درباره کشور فرانسه 

فرانسه کشوری بسیار زیبایی می باشد که در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است، می توان گفت که فرانسه با دارا بودن مساحتی غالب بر 643 کیلومتر مربع، بزرگ ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. لازم به ذکر است که فرانسه در همسایگی کشورهای مهمی همچون المان، سوئیس، ایتالیا، بلژیک و غیره واقع شده است.  کشور فرانسه با توجه به وسعت و موقعیت مکانی ای که دارد، دارای متنوع ترین وضعیت آب و هوایی می باشد و گردشگران می توانند انواع دشت ها، کوهستان ها، سواحل و رشته کوه های مرتفع را مشاهده کنند. خوب است بدانید که تنها سه کشور وجود دارد که از سواحل آن ها به دریای اطلس و برخی دیگر نیز به دریای مدیترانه راه دارند، یکی از این سه کشور فرانسه است و این  امر نشان دهنده وسعت زیاد این کشور می باشد. فرانسه بالغ بر 69 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا می باشد. خوب است بدانید که مردم این کشور اغلب به زبان فرانسوی که زبان رسمی جمهوری فرانسه می باشد، تکلم می کنند. همچنین لازم به ذکر است که اغلب مردم فرانسه مسیحی کاتولیک می باشد، یعنی حدود 88 درصد کل جمعیت و بقیه مردم (حدود 12 درصد) را نیز مسلمان و مسیحیان پروتستان تشکیل می دهد. البته باید بدانید که حدودا 1 درصد از قوم یهود نیز در این کشور زندگی می کنند. نکته جالب در رابطه با مردم این کشور این است که تمامی آن ها با وجود تفاوت در نژاد و دین به یکدیگر احترام می گذارند.

روش های مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه، به خصوص در شهرهای شمالی و مرکزی، در سال 2018 با رشد خوبی همراه بوده است. افرادی که قصد دارند به منظور تحصیل در فرانسه وارد این کشور شوند می‌توانند برای همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود ویزای همراه به شکل همزمان اخذ نمایند. مهاجرت به فرانسه به منظور سرمایه گذاری از دیگر روش‌های خوب محسوب می‌شود، که شامل ثبت شرکت و خرید ملک خواهند بود. عموماً اخذ ویزای کاری این کشور دشوار است و نیاز به کارفرما دارد؛ اما، کسانی که طرح‌های کارآفرینی مناسبی دارند، به سادگی می‌توانند در مسیر مهاجرت به فرانسه قرار بگیرند. مهاجرت تولد در فرانسه، در وضعیت خون و طبق رعایت یک سری تبصره‌ها، در وضعیت خاک دیده می‌شود. این کشور از نظر درآمدزایی در وضعیت خوبی قرار دارد؛ به طوری که رشد کاری و درآمدزایی، در طول دو الی سه سال سبب می‌شود که روند اخذ اقامت دائم و پس از آن تابعیت فراهم شود. مهاجرت به فرانسه، به طور کلی، برای کسانی که قصد دارند زندگی مدرن با حقوق شهروندی بالا داشته باشند فراهم شده است.

میزان رضایت افراد در زمینه تحصیلی در شهرهای مختلف فرانسه، بیش از 90 درصد اعلام شده است. شرایط درآمدزایی در این کشور، با رضایت بالای 75 درصد دیده می‌شود. این در حالی است که سرویس‌های پزشکی و خدمات بهداشتی در این کشور، رتبه بالای 89 درصد از رضایت را به خود اختصاص داده اند. قوانین پناهندگی در فرانسه در سال 2018 و سال‌های آینده بسیار سخت‌تر از قبل بوده است و میزان رد شدن تقاضای اولیه به رقم 65 درصد رسیده است.

مهاجرت کاری به فرانسه

شرایط کار در کشور فرانسه برای افرادی که فرانسوی نیستند متفاوت می باشد. یعنی اگر شخص عضو اتحادیه اروپا باشد نیاز به مجوز ندارد و با امضای قرارداد و داشتن یک دعوتنامه از طرف کارفرما می تواند شروع به کار کند اما اگر خارج از اتحادیه باشد نیاز به مجوز دارد.

یک نوع ویزای جدید اعلام شده که به آن ویزای استعداد می گویند به این معنا که افرادی که دارای مهارت تخصصی، فردی، هنر و یا حرفه ی خاصی می باشند می توانند برای کار وارد فرانسه شوند. افراد مطرح در زمینه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و نخبگان و مخترعان می توانند از این طریق ویزای کار فرانسه را دریافت کنند و مراحل مهاجرت به فرانسه را انجام دهند.

