درباره کشور فنلاند

کشور فنلاند در منطقه اسکاندیناوی و به طور دقیق‌تر در شمال اروپا واقع شده است. این کشور از نظر مساحت رتبه 8 در اروپا را کسب کرده است.

کشور فنلاند، قدرت اقتصادی زیادی داشته و در آن، رفاه اجتماعی بالایی دیده می‌شود. پایتخت فنلاند، هلسینکی است.

اغلب دانشگاه های کشور فنلاند، از نظر رتبه وضعیت خوبی دارند.در این کشور، حدود 2.8 درصد از تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی دیده می‌شود و 25.9 درصد از اقتصاد آن نیز در بخش صنعت است اما خدمات با 71.2 درصد، بزرگترین بخش اقتصادی فنلاند محسوب می‌شود (طبق آمار 2012). در کشور فنلاند، حدود 2 میلیون و 500 هزار نیروی کار وجود دارد، نرخ بیکاری در کشور فنلاند 6.7 درصد است. نرخ تورم در این کشور، 1.10 درصد اعلام شده است.احوال‌پرسی در فنلاند با دست دادن و ارتباط چشمی همراه است؛ و دست دادن اغلب کوتاه، محکم و بدون حرکات اضافی است. احوال‌پرسی با کودکان اغلب با به آغوش کشیدن آن‌ها همراه است. روبوسی در کشور فنلاند کمتر دیده می‌شود.

روش های مهاجرت به فنلاند

فنلاند یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و با در نظر گرفته یک محل برجسته برای خارجی ها جهت اقامت و با توجه به زیرساخت های اقتصادی قوی و با ثبات و چارچوب قانونی محترم شمرده می شود. این کشور دارای یک سیستم امنیت اجتماعی و تضمین کننده ساکنان خود برای به دست آوردن یک استاندارد بالای زندگی در شرایط مراقبت های بهداشتی، آموزش و پرورش و شرایط کاری خوب است. این مقاله در رابطه شرایط اخذ اقامت و راه های اخذ شهروندی و شرایط مهاجرت به فنلاند می باشد. روش های گوناگونی برای مهاجرت به فنلاند وجود دارد، از جمله راه های مهاجرت به فنلاند عبارتند از تولد نوزاد ، مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج ، مهاجرت به این کشور از طریق کار ، مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت و سرمایه گذاری می باشد.

مهاجرت از طریق کار

فنلاند از جمله کشورهای اروپایی با بهترین وضعیت بازار کاری است. به طوریکه هم اکنون این کشور با نرخ بیکاری 6.5% در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد. مطابق آمارهای سال 2020 میانگین درآمدی کارگران ماهر در حدود 4250€ (یورو) و کارگران مهارت پایین حدود 1980€ (یورو) و میانگین درآمدی در این کشور نیز در حدود 3500€ (یورو) می باشد. متقاضیان اقامت کاری فنلاند می توانند با یافتن کار در این کشور زمینه را برای اخذ ویزای اقامت بلند مدت و در نهایت دریافت مجوز کار با تهیه مدارک زیر فراهم کنند:

 

     فرم درخواست ویزای D

     پاسپورت معتبر

     بیمه مسافرتی

     گواهی عدم سوء پیشینه

     پیشنهاد کاری

     گواهی تمکن مالی کافی

     هزینه درخواست ویزا

مهاجرت از طریق تحصیل

دانشجویان از دیگر اقشاری هستند که می توانند با اخذ پذیرش و درخواست ویزای تحصیلی اقامت فنلاندی خود را دریافت و به این کشور اروپایی مهاجرت کنند. فنلاند از سیستم آموزش عالی خوب و با کیفیتی در جهان برخوردار است و در زمینه ساختار و محتوای آموزشی نیز از فرآیند بولونیای اروپایی بهره می گیرد. متقاضیان می توانند در هر سه مقطع تحصیلی برنامه تحصیلی خود را در دانشگاه های فنلاندی انتخاب و ادامه تحصیل دهند اما برترین دانشگاه های این کشور در سطح ملی و بین المللی عبارتند از:

 

