قرار دارد. در گام اول باید ویزای کار این کشور را دریافت کنید و در گام دوم زمانی که یک سال سپری شد می بایست برای اخذ اقامت اقدام نمایید. 

مرحله اول: در این مرحله که نیاز است ویزای کار کانادا را دریافت کنید، متقاضی باید برای خرید حداقل 51 درصد از یک کسب و کار بتواند در کانادا با شخص صاحب کسب و کار به توافق رسیده باشد و بین آنها قراردادی امضا شده باشد. در واقع شرایط به این صورت است که بخشی از مبلغ کل به صاحب بیزینس پرداخت می شود و پس از اینکه ویزای کار توسط متقاضی دریافت شد، باقی مبلغ نیز واریز می شود. زمانی که کل مبلغ پرداخت شد متقاضی برای دریافت گواهی ارزیابی تاثیر بر بازار کار که نام دیگر آن LIMA است اقدام می کند. 

در این مرحله یک سری موارد مهم وجود دارد و اول اینکه متقاضی باید یک برنامه کاری یا بیزینس پلن داشته باشد که در واقع نشان هد او قرار است بخش خریداری شده از بیزینس را گسترش دهد و به تولید و بهره وری بهتر کمک کند. دقت کنید که در روش مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا نیاز به جاب افر یا پیشنهاد کاری ندارید.

پس از اینکه LIMA توسط متقاضی دریافت شد زمان برای اخذ ویزای کار فراهم می شود و معمولاً هم 6 ماه در نظر گرفته می شود. 

خبر خوب اینکه در روش مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا هم متقاضی و هم همسر و و فرزندان او می توانند ویزای کاری و تحصیلی دریافت نمایند و شرایط برای تحصیل فرزندان کمتر از 18 سال رایگان است.

اقامت از طریق خرید بیزینس در کانادا 

در بخش قبل در مورد یک مرحله از مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا صحبت شد و مرحله دوم مربوط به اخذ اقامت دائم به واسطه خرید بیزینس است. فرض ما در این مرحله به این شکل است که متقاضی گام قبل را طی کرده است و حالا ویزای کار مربوطه را دریافت کرده و می بایست وارد خاک کانادا شود و در نهایت الباقی هزینه ای که برای خرید بیزینس نیاز است که به حساب فروشنده واریز نماید. در این بخش بسیار مهم است که کسب و کار متقاضی حداقل یک سال فعالیت مستمر داشته باشد و متقاضی خود در لیست یکی از مدیران بیزینس قرار بگیرد. 

نکته مهم: متقاضی مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا و اخذ اقامت این کشور در طول یک سال باید بتواند مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 کسب نماید و پس از آن می تواند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهد و عنوان درخواست وی Canadian Experience Class و یا روش تجربه کانادایی محسوب می شود و معمولاً با آن موافقت صورت می گیرد. 

 

در روش مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا محدودیت استانی وجود ندارد، در واقع شما مالک بیزینس هستید و دیگر چیزی به عنوان جاب آفر یا پیشنهاد شغلی نیاز ندارید. برای فرزندان کمتر از 18 سال تحصیل رایگان در نظر گرفته می شود. اقامت دائم کانادا بدون پرداخت هیچ ودیعه ای در اختیار شما قرار می گیرد. در ابتدا کار نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. برای اینکه پرونده خرید بیزینس را در کانادا شروع کنید نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارید. 

شرایط خرید بیزینس در کانادا

و حالا نوبت به بررسی شرایط مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا است که باید به آن دقت کنید

1-       داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم مهم است. 

2-       افرادی می توانند مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا داشته باشند که تا حدودی سابقه کار مدیریتی دارند. 

3-       باید حداقل نمره مدرک آیلتس را کسب کرده باشید. (این بخش برای اخذ اقامت کانادا از طریق بیزینس است و در زمان خرید بیزینس معمولاً از شما آیلتس نمی خواهند اما یک سال وقت دارید تا مدرک آیلتس دریافت کنید)

4-       بسیار مهم است که برنامه کاری یا بیزینس پلن داشته باشید. 

5-       موضوع جالب این است که پیش از خرید بیزینس باید از محل کسب و کار بازدید کنید و ویزای ویزیتوری این امکان را در اختیار شما قرار می دهد اما آنچه جالب است اینکه همین بازدید برای شما امتیاز محسوب می شود. 

6-       حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا 200 هزار دلار کانادا است. 