یکی از روش های دیگر دریافت ویزای کار از طریق کارت آبی یا همان بلو کارت می باشد که به افرادی داده می شود که یک مدرک دانشگاهی معتبر دارند یا متخصص در یک زمینه فنی باشند. داشتن بلوکارت به معنی توانایی حضور و کار در فرانسه به مدت یک تا سه سال می باشد. برای دریافت این کارت باید نزدیک 3 سال حداقل تجربه کاری داشته باشید. پس از 5 سال فعالیت در فرانسه می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی

عموماً افراد کشور فرانسه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکترا یک انتخاب بی‌نظیر می‌دانند. این موضوع به دلیل وجود سیستم‌های تحصیلی بسیار قدرتمند در این کشور است. مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل بسیار دقیق و کاربردی است به این شکل که شما تمام دروس را به شکل عملی یاد می‌گیرید و ورود به بازار کار آسان‌تر خواهد شد. در صورتی که شما در حوزه اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اید برای تحصیل در فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی ندارید اما اگر در ایران زندگی می‌کنید، باید ویزای تحصیلی داشته باشید. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مراحل زیر را به طور دقیق دنبال نمایید:

1- در ابتدا نیاز است که در پردیس این کشور ثبت نام نمایید و برای ویزای دانشجویی که قرار است از سوی CEF ارائه شود، درخواست دهید. این کار از طریق سفارت‌خانه فرانسه نیز امکان پذیر است.

2- در مرحله دوم نیاز است که نامه پذیرش ارائه شود. این نامه مشخص می‌سازد شما قرار است در کدام دانشگاه تحصیل نمایید و تحصیل شما چند سال به طول می‌انجامد، شرایط تحصیلی شما به چه صورت است، رتبه قبولی شما چند است و آیا دانشگاه مسئول پرداخت شهریه شما خواهد بود یا خودتان نیاز است که از بودجه خوبی برخوردار باشید. مهاجرت به فرانسه از طریق بدون داشتن نامه پذیرش مهر و امضا شده از دانشگاه بسیار دشوار و گاهاً غیرممکن است.

3- نیاز است که گواهی اثبات ماهی ارائه شود. ما حداقل مبلغ برای این نوع ویزا را 615 یورو برای هر ماه در نظر گرفته‌ایم، حتماً می‌دانید که این رقم متغیر است و هدف اصلی یک رقم حدودی برای شفاف سازی ذهنیت شما خواهد بود.

4- نیاز است که بلیط ورود و خروج هواپیما ارائه شود و بلیط باید به روز و زمان در وضعیت قطعی شده قرار داشته باشد.

5- افراد باید بیمه درمانی با اعتبار 30 هزار یورو داشته باشند. این بیمه هزینه بروز بیماری‌های خاص ، حوادث موجود و فوتی است.

6- باید مشخص باشد که محل اقامت شما کجاست آیا از اقامت شخصی استفاده می‌کنید و یا در خوابگاه‌های دانشگاهی اقامت خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که در طول تحصیل می‌توانید همراه با خود داشته باشید و همینطور ویزای تحصیلی این کشور در وضعیت مولتی قرار دارد.

یکی از جالب‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه، مهاجرت از طریق تحصیل است. اقامت تحصیلی شاید بهترین راه مهاجرت به فرانسه و محبوب‌ترین آنها باشد. تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی و دوره‌های زبان فرانسه، از راه‌های مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

در فرانسه ثبت شرکت تحت نظر موسسه ای به نام CFE انجام می گیرد. مدارک لازم و درخواست ها جهت ثبت شرکت در فرانسه به این موسسه ارائه می شود و CFE پس از بررسی های خود مجوز لازمه را صادر می کند.

اگر بخواهید از طریق سرمایه گذاری در فرانسه ویزا دریافت کنید برای پاسپورت سرمایه گذار تجاری اقدام کنید. برای این کار باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

     سرمایه گذاری شخصی

     شرکتی که آن را کنترل کند

     شرکتی که 30 درصد سهام آن را دارد

همچنین سرمایه گذار وظیفه محافظت از کار تا 4 سال بعد از سرمایه گذاری را باید داشته باشد و همچنین تعهد سرمایه گذاری 300 هزار یورو در بخش های ملموس و غیرملموس را باید ارائه بدهد. مدت زمان این ویزا نهایتا 4 سال است که البته با توجه به شرایط متفاوت خواهد بود.

