درباره کشور روسیه

روسیه یکی از وسیع ترین کشورهای جهان است که در شمال اوراسیا قرار گرفته است. این کشور با دمای -۱۲ درجه در فصل زمستان و ۲۰ درجه بالای صفر در تابستان، به عنوان یک کشور سردسیر معرفی شده است. زبان رسمی آن روسی است. اما ۲۷ زبان رسمی کشورهای دیگر نیز در آن وجود دارد. این کشور با داشتن شرایط اقتصادی مرفه و ایده آلی که بر پایه سرمایه گذاری های خصوصی دارد یکی از قدرتمند ترین اقتصادهای جهان را از آن خود کرده است.

بدون شک مهاجرت به روسیه و زندگی در آن نه تنها فرصت زندگی با کیفیت و برخورداری از بهترین و مرفه ترین شرایط ایده آل را در اختیارتان قرار می دهد بلکه با آشنایی با فرهنگ غنی و آداب و رسوم باارزش و همچنین لذت از جاذبه های متنوع طبیعی آن، دنیایی جدید و شگفت انگیز را به رویتان باز می کند. شایان ذکر است که به موجب نزدیکی و فاصله کمی که روسیه با ایران دارد به یکی از مقاصد مهاجرتی مورد دلخواه ایرانیان تبدیل شده و هرساله مهاجران زیادی از کشور عزیزمان را بنا به دلایل مختلفی می پذیرد.

روش های مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه از طرق زیر امکان پذیر میباشد:

     تحصیل در روسیه

     کار در روسیه

     سرمایه گذاری در روسیه

     ازدواج با دختران روس

     پناهندگی در روسیه

تولد فرزند در روسیه منجر به اعطای اقامت نمی شود زیرا قوانین اعطای تابعیت کشور روسیه بر مبنا خون می باشد. اشخاص متقاضی می بایست راه های مهاجرت به روسیه را طور کامل مورد بررسی قرار دهند. 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش‌های موجود محسوب می‌شود. ما برای این ادعا دلیل محکمی داریم در ابتدا بررسی می‌کنیم که مهاجرت به روسیه به چه شکلی امکان پذیر است. شما برای سرمایه گذاری در این کشور باید یک طرح تولیدی خوب داشته باشید. دقت نمایید که طرح تولید شامل واردات، صادرات و دلالی (واسطه گری) نمی‌شود. سپس می‌بایست بر روی طرح تولیدی خود مجوز اخذ نمایید و به این ترتیب شرکت ثبت نمایید. ثبت شرکت در روسیه در لیست مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری قرار می‌گیرد. حال باید در شرکت تأسیس شده بین 10 الی 100 درصد سهام به شما تعلق بگیرد و سود سهام سالیانه نیز ده میلیون روبل در نظر گرفته شود. در نظر داشته باشید که در مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری، باید در طول یک سال حداقل دو میلیون روبل مالیات پرداخت نمایید. حال اگر این مسیر به شکل صحیح دنبال شود، می‌توانید اقامت دائم روسیه را اخذ کرده و پس از 3 سال پاسپورت روسیه ( تابعیت) این کشور را اخذ نمایید. روش‌های سرمایه گذاری در کشور روسیه متفاوت است و ما یک نمونه را در این بخش بررسی کردیم. در نظر داشته باشید که خرید خانه در روسیه و گرفتن اقامت به خودی خود صورت نمی‌گیرد و اقامت روسیه با اجاره خانه تنها یک روش کمک کننده خواهد بود. هزینه اقامت در روسیه متغیر است.

راه اندازی کسب و کار در روسیه از طریق ثبت شرکت محدود، یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود و می‌تواند به نتیجه خوب برسد. در نظر داشته باشید که در این روش به طور کلی آنچه اهمیت دارد، میزان بودجه اولیه فرد با توجه به طرح تولیدی ایجاد شده است.

