اگر قصد مهاجرت دارید یا فکر می کنید یک روز قرار است بلاخره چنین تصمیمی بگیرید، احتمالاً دوست دارید بدانید، به کدام کشور مهاجرت کنید تا با تا جامعه آماری ایرانی بیشتری همراه شوید! غربت است و دلتنگی و وجود یک همزبان بیشتر، هم غنیمت است! شما اینطور فکر نمی کنید!؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد که مهاجرت ایرانیان در 5 سال گذشته بیشتر به کدام کشورها بوده است و چرا؟ و چند درصد از ایرانیان و از چه طریقی موفق به دریافت پاسپورت اروپایی شده اند؟

مهاجرت ایرانیان در یک نگاه

ما می خواهیم در ابتدا ترکیه را کنار بگذاریم، چون می دانیم شما هم حدس می زنید که ترکیه از دسته کشورهای در دسترس برای مهاجرت ایرانیان است.

اما در یک بررسی دقیق تر و البته جامع تر، مشخص شده است که مهاجرت ایرانیان در 5 سال گذشته بیشتر به کشورهای ایالات متحده آمریکا( عجله نکنید، شاید فکر کنید شانس ورود ایرانی ها به آمریکا سالهاست که به صفر رسیده است اما آمار چیز دیگری را نشان می دهد.) ، کانادا و انگلیس بوده است.

در واقع طبق آماری که از سوی سازمان ثبت احوال به دست ما رسیده است، مهاجران ایرانی بیشتری در این کشور ها دیده شده اند. در کنار این کشورها، آلمان و اتریش نیز موارد دیگری هستند که در لیست دیده می شود. البته استرالیا که هم برای تحصیل بی نظیر است و هم کار!

مهاجرت ایرانیان برای کار

آلمان یکی از کشورهایی است که در آن کار و تخصص حرف اول را می زند. در واقع افرادی که در کار خود تخصص بالایی دارند می توانند برای مهاجرت به آلمان اقدام نمایند. طبق آمار موجود در طول 5 سال گذشته، آلمان پذیرای خوبی برای افراد متخصص از سراسر دنیا و همینطور ایران بوده است. شرایط کاری در آلمان بی نظیر است و حقوق پرداختی نیز مناسب است.

مهاجرت ایرانیان به آلمان اغلب با هدف اقامت دائم صورت گرفته است و کسانی در این مسیر موفق بوده اند که تخصص بالایی دارند و پس از 5 سال کار پیوسته اقامت دائم دریافت کرده اند.

اتریش یکی دیگر از کشورهایی است که مهاجرت ایرانیان به واسطه کار در ان زیاد دیده می شود. این کشور بالاترین استاندارد برای زندگی را در دنیا دارد. از سوی دیگر موقعیت و قدرت سیاسی و نظامی در اتریس چندان گسترده نیست.درنتیجه یافتن و یا پذیرش در یک شغل نیز به سختی آلمان نیست.

در 5 سال گذشته مهاجرت ایرانیان به اتریش در ابتدا برای تحصیل و سپس ورود به بازار کار بوده است. البته موقعیت کاری در این کشور با شرایط ثابت معنی می شود.

کسانی که کسب و کار های نوپا دارند، یعنی به نوعی خود را کارآفرین تلقی می کنند، می توانند کشور کانادا را گزینه خوبی برای کارآفرینی در نظر بگیرند. این آمار از 5 سال گذشته تا به امروز نشان از رقم بالای ثبت شرکت در کانادا و کارآفرینی توسط ایرانیان است. در واقع روش های اکسپرس اینتری و همینطور یک سری برنامه های استانی کانادا توانسته مهاجرت ایرانیان به این کشور را پر رنگ تر از سابق نماید. رضایت از سطح زندگی در استرالیا بسیار بالا است. موقعیت کسب و کار نوپا، در صورت داشتن توجیه اقتصادی برای کشور قابل احترام و استقبال است.