اگر بخواهید از طریق ثبت شرکت اقدام کنید برای این که بتوانید شرکت ثبت کنید باید ابتدا یک بیزینس پلن ارائه بدهید و بیان کنید که چه کسب و کاری می خواهید راه بیاندازید و چه مقدار سرمایه درنظر دارید که البته باید حداقل برای سال اول صد هزار یورو باشد. همچنین فرم های مورد نیاز برای ثبت شرکت را داشته باشید. شرکت ها در فرانسه انواع مختلفی نیز دارند.

مهاجرت از راه تولد

دو شیوه معمول برای اعطای تابعیت اصالت خون و دیگری اصالت خاک می باشد که این دو در مقابل همدیگر می باشند. اصل خاک به این معناست که اگر شخصی تحت هر شرایطی در خاک یک کشور به دنیا بیاید از تمامی حقوق و مزایای یک شهروند آن کشور برخوردار می باشد اما اصل خون بدین معناست که شخص متولد باید از پدر یا مادر یک شهروند تابعه متولد شده باشد.

کشور فرانسه بر اساس اصل خون بنا شده بنابراین اگر فرزندی در خاک فرانسه متولد شود نمی تواند درخواست تابعیت فرانسه را ارائه کند ولی اگر حداقل پدر یا مادر دارای تابعیت فرانسه باشد می تواند درخواست خود را جهت دریافت تابعیت فرانسه ارائه کند. اگر پدر یا مادر متولد فرانسوی باشد فرزند خود به خود فرانسوی محسوب می گردد.

مهاجرت از راه ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به فرانسه ازدواج با یک شهروند فرانسوی است که شخص می تواند اقامت این کشور را اخذ کند بدین صورت که شخص می تواند بعد از 4 سال درخواست خود را جهت این کار به اداره امور مهاجرت ارسال کند. برای اخذ این ویزا مدارک لازم به صورت زیر می باشد:

     شناسنامه و پاسپورت

     گواهی تولد

     گواهی ازدواج

     گواهی عدم سو پیشینه

     گواهی سلامت پزشکی

همچنین باید یک مدرکی از زبان فرانسوی را ارائه بدهد. درخواست شخص توسط پلیس ارزیابی می شود و یک مصاحبه ای با پلیس برگزار می شود که کل این فرایند می تواند دو سال طول بکشد.

مهاجرت از طریق همراه

ویزای همراه این روزها بسیار سر و صدا کرده است و اطلاعات مختلفی نیز در این خصوص وجود دارد که سبب می‌شود متقاضی سر در گم شده و نتواند در مسیر مهاجرت به فرانسه تصمیم درستی بگیرد. خوشبختانه فرانسه در زمینه تحصیل برای ویزای همراه کمی دست بازتر عمل نموده است به این ترتیب اگر شما به عنوان یک فرد متقاضی مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیلی ، ویزای مربوطه را دریافت کرده‌اید. می‌توانید برای همراه خود که می‌تواند همسر و یا فرزند کمتر از 18 سال شما باشد ویزا دریافت نمایید. خوشبختانه فرانسه از دسته کشورهایی است که به صورت همزمان نیز ویزای همراه صادر می‌کند. در نظر داشته باشید که این ویزا به این معنی که فرد متأهل می‌تواند در طول تحصیل همسر و فرزند خود را نیز با خود همراه سازد و در صورت اتمام درس همگی باید به کشور مبدأ بازگردند حال همسر وی می‌تواند در طول تحصیل شخص اصلی، اقدام به اخذ ویزای مناسب با شرایط خود نماید به این ترتیب اخذ اقامت دائم در این کشور در وضعیت نرمال قرار می‌گیرد و پس از دوره‌ای شرایط تابعیت به شکل صحیح فراهم می‌شود. فرزند این فرد می‌تواند از شرایط تحصیلات رایگان در فرانسه برخوردار شود.

مهاجرت توریستی

اگر قصد دارید در زمینه کار و تحصیل فرانسه را انتخاب کنید اما در اخذ ویزای کاری و یا تحصیل دچار مشکل هستید می‌توانید از طریق ویزای توریستی به مدت محدود وارد این کشور شوید و تحقیق‌های لازم را انجام دهید.

یک نوع ویزای توریستی فرانسه وجود دارد که اقامت کوتاه محسوب می‌شود و کمتر از 90 روز است که برای منطقه شنگن در نظر گرفته می‌شود. در واقع اعتبار در وضعیت 180 روز قرار دارد اما فرد باید کمتر از 90 روز را در این کشور حضور به عمل آورد.