مهاجرت از طریق ازدواج

لطفا این بخش را با دقت بخوانید تا به طور دقیق متوجه شوید که مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج به چه صورتی فراهم شده است. یک موضوع را از یاد نبرید که شما برای مهاجرت به روسیه با هر هدفی نیاز به اخذ ویزا دارید.

اگر شما قصد مهاجرت به روسیه را دارید و هدف اصلی شما ازدواج با یک شهروند روس است می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید بنابراین مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج صحت دارد. فرقی نمی‌کند مرد روسی باشد یا زن. ازدواج باید در شرایط واقعی صورت بگیرد، ازدواج باید طولانی مدت باشد. هدف اصلی در این مسیر ازدواج و به دنبال آن مهاجرت است. ( شما با هدف مهاجرت به روسیه نمی‌تواند به سراغ روش ازدواج موقت بروید)

فرض ما بر این است که همه چیز در بستر استاندارد پیش می‌رود. در صورتی که مدارک لازم را تحویل دهید، پس از حدود 9 ماه می‌توانید اقامت موقت اخذ نمایید (RVP). این مجوز 3 سال اعتبار دارد و به صورت یک مهر داخل پاسپورت شما ثبت می‌شود. شما می‌توانید پس از گذشت یک سال اقامت موقت، درخواست خود برای اقامت دائم را به ثبت برسانید و اگر همه چیز درست باشد بین 3 الی 6 ماه زمان نیاز است که اقامت دائم شما ارائه شود.

شما پس از اخذ اقامت دائم نیاز است که درخواست تابعیت صادر نمایید و در صورتی که از شرایط لازم و کافی برخوردار باشید اقامت دائم به شما تعلق می‌گیرد. در نظر داشته باشید که کل پروسه مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج 4 سال زمان را به خود اختصاص می دهد.

در صورتی که در طول این مدت صاحب فرزند شوید، پروسه آسان‌تر پیش می‌رود. در نظر داشته باشید که در طول مدت 4 سال شرایط زندگی ( واقعی بودن زندگی شما) بارها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. شما پیش از اقدام باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد در زمان ازدواج مجرد هستید. افرادی که متأهل هستند و یا در شرف طلاق هستند تا بسته نشدن پرونده قبلی خود، نمی‌توانند مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج را انتخاب کنند.

مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی یکی از روش‌های پر ریسک محسوب می‌شود و شرایط خاص و ویژه‌ای را می‌طلبد. در هر صورت پیشنهاد ما، روش‌های دیگر مهاجرت به روسیه است. شما در روش پناهندگی باید درخواست خود را در خارج از این کشور و یا در مرزهای آن ارائه دهید. به طور کلی برای واضح‌تر شدن قوانین مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی، این روش را به دو مرحله تقسیم کرده‌ایم. مرحله اول به این شکل است که فرد باید به سوالاتی که به شکل آنلاین پرسیده می‌شود پاسخ دهد و در صورتی که تأیید صورت گرفته در مرحله دوم گواهی پناهندگی صادر می‌شود. حال اگر فرد در این کشور 5 سال اقامت داشته باشد، می‌تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

در نظر داشته باشید که ما مسیر قانونی پناهندگی به روسیه از طریق روسیه را اعلام کرده‌ایم، اگر فرد بخواهد از روش‌های غیر قانونی این مسیر را دنبال نماید باید در نظر داشته باشد که خطرهای جانی و مالی وسیعی انتظار وی را می‌کشد. عموماً این روش برای کسانی که از کشور مبدأ خود رانده شده‌اند، انتخاب می‌شود. افرادی که در کشور مبدأ در معرض خطرات جانی وسیعی هستند و چاره‌ای به جز پناهندگی ندارند این روش را انتخاب می‌کنند. روسیه به طور کلی در زمینه پناهندگی قدرت متوسطی را در نظر گرفته و آنطور که باید در این زمینه پذیرش بالا ندارد.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل، یکی دیگری از روش‌های موجود است. در صورتی که افراد قصد ادامه تحصیل به زبان روسی در روسیه را داشته باشند، پس از انتخاب رشته تحصیلی و همینطور دانشگاه مقصد می‌بایست ترجمه رسمی مدارک خود را نیز تهیه نمایند. در نظر داشته باشید که برای پذیرش در دانشگاه نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات دارید. نیاز است که آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی شما به همراه ریز نمرات ارائه شود. هر فرد باید صفحه مشخصات پاسپورت و همینطور شناسنامه خود را ارائه دهد. به طور کلی یک پروسه 45 الی 60 روزه نیاز است تا این مسیر به طور دقیق طی شود.

در مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل ، یک دوره پادفک نیز وجود دارد که شامل دو ترم تحصیلی است که این دوره به زبان روسی برگزار می‌شود.

پذیرش در دانشگاه‌های روسیه به طور کلی 2 ماه از زمان ارسال ترجمه مدارک مورد نیاز تخمین زده شده است.

افرادی که می‌خواهند مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل داشته باشند، باید بالای 17 سال سن داشته باشند. سقف سنی برای تحصیل در روسیه وجود ندارد. ارائه گواهی مالی تنها در مبلغ مشخص، که مبلغ بالایی هم نیست باید ارائه شود.

برای ورود به دانشگاه‌های روسیه نیاز است در آزمون‌های ورودی شرکت نمایید، این آزمون‌ها بسیار آسان است و قابل قیاس با کنکور در ایران نیست. در این آزمون بیشتر وضعیت اطلاعات عمومی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که شما از دسته افرادی که فارغ التحصیل از دانشگاه‌های گروه الف ممتاز وزارت علوم هستید، مدرک تحصیلی شما بدون مشکل مورد تایید قرار گرفته و در ایران تأیید می‌شود. در صورتی که در لیست گروه ب یعنی خوب قرار داشته باشید، نیاز است که رزومه خوبی ارائه دهید.

مهاجرت کاری 

در لیست روش‌های مهاجرت به روسیه، مهاجرت کاری اصلی‌ترین روش به شمار می‌آید. با داشتن ویزای کاری می‌توانید سال‌های سال بدون اینکه از کشور خارج شوید، در روسیه بمانید. داشتن ویزای کار این کشور به این معنی است که  همسر و فرزند شما نیز می‌توانند ویزای همراه بگیرند و در کنار شما زندگی کنند.

ویزای کار این کشور دولتی است. به طور کلی مهاجرت به روسیه از طریق کار دو گزینه دارد. گزینه اول ویزای کاری یک ساله است که به دفعات قابل تمدید است. این ویزا قابلیت تبدیل شدن به پاسپورت و تابعیت روسیه را ندارد. این ویزا سه ماه زمان برای آماده شدن نیاز دارد. فرد اصلی باید در آزمون زبان روسی شرکت نماید. این آزمون بسیار ساده است ( ما نامش را فرمالیته می گذاریم).

نوع دوم ویزای کار سه ساله روسیه است که به دفعات تمدید می‌شود و برای تمدید نیاز به خروج از کشور ندارید. این ویزا در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت خواهد شد. یک ماه زمان در صورتی که مدارک کامل باشد فراهم شده است. این ویزا نیاز به آزمون زبان ندارد.

برای اخذ ویزای کاری این کشور آنچه بسیار دشوار است، یافتن شغل است که اگر افراد از نظر تخصص در وضعیت خوبی باشند، می‌توانند به سادگی به شغل مورد نظر دست یابند.

وقتی ویزای کاری سه ساله روسیه را اخذ نمودید، 6 ماه بعد می‌توانید برای اقامت دائم درخواست نمایید که نیاز به پراپیسکا و همینطور پرداخت هزینه درخواست دارید. پس از 5 سال می‌توانید در ظرف شش ماه تابعیت روسیه را اخذ نمایید. برای اخذ تابعیت این کشور باید پراپیسکا، حضور در روسیه حداقل شش ماه در سال و همینطور تمدید اقامت برای بار دوم داشته باشید.

