مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی ونکوور، یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا است. کشور کانادا یکی از کشورهای مهم انگلیسی زبان است که در سال های اخیر مقصد بسیاری از کارآفرینان بوده است. استان بریتیش کلمبیا در این کشور دو برنامه برای کارآفرینی دارد. یکی برنامه اصلی کارآفرینی در بریتیش کلمبیا و دیگری برنامه منطقه ای کارآفرینی در بریتیش کلمبیا.

یکی از راه های مهاجرت به کانادا کارآفرینی ونکوور می باشد. کانادا یکی از کشورهای انگلیسی زبان است که در سال های اخیر مقصد بسیاری از مهاجران کشورمان بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا سرمایه گذاری در ونکوور و مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهیم.

کارآفرینی ونکوور و برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا (BC Entrepreneur Base Category)

بریتیش کلمبیا یکی از استان های مهم و فعال کانادا برای سرمایه گذاری و کارآفرینی است. این استان با ارائه موقعیت های مناسب برای کارآفرینان مهاجر به یک استان استراتژیک تبدیل شده است.

برنامه پایه کارآفرینی در بریتیش کلمبیا یک برنامه است که ویژگی های خاص خود را دارد. در این برنامه متقاضیانی که می خواهند از طریق سرمایه گذاری به بریتیش کلمبیا وارد شوند ابتدا باید ثبت نام خود را انجام دهند. سپس استان از میان متقاضیان برای کسانی که شرایط دعوت را دارند، دعوت نامه ارسال می کند. سپس متقاضی باید درخواست خود را اعلام و مراحل مورد نظر را انجام دهد. بعد از این متقاضی ایجاد کسب و کار می تواند در استان بریتیش کلمبیا کسب و کار خود را مطابق با قوانین استانی راه اندازی کند. بعد از آن متقاضی می تواند جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کند.

در واقع باید بگوییم یکی از بهترین و قانونی ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا سرمایه گذاری و کارآفرینی است. اگر مراحل مورد نظر دقیق و اصولی انجام شود در نهایت اقامت دائم برای متقاضی حاصل می شود.

حداقل شرایط مورد نیاز برای متقاضی کارآفرینی ونکوور

کسی که می خواهد برای برنامه پایه سرمایه گذاری در کانادا اقدام کند باید شرایط زیر را دارا باشد:

     متقاضی باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار دارایی داشته باشد. این دارایی می تواند به نام فرد یا همسر او باشد. این دارایی می تواند شامل پول نقد، سپرده حساب بانکی، ملک و .. باشد.

     متقاضی کارآفرینی در بریتیش کلمبیا باید بتواند ۲۰۰ هزار دلار از دارایی خود را به سرمایه گذاری در کانادا اختصاص دهد.

♦     متقاضی کارآفرینی باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشد.

     متقاضی کار آفرینی باید در طی ۳ الی ۵ سال گذشته سابقه مدیریت داشته باشد.

     علاوه بر داشتن سابقه مدیریت، متقاضی کارآفرینی ونکوور باید به مدت ۴ سال سابقه کار کافی و مرتبط با کسب و کاری که می خواهد راه اندازی کند داشته باشد. علاوه بر این متقاضی باید بتواند فعالیت های روزانه کار خود را به بهترین نحو مدیریت کند.

♦     متقاضی کارآفرینی در کانادا باید بتواند برای کسانی که در کانادا زندگی می کنند موقعیت شغلی ایجاد کند.

     شخص متقاضی کارآفرینی در بریتیش کلمبیا نباید ممنوع الورود به کانادا باشد.

     شخص متقاضی کارآفرینی ونکوور نباید اقامت غیر قانونی در کانادا داشته باشد.

     شخص متقاضی کارآفرینی در کانادا نباید از کانادا اخراج شده باشد.