برای اخذ ویزای توریستی این کشور افراد باید گذرنامه با اعتبار 6 ماهه داشته باشند نیاز به مدارکی است که ثابت نماید قصد شما از ورود به این کشور گشت و گذار است. بلیط رفت و برگشت با مهر و تأیید به همراه دو قطعه عکس از دیگر مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای توریستی این کشور نیاز ابتدا فرم مخصوص را تکمیل نمایید سپس باید منتظر پاسخ باشید.

شرایط اخذ تابعیت فرانسه

شما می توانید تقاضای خود را به تبدیل شدن به یک شهروند فرانسوی ارسال کنید اگر شما:

♦     در فرانسه به مدت پنج سال مداوم زندگی کرده اید (تحت شرایط خاص تعداد سال های کمتر نیز پذیرفته می شود، مانند داشتن مدرک از یک دانشگاه فرانسوی، که در این صورت دو سال کم می گردد.

     ثابت کنید می توانید به صورت جامع به زبان صحبت کنید و آگاهی کامل از فرانسه دانش و فرهنگ فرانسوی و همچنین حقوق و وظایف شهروندان فرانسوی دارید.

اگر شما تابعیت فرانسه از طریق تابعیت یا ازدواج به دست آوردید، شما باید برای پذیرش و ادغام قرارداد (CAI) وارد سیستم شوید. این فرم به مدت 12 ماه اعتبار دارد، پس از آن شما مورد ارزیابی قرار میگیرید به منظور اینکه آیا شما موارد مورد نیاز  CAI را انجام داده اید و یا این موارد معتبر است، برای مثال، افرادی که تبدیل به شهروند فرانسه شده اند بایستی یک کلاس مدنی مهارت را بگذرانند. هزینه این درخواست 55 EUR می باشد .

مزایا و دلایل مهاجرت به فرانسه 

فرانسه کشوری به پایتختی پاریس در غرب اروپا میباشد که از نظر مساحتی جزء پهناورترین کشورها در اروپا میباشد. میتوان گفت الویت مزیت مهاجرت به فرانسه این است که فرانسه در زمینه آموزش و پرورش، تاریخ و هنر زبان زد میباشد، کشور فرانسه از اعضای موسس اتحادیه اروپا و همچنین سازمان ملل و از اعضای دائم شورای امنیت نیز می باشد. از دیگر مزایای مورد پسند انتخاب فرانسه آب و هوایی مطبوع همراه با چهار فصل را دارد و اتباع کشور فرانسه نسبت به دیگر کشورهای فرانسه بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.

این کشور حمایت از حقوق بشر را در راس قوانین خود قرار داده است. در سال 2020 از اصلیترین مزیت های انتخاب این کشور از سوی دانشجویان را می توان سیستم نظام آموزشی رایگان و همچنین مهاجرت بدون مدرک زبان و شرکت در کالج های زبان فرانسه دانست. همچنین فرانسه به لحاظ کیفیت زندگی جزو برترین های اروپا است. اگر خواهان اطلاع در خصوص کیفیت زندگی در فرانسه باشید، باید بدانید که شاخص کیفیت زندگی در کشور خروس ها بسیار بالا است.

معایب مهاجرت به فرانسه

در کل مزیت های مهاجرت به فرانسه از معایب آن بیشتر خواهد بود اما این نکته را نباید فراموش کرد که بالاخره هر کشوری دارای معایبی نیز خواهد بود، به عنوان مثال اختلاف طبقانی بین اتباع فرانسوی و مهاجران در این کشور بسیار دیده میشود و بافت شهرهای فرانسه به این صورت میباشد که بیشترین پیشرفت و پویایی زندگی در شهر پاریس دیده میشود که در شهرهای دیگر فرانسه کمتر خواهد بود و از طرفی هم این کشور از شهرهای گران دنیا میباشد.

از دیگر معایب مهم مهاجرت به فرانسه در سال 2020 نرخ بیکاری و شرایط استخدام این کشور میباشد زیرا اکثر استخدامی ها در بخش خصوصی توسط شخص کارفرما صورت میگیرد نه بخش دولتی و اکثرا تا فردی تسلط کامل به فرانسوی نداشته باشد به راحتی نمیتواند در این کشور کار پیدا کنید. چرا که آمار بیکاری در این کشور در سال 2020 در واقع 8.8% گزارش شده یعنی بیش از دو برابر آلمان و اتریش.

ارزیابی رایگان