پراپیسکا: آدرس رسمی محل اقامت فرد است که به شکل یک مهر در داخل پاسپورت وی زده می‌شود. این آدرس باید مورد تأیید قرار بگیرد.کاریابی در روسیه باید به دقت صورت بگیرد.

مهاجرت توریستی به روسیه

روسیه بسیار زیباست و هر ساله افراد زیادی این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. ویزای توریستی روسیه برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد گشت و گذار در این کشور را دارند. اعتبار این ویزا یا یک ماه است یا دوهفته ای و به دو صورت یک بار و یا دو بار ورود صادر می‌شود.

مدارک لازم برای مهاجرت توریستی به روسیه شامل تکمیل فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی که این فرم باید به شکل آنلاین ارسال شود.

بلیط رفت و برگشت که اهمیت بالایی دارد و نشان می‌دهد که شما قصد بازگشت دارید، این بلیط باید در وضعیت قطعی شده قرار بگیرد. گذرنامه معتبر با اعتبار 6 ماهه و دو برگ سفید، یک قطعه عکس سه در چهار به همراه بیمه مسافرتی.

در نظر داشته باشید که آنچه در اخذ ویزای توریستی این کشور اهمیت دارد اثبات بازگشت شما است. یعنی باید مدرکی وجود داشته باشد که ثابت کند شما می‌خواهید به کشور خود باز گردید و علاقه‌ای به ماندن در روسیه ندارید.

مثلاً اگر کارمند هستید، می‌توانید از مدارک کاری خود استفاده نمایید تا مشخص شود که زمان کمی برای تفریح دارید و باید سریع به کار خود بازگردید. افرادی که دانشجو هستند، می‌توانند از مدارک دانشجویی برای اثبات این امر استفاده نمایند. در نظر داشته باشید که در روز مصاحبه از شما سوالاتی پرسیده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که می‌خواهید به کشور خود بازگردید یا خیر بهتر است به این سوالات شفاف پاسخ دهید.

اخذ اقامت روسیه

انواع ویزا و اقامت در روسیه بحثی است که در این مطلب به آن پرداخته می شود. در همه ی کشورهای دنیا ویزاهای گوناگونی وجود دارد که بر اساس نیاز مسافران صادر می گردد. برای گرفتن انواع ویزاها باید مراحل قانونی را طی کنید و در آخر موفق به دریافت ویزای اقامت در روسیه می‌گردید. روسیه، کشور دوست و همسایه ایران است. به تازگی، موج جدید و بسیاری برای مهاجرت به این کشور به راه افتاده است. چندین راه و روش برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. برای آشنایی با انواع ویزا و اقامت در روسیه با ما همراه باشید.

در کل دو نوع اقامت موقت و دائم در روسیه وجود دارد.

انواع ویزا و اقامت در روسیه و پاسپورت موقت

ویزای موقت روسیه و یا ویزای TRP به مهاجرانی تعلق می گیرد که قصد اقامت موقت در این کشور را دارند. اعتبار این ویزا حدود 3 سال است و شما می توانید تنها در محلی که برایتان مشخص شده است اقامت داشته باشید. برای اخذ این ویزا باید حدود 6 ماه تلاش کنید.

انواع ویزا و اقامت در روسیه و پاسپورت دائم

افرادی که دارای ویزای موقت هستند، می توانند بعد از گذشت حدود 1 سال اقدام به گرفتن ویزای دائم روسیه نمایند؛ البته شرایط سخت تری برای گرفتن این ویزا وجود دارد و قبل از اخذ آن، باید تمام مراحل را با موفقیت به پایان برسانید. به این نکته توجه داشته باشید، در صورتی که به مدت 6 ماه از خاک روسیه خارج شوید، ویزای شما باطل خواهد شد و باید دوباره اقدام به گرفتن پاسپورت نمایید.