روند درخواست برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

شما به عنوان یک متقاضی کارآفرینی ونکوور باید روند درخواست برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا را بدانید. برای انجام مراحل درخواست خود باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. در گام اول باید در رابطه با کسب و کاری که می خواهید در بریتیش کلمبیا راه اندازی کنید، اطلاعات کافی داشته باشید. به عنوان مثال به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا یک سفر به بریتیش کلمبیا داشته باشید تا بتوانید موقعیت های کاری و شرایط آن ها را بهتر درک کنید.
  2. سپس شما باید ثبت نام خود را به صورت آنلاین انجام دهید. در این مرحله باید هزینه ثبت نام آنلاین خود را پرداخت کرده و اطلاعات درخواستی را وارد کنید. بعد از گذشت 6 هفته پروفایل شما مورد بررسی قرار می گیرد و امتیاز پروفایل شما مشخص می شود.
  3. امتیاز پروفایل شما باید از یک میزانی بالاتر باشد. اگر امتیاز شما به حد نصاب رسیده باشد برای شما دعوت نامه ارسال می شود.
  4. در این مرحله شما دعوت نامه را دریافت می کنید و ۴ ماه زمان دارید تا بتوانید درخواست های موجود در دعوت نامه را انجام دهید. شما باید درخواست خود را به صورت کامل بیان کنید، هزینه های مورد نظر را پرداخت کنید و سپس دارایی های خود را ارزیابی کرده و گزارش کنید. سپس در صورت تایید استان، برای مصاحبه حضوری به ونکوور فراخوانده می شوید.
  5. در این مرحله اگر با درخواست شما برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در بریتیش کلمبیا موافقت شود، استان یک قرارداد اجرایی با شما می بندد و از طریق اداره مهاجرت کانادا برای شما اجازه کار صادر می شود.
  6. در گام بعدی از کارآفرینی ونکوور شما بعد از آن که وارد بریتیش کلمبیا شدید، ۲۰ ماه زمان دارید تا بتوانید کار خود را تاسیس کنید. شما موظف هستید در طی فرآیند تاسیس و مدیریت کسب و کار خود به تمام تعهداتی که در قرارداد ذکر شده است متعهد باشید. علاوه بر این مورد شما باید مدارکی را نشان دهید که ثابت می کند محل زندگی شما حداکثر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری محل کار است.
  7. ۱۸ الی ۲۰ ماه بعد از این که وارد بریتیش کلمبیا شدید، شما باید گزارشی را مبنی ب آنچه که در رابطه با کارآفرینی انجام داده اید به استان ارائه دهید.
  8. بعد از این که استان کسب و کار شما را تایید نهایی کرد، شما می توانید برای خانواده خود نیز درخواست اخذ اقامت دائم را ارائه دهید.
  9. در ادامه اداره مهاجرت کانادا ممکن است تمامی اطلاعات شما را مورد بررسی قرار دهد تا متوجه شود واقعا شما کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید یا خیر.

برنامه کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا BC PNP Entrepreneur Immigration

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کانادا و کارآفرینی ونکوور درخواست برای برنامه کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا است. در این برنامه که از سال ۲۰۱۹ مشخص شده است، کارآفرینان می توانند از راه پایلوت منطقه ای برای دریافت اقامت اقدام کنند. این طرح یکی از برنامه های استان بریتیش کلمبیا است که به افراد کارآفرین خارجی اجازه می دهد با سرمایه ای کم در مناطق کم جمعیت بریتیش کلمبیا کسب و کار خود را راه اندازی کنند و از این طریق برای دریافت اقامت اقدام کنند. به همین دلیل این برنامه به برنامه منطقه ای کارآفرینی ونکوور معروف شده است. هدف این برنامه این است که مناطق کم جمعیت بریتیش کلمبیا نیز تحت حمایت قرار بگیرند و مهاجران و کارآفرینان جوان بتوانند با سرمایه اندک موجب رشد این مناطق شوند. در واقع این امر سبب بهبود اقتصاد مناطق کم جمعیت بریتیش کلمبیا می شود.

این طرح منطقه ای سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا و یا کارآفرینی ونکوور سبب می شود هم نیروهای جوان جوامع مختلف تحت حمایت قرار بگیرند و بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند و هم مناطق کم جمعیت این استان رشد و پیشرفت اقتصادی داشته باشند.

کسانی که متقاضی کارآفرینی در برنامه منطقه ای بریتیش کلمبیا هستند باید بدانند آن ها باید کسب و کار خود را در مناطقی که کمتر از ۷۵۰۰۰ نفر جمعیت دارند و در فاصله حداقل ۳۰ کیلومتری از شهرهای بزرگ قرار دارند، راه اندازی و تاسیس کنند.