نام دانشگاه رنکینگ سال 2020 نظام رتبه بندی QS
دانشگاه هلسینکی 107
دانشگاه آلتو 134
دانشگاه تورکو 287

 

متقاضیان می توانند پس از دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های فوق برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

مدارک ضروری برای انجام این کار و دریافت ویزای فنلاند عبارتند از:

     فرم درخواست

     نامه پذیرش

     پاسپورت ملی

     گواهی تمکن

     گواهی سلامت

     گواهی عدم سوء پیشینه

     کپی مدارک تحصیلی

     رسید پرداخت هزینه ویزا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری نیز می تواند گزینه دیگری برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور فنلاند باشد. از این طریق سرمایه گذاران می توانند به مزایا و امتیازات مختلفی همچون اقامت خانوادگی، آزادی مسافرت به اروپا و ناحیه شنگن، امکان کار و تحصیل در تمامی نقاط فنلاند، نرخ سود سرمایه بالا، بهره مندی از حقوق و امتیازات خدمات عمومی و … برخوردار شوند. اما روش های سرمایه گذاری در کشور فنلاند شامل خرید ملک و نیز ثبت شرکت در این کشور می باشد. توصیه می شود که برای سرمایه گذاری مخصوصا در بخش املاک از سرمایه حداقل €300,000 (یورو) شروع شود.

از این طریق متقاضیان می توانند به اقامت 4 ساله فنلاند دست یابند.

مهاجرت از طریق تولد

با توجه به ارزشمندی و ضریب نفوذ پاسپورت فنلاندی در جهان، اکنون بحث اخذ اقامت و تابعیت فنلاند از طریق تولد یک بحث داغ است. اما آیا می توان از طریق تولد فرزند در خاک فنلاند به تابعیت ارزشمند این کشور دست یافت؟ جواب خیر است. چرا که تولد در خاک فنلاند به منزله اعطای خودکار تابعیت فنلاند نبوده و این کار مستلزم تبعیت از اصل خون می باشد. اما چگونه؟ اصل خون بیان می کند که شرط اعطای تابعیت به فرزند آن است که یکی از والدین (مادر یا پدر و یا هر دوی آنها) تبعه فنلاند باشند.

مهاجرت از طریق ازدواج

این روش هم طرفداران ویژه خود را دارد. مطابق قانون فنلاند، ازدواج یک شهروند خارجی با شهروند فنلاندی هیچ منعی نداشته و حتی ازدواج همجنس گرایان نیز در این کشور قانونی است. اما شرط آن این است که ازدواج در دفترخانه ثبت رسمی شود. افراد به دو شرط اصلی می توانند پس از ازدواج با تبعه فنلاندی درخواست ویزا دهند. اولا اثبات کنند که ازدواج آنها واقعی و نه صوری بوده است. ثانیا شهروند فنلاندی اثبات کند که شاغل در فنلاند بوده و از عهده مخارج زندگی برمی آید.

اما مدارک لازم برای اخذ ویزای همسر فنلاند 2020 عبارتند از:

 

♦     فرم درخواست تکمیلی MP_1

♦     پاسپورت ملی معتبر

     چند قطعه عکس پاسپورتی

     کلیه مدارک شناسائی متقاضی و همسر فنلاندی

     فوتوکپی رنگی از صفحات پاسپورت متقاضی و همسر فنلاندی

     گواهی ازدواج ثبت شده

     هزینه کنسولی ویزا

مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از شش روش مهاجرت به هرکشوری و از جمله فنلاند، مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد. فنلاند یکی از کشورهای عضو در کنوانسیون ژنو می باشد. بر اساس این کنوانسیون، کشورهای عضو موظف هستند به اشخاصی که دارای شرایط هستند پناهندگی بدهند و از آنها به دلیل وجود خطرات احتمالی حمایت کنند. پناهنده به شخصی گفته می شود که به دلیل نژاد، قومیت، دین، مذهب و عضویت در گروه های سیاسی و اجتماعی، بیم آن می رود از طرف کشور و دولت مبدا مورد آزار و اذیت قرار بگیرد. البته در سال ههای گذشته خیلی از افراد با دلایل ساختگی به دنبال مهاجرت به فنلاند از راه پناهندگی بوده اند. این امر بیشتر به دلیل عدم آگاهی و آشنایی افراد به راه هاهی دیگر مهاجرتی صورت می پذیرد. پناهندگی همواره با خطرهای زیادی همراه بوده است. همچنین شرایط زندگی پناهندگان در کمپ ها و اردوگاه های پناهندگان چندان مناسب نمی باشد.