با ثبت شرکت ویزای روسیه را اخذ نمایید

شما می توانید با ثبت شرکت، اقامت روسیه را اخذ کنید. اگر در ایران صاحب شرکتی هستید می توانید با انتقال آن کشور روسیه شرکت را به ثبت برسانید. برای این کار لازم نیست که حتما با یک شهروند روسی شریک باشید. یک ایرانی به تنهایی می تواند شرکت رسمی در روسیه داشته باشد. تنها محدودیت برای افرادی که شرکت به ثبت می رسانند این است که در ابتدای کار به مدت سه ماه نمی توانند مدیر عامل شرکت باشند. باید برای مدت سه ماه، یک مدیر عامل روس را وارد کار سازید و بعد از صدور مجوزهای لازم خودتان می توانید به راحتی مدیریت شرکت را به دست بگیرید. یکی از انواع ویزا و اقامت در روسیه این مورد می باشد.

اقامت روسیه از طریق ازدواج

یکی از انواع ویزا و اقامت در روسیه این مورد می باشد. شما می توانید از طریق ازدواج با اتباع روسی اقامت موقت این کشور را به دست آورید. تقریبا بعد از 4 سال می توانید اقامت دائم را دریافت نمایید. در صورتی که در این میان فرزندی به دنیا آید و یا ملکی توسط اتباع ایرانی خریداری شود گرفتن اقامت دائم راحت تر خواهد شد. به تازگی در روسیه قوانینی وضع گشته است که به مردان خارجی که با دختران روس ازدواج می کنند امکانات و تسهیلات خوبی فراهم می آورند.از انواع ویزا و اقامت در روسیه ازدواج با اتباع روس می باشد.

ویزای تحصیلی روسیه راهی خوب برای مهاجرت

از انواع ویزا و اقامت در روسیه می توان به مهاجرت تحصیلی اشاره نمود. مهاجرت تحصیلی برای جوانان جذابیت خاصی دارد. روسیه با دارا بودن دانشگاه های خوب و معتبر، مقصدی عالی برای مهاجرت تحصیلی می باشد. با ارائه مدارک و ارسال درخواست برای دانشگاه، می توانید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایید. اگر انواع ویزا و اقامت در روسیه را بررسی نماییم، خواهیم دید که ویزای تحصیلی بهترین روش برای مهاجرت است. گرفتن ویزای این کشور برای ایرانیان بسیار راحت تر از سایر کشور ها است. هر ساله، دانشجویان زیادی، برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، از ایران به روسیه مهاجرت می کنند. با تسلط داشتن به دو زبان انگلیسی و روسی می توانید در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. این کشور در حوزه علم و تکنولوژی جایگاه خوبی را داراست. مهاجرت تحصیلی در روسیه انتخاب خوبی برای مهاجرت به خارج از کشور است.

هزينه تحصیل در روسیه دانشگاه پاولوف روسیه :

  • پزشكي به زبان روسي سالانه: ٥٣٠٠ دلار .
  • پزشكي به زبان انگليسي سالانه: ٥٥٠٠ دلار .
  • دندان به زبان روسي سالانه: ٥٥٠٠ دلار .
  • هزينه پادفك سالانه: ٢٥٠٠ دلار .
  • هزينه خوابگاه سالانه: ١٠٠٠ دلار .
  • هزينه بيمه سالانه: ٢٠٠ دلار