7-       اگر نمی توانید کل یک بیزینس را خریداری کنید باید حداقل 51 درصد از آن را بخرید. البته اگر طرح کاری در ذهن شما خیلی قوی است می توانید به فکر راه اندازی کسب و کار خودتان باشید. 

8-       بیزینسی که برای خریداری انتخاب می کنید باید برای دولت کانادا منافع اقتصادی، تولید و فرهنگی داشته باشد در غیر این صورت با مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا موافقت نمی شود.

9-       شما باید تمکن مالی کافی داشته باشید و ثابت کنید که در طول یک سال می توانید از پس پرداخت حقوق کارمندان بر آیید.

10-    نیاز به دریافت LIMA یا همان تاییدیه دولت کانادا دارید که برای صدور مجوز کار به شما ارائه می شود. معمولاً در پروسه مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا دریافت لیما بین 2 الی 3 ماه زمان نیاز دارد. 

حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا

در شرایط اعلام شده برای حداقل سرمایه مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا، رقم 200 هزار دلار ارزیابی شده است البته این رقم بسیار حداقل است و در صورتی که بیزینسی که خریداری می کنید سطح گسترده ای داشته باشد باید مبلغ شما بیشتر شود اما گاه برخی از بیزینس ها هستند که کوچک اما قوی و مورد تایید هستند و این میزان سرمایه می تواند اثر گذار باشد. 

یک موضوعی که بارها سوال می شود دریافت وام تجاری است که البته باید به شما بگوییم که دریافت وام تجاری در کانادا برای یک فرد خارجی اصلاً کار آسانی نیست حتی برای شهروندان این کشور نیز پروسه سختی است. شما برای دریافت وام تجاری باید بیزینس پلن بسیار حرفه ای و نو با طرح توجیه قوی داشته باشید و به بانک درخواست دهید. مبلغی که در بهترین شرایط برای واحدهای تجاری به عنوان وام به شما داده می شود در حدود 65 درصد از مبلغ کل سرمایه شما بوده و باید دقت کنید که طرح کاری شما باید فوق العاده سودآور باشد. 

مشکلات خرید بیزینس در کانادا

در صورتی که بیزینس انتخاب شده برای دولت کانادا قابل قبول نباشد دچار مشکل می شوید پس بهتر است پیش از خرید بررسی دقیقی داشته باشید و فرصت های خوب را انتخاب کنید. به عنوان پیشنهاد می توانید از صنعت حمل و نقل، صنعت ذخیره سازی، مشاوره املاک و صنعت مدیریت پسماند و مراکز تفریحی و ورزشی و بدنسازی پیگیر باشید این موارد معمولاً مورد تایید دولت کانادا هستند. 

هزینه خرید بیزینس در کانادا

هزینه های مربوط به مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا کمی متفاوت است. در ابتدا باید به نوع بیزینس و بودجه ای که برای آن نیاز است فکر کنید که ارقام مختلفی هستند و باید با صاحب بیزینس وارد صحبت شوید.

مورد دیگر این است که شخص باید بتواند یک سال حقوق کارمندان را ارائه دهد و این تمکن مالی بسیار مهم است. 

شما برای دریافت ویزای کار نیاز است تمکن مالی داشته باشید و بسیار مهم است که سطح بودجه شما برای زندگی در کانادا مناسب باشد.

برای بازدید از محل و شرایط کسب و کار باید ویزای ویزیتوری دریافت کنید و این بخش نیز هزینه مخصوص به خود را دارد.

یک سری هزینه های دیگر نیز برای مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا وجود دارد که مخصوص ترجمه مدارک شما است و همینطور باید بدانید که صدور ویزا نیز هزینه در بر دارد. 

کلام آخر

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا خیلی زود شما را به اقامت دائم کانادا می رساند کافیست در انتخاب بیزینس دقت داشته باشید و بتوانید این موارد را به طور دقیق بررسی کنید. بسیار مهم است که شخص بتواند فرصت های تجاری کانادا را بررسی کند. دقت کنید که افراد برای خرید یک بیزینس باید بتوانند ایده کاری خوبی داشته باشند و تنها خرید یک بیزینس کفایت نمی کند. دوره یک ساله ای که باید طی شود بسیار مهم است و باید سعی شود بهترین حالت ممکن را در بر بگیرد. بهتر است روی وام تجاری کانادا حساب نکنید. 

ارزیابی رایگان