مهاجرت ایرانیان از طریق سرمایه گذاری

استرالیا از دسته کشورهای گران در دنیا محسوب می شود و شکی در این مورد نیست.! یعنی حتی اگر شما فاند تحصیلی این کشور را اخذ کنید و بورسیه کامل شوید، باز هم هزینه زندگی در استرالیا بسیار بالا است. تا چندین سال گذشته مهاجرت به استرالیا بسیار دشوار بود اما دو الی سه سالی است که روند سرمایه گذاری برای این کشور کمی تغییر کرده است.

نکته مهم در راستای مهاجرت ایرانیان به استرالیا اینکه شخص نباید بیش از 55  سال سن داشته باشد و البته حتی این سن در روش های مهارتی و کاری حتی زیر 44 سال است. شرط سن و سال در استرالیا نشان از علاقه این دولت به گروه جوان است. سرمایه گذاری در استرالیا یکی از بهترین روش های اخذ اقامت دائم این کشور برای مهاجرت ایرانیان محسوب می شود. البته استرالیا روش کار (بسیار سخت است) و ازدواج را نیز رسمی و قانونی دانسته است.

مهاجرت ایرانیان به انگلستان و اینقدر محبوبیت!

موضوع از این قرار است که ایرانیان زندگی در انگلیس را بسیار دوست دارند. انگلستان یکی از محبوبترین گزینه مهاجرت ایرانیان محسوب می شود و در 5 سال اخیر تقاضا برای این کشور بیشتر هم شده است.

لندن پایتخت انگلیس است و محله های زیادی در لندن وجود دارد که ایرانیان دور هم جمع شده اند. البته که لندن یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اروپا محسوب می شود.

یکی از دلایل مهاجرت ایرانیان به انگلیس، استانداردهای زندگی ایده آل در این کشور است. رعایت حقوق بشر، ارتباطات جهانی وسیع و سبک زندگی به روز، انگلیس را بسیار محبوب کرده است.

بیشترین روال مهاجرت ایرانیان به انگلیس به واسطه تحصیل، ازدواج و یا تخصص صورت می گیرد. دلیل آن هم سخت بودن پروسه سرمایه گذاری در انگلیس است به هر حال انگلیس کشوری گران قیمت با هزینه زندگی بالا محسوب می شود.

مهاجرت ایرانیان به آمریکا

همه ما می دانیم که به عنوان یک ایرانی برای مهاجرت به آمریکا راه سختی در پیش داریم. اما آمارها نشان می دهد که دریافت ویزای آمریکا هنوز هم برای ایرانیان یکی از مهمترین اهداف است و علت این امر نیز مشخص است. به هر حال آمریکا یکی از قدرت های بین المللی بی نظیر در دنیا محسوب می شود. مهاجرت ایرانیان به آمریکا بیشتر به صورت غیر مستقیم صورت می گیرد. در 5 سال گذشته ایرانیان، در ابتدا کشورهای دیگر را به عنوان کشور اول یا کشور پل انتخاب کرده و سپس برای اقامت آمریکا اقدام کرده اند. این را هم اضافه کنیم که با روی کار آمدن تیم پرزیدنت بایدن، شرایط مهاجرت ایرانیان به آمریکا، در سال های پیش رو، آسان تر هم خواهد شد.

لاتاری یکی از روش هایی بوده است که برای ایرانیان شانس و امید خوبی فراهم ساخته است. مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج و تحصیل و همینطور سرمایه گذاری و تخصص از موارد قانونی و پر تکرار هستند. اما یک سری روش های دیگر نیز با عنوان اقامت دائم آمریکا با توانایی ویژه دیده می شود که بیشتر در مورد مدیران بزرگ و یا افراد نخبه صورت می گیرد و شاخص های مربوط به خود را شامل شده است.