مزایای زندگی در روسیه

روسیه کشوری بزرگ و پیشرفته محسوب می‌شود که زندگی در آن می‌تواند برخورداری از زندگی با سطح کیفی بالایی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. درحال حاضر علاقه‌مندان به زندگی در روسیه راه‌های مختلفی را جهت اخذ اقامت این کشور درنظر می‌گیرند. افرادی که قصد زندگی در این کشور آسیایی- اروپایی را دارند می‌توانند از مزایای زندگی در روسیه بهره‌مند شده و امکانات ویژه‌ای را در اختیار داشته باشند.
یکی از مزایای زندگی در روسیه آشنایی با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور است که افراد می‌توانند با مراجعه به موزه‌ها و بازدید از بناهای تاریخی با آن آشنا شوند. لذت بردن و تماشای طبیعت بکر این کشور از دیگر مزایای زندگی در روسیه به شمار می‌رود. روس‌ها به‌عنوان مردی با فرهنگ شناخته می‌شوند و این احتمال وجود دارد اشخاصی که در این کشور زندگی می‌کنند در ساعات کاری نیز به بحت و گفتگو درخصوص هنرمندان و موسیقیدانان بزرگ و کلاسیک دعوت شوند.
زندگی در روسیه افراد را به چالش خواهد کشید اما متقاضیان زندگی در روسیه باید به خاطر داشته باشند آب‌وهوا در برخی از مناطق این کشور بد بوده و سطح آلودگی در برخی از شهرها بسیار بالا است. از سوی دیگر میزان جرم در برخی از شهرهای روسیه بالا بوده و متقاضیان زندگی در روسیه باید با برخی از مسائل امنیتی آشنایی کافی داشته باشند. علیرغم این معایب اغلب مهاجرانی که وارد روسیه می‌شوند امکان پرداخت هزینه‌های بسیار را داشته و از زندگی سطح بالایی نیز برخوردار خواهند بود. برخورداری از زندگی باکیفیت و امنیت سطح بالا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در روسیه شناخته می‌شود.
رشد اقتصادی سریعی که روسیه طی سال‌های اخیر داشته به همراه حضور فعالیت‌های تجاری غربی موجب شده تا افراد بسیاری متقاضی اقامت در این کشور بوده و از مزایای زندگی در روسیه نیز بهره‌مند شوند. برخورداری از فرصت‌های شغلی جدید از دیگر مزایای زندگی در روسیه به شمار می‌رود و افراد مهاجر می‌توانند در کمپانی‌های بین‌المللی موجود در روسیه به کار مشغول شوند. البته متقاضیان باید به خاطر داشته باشند اشتغال در این شرکت‌ها تنها از طریق اتقال داخلی و یا رزرو شغلی پیش از ورود به روسیه امکان‌پذیر خواهد بود.
متقاضیان برخورداری از مزایای زندگی در روسیه چنانچه پیش از ورود به این کشور ویزای کاری روسیه را دریافت کرده باشند شانس بیشتری نسبت به سایر متقاضیان خواهند داشت. اشخاصی که زبان انگلیسی را تعلیم می‌دهند در این کشور با استقبال بیشتری روبه‌رو خواهند بود. البته ناگفته نماند اغلب معلمانی که در مدارس روسیه فعالیت دارند به‌صورت پاره‌وقت بوده و حقوق چندانی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. این افراد برای اینکه بتوانند از مزایای زندگی در روسیه بهره‌مند شوند باید علاوه‌بر تدریس شغل دیگری نیز داشته باشند.
مردم روسیه بسیار مهمان‌نواز هستند و همنشینی با آن‌ها می‌تواند یکی از مزایای زندگی در روسیه به شمار بیاید. اگر در هنگام برخورد با شهروندان این کشور شما را به خانه خود دعوت کردند بهتر است دعوت آن‌ها را پذیرفته و از تمام مواردی که به شما تعارف می‌کنند تعریف کنید. مهاجرانی که با هدف برخورداری از مزایای زندگی در روسیه وارد این کشور می‌شوند به مدت ۷۲ ساعت پس از ورود خود باید نسبت به ثبت ویزای دریافتی اقدام کنند. چنانچه شخصی ویزای خود را به صورت قانونی به ثبت نرسانده باشد برای تمدید آن و یا خروج از روسیه با مشکل مواجه شده و باید مبلغ بالایی را به‌عنوان جریمه بپردازد.
چنانچه مهاجران مناطقی متناسب با نوع زندگی و درآمدی که دارند را برای اقامت انتخاب کرده و مدارس مناسبی را برای ادامه تحصیل فرزندان خود درنظر بگیرند می‌توانند از مزایای زندگی در روسیه نیز بهره‌‌مند شوند. این افراد باید تلاش کنند تا با فرهنگ و آداب رسوم مردم روسیه آشنا شوند چراکه این امر در داشتن زندگی خوب کمک زیادی به آن‌ها خواهد کرد. از دیگر روش‌های برخورداری از مزایای زندگی در روسیه یافتن راه‌های میانبر و اجتناب از بوروکراسی‌های غیر ضروری است که موجب می‌شود افراد لذت بیشتری از زندگی در روسیه ببرند.
از دیگر مزایای زندگی در روسیه می‌توان به امکان تحصیل در مدارس بین‌المللی اشاره کرد. علاوه‌براین متقاضیان می‌توانند از خدماتی که توسط مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود استفاده کرده و زندگی سطح بالایی را تجربه کنند. اشخاصی که تمایل دارند از مزایای زندگی در روسیه بهره‌مند گردند بهتر است ابتدا با شرایط زندگی در این کشور آشنا شوند.