در کشور فنلاند اشخاص در سفارت های خارج از خاک فنلاند نمی توانند درخواست پناهندگی بدهند. همچنین در زمان بررسی درخواست شخص، او نباید از فنلاند خارج شود که در این صورت مقامات فنلاند می توانند درخواست او را لغو کنند. در بدو ورود، افراد باید به اداره پلیس رفته و درخواست پناهندگی خود را توسط فرم های مربوطه ارائه دهند.

مهاجرت از طریق همراه 

مهاجرت از طریق همراه در فنلاند، به این منظور است که فردی که در فنلاند شرکتی ثبت کرده و یا فضای سرمایه گذاری را برای خود راه اندازی کرده است؛ پس از مدتی، می‌تواند برای همسر و فرزند خود، اقامت همراه را درخواست دهد. البته، اقامت همراه فنلاند از طریق تحصیل در این کشور، بیشتر از سایر روش‌ها دیده می‌شود. لازم به ذکر است که کاریابی فرد همراه در کشور فنلاند، نیاز به اخذ مجوز دارد.

مهاجرت توریستی

رای اخذ ویزای توریستی فنلاند، به مراحل زیر دقت نمایید:

در ابتدا باید درخواست ویزای توریستی ارائه دهید؛ یک هفته (یا بعضی اوقات بیشتر)، زمان نیاز است که به درخواست شما ترتیب اثر داده شود. در صورتی که با درخواست اولیه موافقت شد، نیاز به تنظیم مدارک دارید.

باید گذرنامه معتبر داشته باشید و از نظر مالی و کاری، در وضعیت خوبی باشید.

همچنین باید باید ثابت کنید که به کشور خود بازمی‌گردید. وجود بیمه مسافرتی، الزامی است. ویزای توریستی فنلاند، 3 ماهه بوده و با اخذ آن، امکان کار و تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

اخذ  شهروندی و تابعیت فنلاندی

پس از سرمایه گذاری ساکن فنلاندی برای پنج سال، سرمایه گذار ممکن است برای شهروندی از طریق یک فرآیند به نام تابعیت اقدام کند. علاوه بر نیاز به اقامت، متقاضی شهروندی نیز باید سابقه کیفری تمیزی داشته باشد، باید تمام تعهدات مالی (مانند وام های دانشجویی، پرداخت مراقبت های بهداشتی، و غیره) را تصویه کند، شخص باید بودجه کافی برای پشتیبانی را داشته باشد، و رضایت شفاهی و کتبی مهارت های زبان در زبان فنلاندی یا سوئد یبایستی ارائه شوند. پس از مصاحبه این شرایط و تأیید درخواست تابعیت، سرمایه گذار یک شهروند فنلاندی خواهد شد.

الزامات عمومی برای تمام برنامه های کاربردی اجازه اقامت و مهاجرت به فنلاند

الزامات مربوط به تمام متقاضیان عبارتند از:

 

     ظاهر شخصی متقاضی

     اصل و یک فتوکپی از هر سند باید ارائه شود

     همه متقاضیان و یا نماینده آنها باید در قالب فرم اجازه اقامت را پر کنند

     گذرنامه معتبر (حداقل تا مدت زمان اعمال اقامت معتبر باشد)

♦     کپی از تمامی صفحات مربوط به گذرنامه

     دو قطعه عکس رنگی( مهم است که عکس مورد نیاز کیفیت مورد نیاز را دقیق مطابق با آن چه بر روی وب سایت پلیس فنلاندی است را داشته باشید.

     توجه داشته باشید که اسناد و مدارک اضافی در اینجا ذکر نشده و ممکن است از شما درخواست شود.

ارزیابی رایگان