ترکیه کشور آسان و محبوب ایرانی ها

ترکیه پل خوبی برای رسیدن به مقصد رویایی هر ایرانی است. روش های مختلفی برای اقامت ترکیه وجود دارد و از آنجایی که فاصله جغرافیایی چندانی نیز با ایران ندارد در لیست کشورهای محبوب برای ایرانیان محسوب می شود. مهاجرت ایرانیان  به ترکیه به نسبت مهاجرت به اروپا سخت نیست. یکی از روش های بسیار پر تقاضا برای ایرانیان، تحصیل در ترکیه است هم از نظر هزینه گزینه خوبی است و هم سطح دانشگاهی خوبی در این کشور دیده می شود.

مهاجرت ایرانیان به ترکیه از نظر کار نیز بسیار دیده می شود به خصوص اینکه شرایط کار در ترکیه حتماً نیاز به تحصیلات بالا ندارد، یعنی یک نجار، قصاب و هر شخص دیگر که تخصص بالایی در شغل خود دارد می تواند در ترکیه کار کند و درآمدزایی داشته باشد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و ثبت شرکت نیز از روتین های مهاجرت ایرانیان به ترکیه محسوب می شود. شاخص های سرمایه گذاری در این کشور رشد بهتری داشته اند و به طور کلی موقعیت سرمایه گذاری پر رشد سبب می شود که این کشور پل خوبی برای ورود به کشورهای اروپایی باشند.

سختی های مهاجرت ایرانیان در 5 سال گذشته

نداشتن پول و سرمایه کافی و یا تخصص ضعیف بخشی از سختی های مهاجرت ایرانیان به کشورهای اروپایی بوده است. اما آنچه که این مسیر را بسیار دشوار می کند عدم تسلط فرد به زبان کشور مقصد است. این موضوع در خصوص آلمان و اتریش بسیار مهم است به طوری که شما برای تحصیل در آلمان و اتریش حتما باید مدارک معتبر زبان آلمانی داشته باشید. تسلط شما به زبان انگلیسی نیز تا حدی مناسب است اما باز هم مسیر سختی در پیش دارید.
در مهاجرت به هر کشور، نژادپرستی را کنار بگذارید و با مردم کشور مقصد دوست باشید حتی اگر خلاف عقاید شما صحبت و فکر می کنند. مهاجرت ایرانیان به کشورهای اروپایی علاوه بر شرایط نیاز به مهارت دارد!

نتیجه گیری

دو نکته در مورد مهاجرت ایرانیان همیشه گوشزد می شود. اگر قصد مهاجرت دارید از همین حالا یادگیری زبان را آغاز کنید. یادگیری زبان، زمان بر است و باید فرصت خوبی داشته باشید.

نکته دوم اینکه بسیاری از ایرانیان روش پناهندگی را برای مهاجرت انتخاب می کنند و شانس خود را در سایر روش ها نامناسب می دانند. بهتر است این نکته را در ذهن خود داشته باشید که پناهندگی یکی از دشوارترین و بی رحم ترین روش هایی است که ممکن است شما را به کام مرگ بکشاند. به این ترتیب باید امیدوار باشید و بدانید که روش های دیگر هم آینده ای بهتر در اختیار شما قرار می دهند و هم ریسک کمتری دارند.

اخذ پاسپورت اروپا به واسطه رعایت قوانین و رشد تخصص و سرمایه به سادگی امکان پذیر است. قوانین مهاجرت ایرانیان به کشورهای اروپایی تا حدی دشوارتر از سایر کشورها است و نمی توان این موضوع را انکار کرد اما هر شخص با توجه به ویژگی های خاص خود می تواند سطح تخصص خود را گسترده تر نماید و در این زمینه موفق تر ظاهر شود.

با ما در ارتباط باشید

 

امیدواریم نگارش این مقاله دید کلی و کارآمدی را به شما متقاضی مهاجرت داده باشد. هدف ما در موسسه بین المللی ویزانو، مشاوره، ارائه راهکار مهاجرتی و در نهایت مساعدت به اجرای روش مهاجرتی مختص به شما می باشد.

هر زمان ، احساس نیاز به صحبت با کارشناسان آموزش دیده ویزانو را دارین، از طریق تماس با ما یا فرم ارزیابی رایگان با ما در ارتباط باشید.

دوستدار شما هستیم!

 

ارزیابی رایگان