هزینه زندگی در روسیه
روسیه کشوری گران قیمت در اروپا معرفی شده و برخی از تحلیل‌گران نیز براین عقیده هستند که این گرانی تا سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. در سال ۲۰۱۲ تحقیقی درخصوص هزینه زندگی در روسیه انجام شد که براساس نتیجه آن مسکو برای سومین سال پیاپی در جایگاه ۴ امین کشور گران قیمت در جهان معرفی شد. سنت پترزبورگ نیز به‌عنوان ۲۸ امین کشور گران قیمت شناخته شده است. البته یکی از مزایای زندگی در روسیه امکان برخورداری از زندگی سطح بالا و استاندردهای مناسب است.
اگر مهاجرانی که قصد زندگی در روسیه را دارند اشرافیت و لوکس بودن را کنار بگذارند می‌توانند از دیگر مزایای زندگی در روسیه بهره‌مند شده و زندگی مقرون به‌صرفه‌ای را تجربه کنند. برخلاف هزینه مسکن که بخش قابل توجهی از هزینه زندگی در روسیه را به خود اختصاص داده مواد غذایی و حمل‌ونقل و بنزین به‌عنوان مواردی کم‌هزینه شناخته می‌شود.

زبان رسمی در روسیه
شهروندان روسی از زبان روسی به‌عنوان زبان رسمی در روسیه استفاده می‌کنند و مهاجرانی که نسبت به زبان روسی آشنایی کافی داشته باشند می‌توانند از مزایای زندگی در روسیه نیز بهره‌مند شوند. در برخی از شهرها و مناطق این کشور زبان ترکی نیز به کار گرفته می‌شود و بخش اندکی از مردم این کشور از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط بایکدیگر استفاده می‌کنند. البته همانطور که گفته شد زبان رسمی در روسیه زبان روسی است اما مردم این کشور برای انجام معاملات تجاری از زبان انگلیسی استفاده می-کنند.

آب و هوا در روسیه
علاقه‌مندانی که تمایل دارند از مزایای زندگی در روسیه بهره‌مند شوند باید آب‌ وهوای شهرهای مختلف این کشور را نیز درنظر داشته باشند. آب و هوا در روسیه باتوجه به مناطق مختلف این کشور متفاوت بوده و مناطق سیبری از آب و هوای سرد حاره‌ای برخوردار بوده و در بخش‌های جنوبی این کشور آب و هوای معتدل وجود دارد.

ارزیابی رایگان