روند درخواست برای برنامه منطقه ای کارآفرینی ونکوور

برای درخواست برنامه منطقه ای کارآفرینی ونکوور الزامی است روند مربوط به آن را به صورت دقیق انجام دهید. این روند به شرح زیر می باشند:

1- در ابتدا فرد باید شرایط زیر را داشته باشد:

     فرد متقاضی برای اخذ کارآفرینی ونکوور در برنامه منطقه ای بریتیش کلمبیا باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار دارایی داشته باشد. این دارایی باید به نام فرد یا همسر او باشد. فرد متقاضی باید صاحب یک کسب و کار موجود باشد و یا ۵ سال سابقه مدیریت یک کسب و کار را در رزومه خود داشته باشد.

     فرد متقاضی باید بتواند در سطح CLB 4 به زبان انگلیسی یا زبان فرانسه تسلط داشته باشد.

♦     فرد متقاضی برای دریافت اجازه کارآفرینی ونکوور باید یک طرح برای تاسیس یک کسب و کار فعال داشته باشد.

     فرد متقاضی باید مدرک تحصیلات دانشگاهی داشته باشد.

     فرد متقاضی باید ثابت کند می تواند ۱۰۰ هزار دلار از دارایی خود را در کانادا سرمایه گذاری کند.

2- فرد متقاضی باید در رابطه با کسب و کاری که می خواهد در منطقه مورد نظر راه اندازی کند به خوبی تحقیق و بررسی نماید. سپس او باید یک سفر به منطقه مورد نظر داشته باشد تا بتواند شرایط مورد نظر را برای راه اندازی کسب و کار مورد بررسی قرار دهد. شخص متقاضی برای دریافت کارآفرینی ونکوور باید یک پیشنهاد کاری برای نمایندگان منطقه ای داشته باشد و در صورت تایید پیشنهاد از آن ها معرفی نامه دریافت کند. هنگامی که فرد متقاضی راه اندازی کسب و کار در برنامه منطقه ای بریتیش کلمبیا برای سفر اولیه وارد منطقه مورد نظر می شود، در گام اول باید با نمایندگان منطقه ای دیدار کند و پیشنهاد خود را برای راه اندازی کسب و کار به آن ها ارائه کند. در صورتی که پیشنهاد او از طرف نمایندگان به موافقت روبرو شود حال او می بایست برای اخذ اجازه کارآفرینی از نمایندگان مورد نظر معرفی نامه درخواست کند. این معرفی نامه به فرد متقاضی کمک می کند بتواند درخواست خود را به استان و اداره مهاجرت کانادا اعلام کند.

3- در گام بعدی فرد متقاضی دریافت کارآفرینی ونکوور می بایست در برنامه منطقه ای استان بریتیش کلمبیا ثبت نام کند و معرفی نامه خود را در سیستم آنلاین ثبت نام ارائه دهد. در این مرحله فرد متقاضی در سایت ثبت نام می کند و با پرداخت هزینه های مربوط درخواست خود را برای بررسی پروفایل و شرایط ارائه می دهد. فرد متقاضی باید در این مرحله تمامی اطلاعات و مدارک درخواستی را ارائه و تکمیل کند. سپس فرد متقاضی باید مدارک زبان خود و معرفی نامه را ارائه دهد تا بررسی های لازم انجام شود. بدیهی است در مرحله بعد امتیاز دهی به پروفایل صورت می گیرد. حداکثر امتیازی که فرد متقاضی می تواند در این مرحله کسب کند ۲۰۰ است و هرچه امتیاز کسب شده توسط او به این میزان نزدیک تر باشد شانس او برای دریافت کارآفرینی ونکوور بیشتر است.

4- بعد از این که پروفایل فرد متقاضی مورد بررسی قرار گرفت و امتیاز او به حد نصاب رسید، او باید برای مصاحبه حضوری به کانادا سفر کند و درخواست خود را به صورت مفصل ارائه کند. سپس ۴ ماه زمان مورد نیاز است تا نتیجه نهایی درخواست فرد مشخص شود.

5- در مرحله بعد اگر با درخواست فرد متقاضی موافقت شود او با استان بریتیش کلمبیا یک قرارداد اجرایی می بندد که در ضمن این قرارداد باید تمامی تعهدات فرد مشخص شود. سپس او می تواند برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا اقدام کند و سپس یک نامه یا مجوز برای فرد صادر می شود که به او اجازه می دهد حداکثر ۲ سال در خاک کانادا بماند و کسب و کار خود را راه اندازی کند.

ارزیابی رایگان